• 0

Overzicht van Leveranciers, Distributeurs en Groothandelen

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste voorraadbeheer,

 

Dit is de tweede vraag vandaag die je stelt die niet echt getuigd van ondernemersinzicht.

Overzichten van leveranciers vind je in de gouden gids, het telefoonboek, Google, enzovoorts.

 

Voor wat betreft de betekenis, kijk even op www.vandale.nl.

 

Voordat je nu de volgende vraag gaat stellen raad ik je aan eerst bij jezelf eens te rade te gaan naar wat voor informatie je op zoek bent, en waar je deze zou kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Beste voorraadbeheer,

 

Dit is de tweede vraag vandaag die je stelt die niet echt getuigd van ondernemersinzicht.

Overzichten van leveranciers vind je in de gouden gids, het telefoonboek, Google, enzovoorts.

 

Voor wat betreft de betekenis, kijk even op www.vandale.nl.

 

Voordat je nu de volgende vraag gaat stellen raad ik je aan eerst bij jezelf eens te rade te gaan naar wat voor informatie je op zoek bent, en waar je deze zou kunnen vinden.

 

Van Dale, Wiki, etc..heb ik al geraadpleegd maar ik werd daar ook niet wijzer van, daarom ook mijn vraag (ik zou geen vraag stellen als ik het overbodig zou vinden).

 

Ik ben vaker groothandelen tegengekomen die ook tevens leveranciers of leveranciers die ook tevens distributeurs zijn. Ik hoef de tekstboek betekenis niet te weten het gaat mij meer om de manier waarop zijn zaken verrichten.

 

Het verschil tussen een bezinemotor en een dieselmotor is niet alleen dat ze op verschillende brandstoffen rijden. Er zijn ook andere technische verschillen.

 

Dus mocht er iemand weten wat de inhoudelijk verschillen zijn dan zie ik jouw reactie graag tegemoet.

 

Wat betreft de overzichten van leveranciers, er zijn bepaalde producten waarvan ik nog geen leverancier van heb kunnen vinden, ook geen importeur. Mocht het niemand andere bronnen hebben van leveranciers, distributeurs of groothandelen dan moet ik die produkten zelf importeren.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
  • 0

quote:

Wat betreft de overzichten van leveranciers, er zijn bepaalde producten waarvan ik nog geen leverancier van heb kunnen vinden, ook geen importeur. Mocht het niemand andere bronnen hebben van leveranciers, distributeurs of groothandelen dan moet ik die produkten zelf importeren.

end quote.

 

Is het niet handiger je dan eerst te richten op jouw afzetkanalen, en bij gebleken vraag pas te gaan kijken hoe je die producten kan gaan leveren?

 

verkoop eerst, dan inkoop. Anders zit je straks met onverkoopbare voorraden.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste voorraadbeheer,

 

Mischien handig als je even vermeld waarnaar je op zoek bent.

Je vraag is en blijft te algemeen.

 

Betekenis volgens van Dale

le·ve·ran·cier (de ~ (m.), ~s)

1 iem. die artikelen levert => fournisseur

 

groot·han·del (de ~ (m.))

1 de handel tussen de producent en de detaillist => en-groshandel

2 onderneming die 'groothandel' drijft => grossierderij

groot·han·de·laar (de ~ (m.))

1 iem. die groothandel drijft => grossier, grossist

groot·han·dels·on·der·ne·ming (de ~ (v.))

1 onderneming die groothandel drijft

groot·han·dels·prijs (de ~ (m.))

1 prijs die geldt voor de groothandel => grossiersprijs

 

dis·tri·bu·teur (de ~ (m.), ~s)

1 persoon of onderneming die zorgt voor de distributie van goederen van producent naar consument

 

Kortom, het zijn bedrijven die producten en of diensten leveren.

Een distributeur is een duurdere naam voor een meestal door de fabrikant of importeur aangestelde groothandel.

Link naar reactie
  • 0

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen een Leverancier, een distributeur en een groothandel?

 

Een distributeur verkoopt aan groothandels, meestal landelijk. Vergelijkbaar met een importeur, heeft vaak beperkt assortiment. Een groothandel verkoopt aan winkeliers, heeft dus het volledige assortiment en meer. Een groothandel koopt dus bij verschillende distributeurs om het assortiment compleet te krijgen.

 

Een leverancier is degene die levert, voor de winkelier is dat de groothandel, voor de groothandel is dat de distributeur, voor de distributeur is het de importeur en voor de importeur is het de fabrikant.

 

Niet in alle ketens heb je alle vormen van tussenhandel, je kunt ook groothandels hebben die rechtstreeks bij de fabrikant inkopen.

Link naar reactie
  • 0

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is tussen een Leverancier, een distributeur en een groothandel?

 

Een distributeur verkoopt aan groothandels, meestal landelijk. Vergelijkbaar met een importeur, heeft vaak beperkt assortiment. Een groothandel verkoopt aan winkeliers, heeft dus het volledige assortiment en meer. Een groothandel koopt dus bij verschillende distributeurs om het assortiment compleet te krijgen.

 

Een leverancier is degene die levert, voor de winkelier is dat de groothandel, voor de groothandel is dat de distributeur, voor de distributeur is het de importeur en voor de importeur is het de fabrikant.

 

Niet in alle ketens heb je alle vormen van tussenhandel, je kunt ook groothandels hebben die rechtstreeks bij de fabrikant inkopen.

 

Christine bedankt voor je heldere uitleg het is mijn nu helemaal duidelijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

quote:

Wat betreft de overzichten van leveranciers, er zijn bepaalde producten waarvan ik nog geen leverancier van heb kunnen vinden, ook geen importeur. Mocht het niemand andere bronnen hebben van leveranciers, distributeurs of groothandelen dan moet ik die produkten zelf importeren.

end quote.

 

Is het niet handiger je dan eerst te richten op jouw afzetkanalen, en bij gebleken vraag pas te gaan kijken hoe je die producten kan gaan leveren?

 

verkoop eerst, dan inkoop. Anders zit je straks met onverkoopbare voorraden.

 

Vraag heb ik, alleen mijn inkoopkanelen zijn niet gevestigd daar ben ik nu aan het werken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.