Met ingang van 1 januari 2023 ben ik actief werkzaam in de onderneming van mijn partner, waar ik voorheen elders in dienst was. Met ingang van 1 januari 2023 hebben wij dan ook bij de KvK de eenmanszaak omgezet naar een VOF.
Voor mijn vrouw betekent dit dat ze per 1 januari 2023 haar onderneming staakt en hierover fiscaal dient af te rekenen. Bestaat er hieromtrent nog een faciliteit waarbij, zoals bij omzetten naar een bv, het geruisloos kan? Dit omdat wij fiscale partners zijn.
Tweede vraag is, heeft er iemand nuttige literatuur (verwijzing naar een boek etc.) over dit onderwerp? Er is veel te vinden over naar de BV, maar over deze situatie minder. Wellicht ook niet nodig omdat er sprake is van een beëindiging van het ene en oprichting van het ander.
Ik dank jullie bij voorbaat.
aangepast door Karim2014
Leef en laat leven, oordeel niet wanneer het getrokken oordeel je niet van nut zal zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karim2014
Karim2014
Dag allen,
Met ingang van 1 januari 2023 ben ik actief werkzaam in de onderneming van mijn partner, waar ik voorheen elders in dienst was. Met ingang van 1 januari 2023 hebben wij dan ook bij de KvK de eenmanszaak omgezet naar een VOF.
Voor mijn vrouw betekent dit dat ze per 1 januari 2023 haar onderneming staakt en hierover fiscaal dient af te rekenen. Bestaat er hieromtrent nog een faciliteit waarbij, zoals bij omzetten naar een bv, het geruisloos kan? Dit omdat wij fiscale partners zijn.
Tweede vraag is, heeft er iemand nuttige literatuur (verwijzing naar een boek etc.) over dit onderwerp? Er is veel te vinden over naar de BV, maar over deze situatie minder. Wellicht ook niet nodig omdat er sprake is van een beëindiging van het ene en oprichting van het ander.
Ik dank jullie bij voorbaat.
aangepast door Karim2014Leef en laat leven, oordeel niet wanneer het getrokken oordeel je niet van nut zal zijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75439-omzetten-eenmanszaak-naar-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag