Redfloor

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amersfoort

Redfloor's trofeeën

  1. Als je eerst in loondienst voor een werkgever werkte en je gaat als ZZP'er voor hetzelfde bedrijf aan de slag én hetzelfde werk doen, dan denk ik niet dat de belastingdienst dat zal beoordelen als ondernemerschap.
  2. Kort door de bocht heb je apparaatjes als iZettle en Sumup en daarnaast 'echte pinapparaten'. De eerste zijn goedkoop in aanschaf en snel te gebruiken, maar houden vaak een percentage van het bedrag in als. De echte pinapparaten zijn duurder in aanschaf en hebben vaak een abonnement oid, maar rekenen met een vast bedrag per transactie. Wat voor jou het handigste is, hangt van de situatie af.
  3. Ik raad je aan op zoek te gaan naar een goede boekhouder. Hoeft heus geen groot en duur bedrijf te zijn. Mijn boekhouding is niet heel ingewikkeld, maar ik heb al vanaf het begin een boekhouder. Het scheelt me tijd én het bespaart me geld, omdat mijn boekhouder meer weet van aftrekposten, regelingen etc. In overleg doe ik zoveel mogelijk zelf, zodat de kosten beperkt zijn.
  4. Maar geld naar een privérekening overmaken vindt hij er wel professioneel uitzien? Privé en zakelijk niet scheiden vanwege de kosten is pennywise pound foolish, want het geeft veel meer overzicht, duidelijkheid en scheelt in administratietijd.
  5. Bijvoorbeeld https://www.allarts.nl/. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat helemaal niet nodig is. Denk je dat het in de toekomst nog serieuzer wordt, dan kan je met een VOF, stichting oid werken. In de huidige constructie raad ik aan om de gages te laten verlonen.
  6. Deze hele constructie optuigen voor wat btw-voordeel zou ik niet aanraden, want inderdaad komt er een boel bij kijken. Al eens verloning overwogen? Overigens kan ik de Muzikantengids van harte aanbevelen voor jullie. Is volgens mij precies de informatie die jullie in dit stadium zoeken.
  7. Ik snap je zorg, maar mijn ervaring is wel dat, zolang je gewoon netjes je belastingen doet etc. er niemand naar kraait als je niet helemaal aan je uren komt. En anders kan je alle uren dat je over je bedrijf nadenkt etc. ook nog meerekenen. Ik zou me hier dus niet al te veel zorgen over maken.
  8. Ik zal vanavond aandachtig luisteren naar goede argumenten hiervoor. Tot nu toe heb ik ze nog niet gehoord en klinkt dit als iets waardoor ze het hopeloos ingewikkeld maken...
  9. En als ik nu een nieuw evenement zou opzetten (dan hebben we het dus over 2022) zou ik daar ook best mee kunnen werken, maar niet bij evenementen die al bijna plaatsvinden.
  10. Geloof me, om korting vragen is gewoon dagelijkse kost voor evenementenorganisatoren. Maar achteraf (ik ga er van uit dat die contracten echt al lang getekend zijn) de artiesten vragen of het voor minder kan is gewoon niet kies! Artiesten zijn al niet de bestbetaalde mensen. Kans dat je de kaartjes (vorig jaar) al verkocht hebt is ook best reëel. Ik heb vooral nog geen onderbouwing gehoord waarom er maar op 75% capaciteit gedraaid mag worden. Dat is geen uitkomst van de Fieldlab-onderzoeken.
  11. Als je een evenement in de komende weken hebt georganiseerd heb je alles al wel inmiddels geregeld. Toiletten, podia etc. ingehuurd bij je leveranciers, de artiesten geboekt en misschien ook al wel al je kaartjes verkocht. Je moet nu dus allereerst gaan loten onder je kaartkopers wie er wel en niet mogen komen. Je hebt al je kosten al gemaakt. Los daarvan is het natuurlijk belachelijk om de artiesten te vragen 'dan maar voor minder te komen spelen'. Ook zij staan al anderhalf jaar stil. Tuurlijk zijn veel evenementenorganisatoren ook ondernemers, maar vaak is het wel zo dat je liever wat meer uitgeeft en een nóg gaver evenement neerzet (en dus wat minder verdient). En de marges zijn krap hoor. 25% minder bezoekers is precies wat het verschil tussen winst en verlies maakt.
  12. Dan zal ik snel eens praten met een goed assurantie-adviseur. Ik dank je heel hartelijk voor je ondersteuning.
  13. Ik bedoelde inderdaad mijn privé-aansprakelijkheidsverzekering. Ik wil nu (zoals jij ook beaamt) snel een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Waar kan ik dit het beste doen? Hartelijke groeten, redfloor
  14. Oke, dus het beste is om toch eens een boekhouder in te schakelen:) In mijn belastingaangifte zie ik bij de balans echter geen mogelijkheid om mijn privéontrekkingen te vermelden. De vorderingen zijn een vast gegeven en mijn banksaldo toch ook? Hoe verwerk ik de privéontrekkingen hierin?
  15. Dank voor de uitleg! De evenementen die ik organiseer zijn bijna altijd verzekerd door de instellingen waarvoor ik de evenementen organiseer. Het gaat mij met name om het stuk waarin ik zelf aansprakelijk ben met mijn werkzaamheden. Hartelijke groeten, Floor Visser
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.