• 0

Verklaring geen privé gebruik auto

Goedemiddag,

 

Ik heb samen met een collega een holdingstructuur, waarbij elk van ons een holding heeft die voor 50% eigenaar is van twee onderliggende werkmaatschappijen. 

We hebben onlangs een auto die tot voorheen privé werd gebruikt op de zaak gezet, en gaan deze auto enkel zakelijk gebruiken (of minimaal privé waarbij we ruim onder de 500km blijven).

 

Mijn vraag is of het verplicht is om een verklaring van geen privé gebruik auto bij de belastingdienst aan te vragen, of dat een gedetailleerde rittenadministratie volstaat? Ik krijg hier online geen duidelijk beeld van namelijk.. 

 

Bij voorbaat dank voor jullie terugkoppeling. 

 

MvG

Michael

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
25 minuten geleden, Michael1980 zei:

We hebben onlangs een auto die tot voorheen privé werd gebruikt op de zaak gezet,

Welke zaak ?

Er is één auto en er zijn twee holding-BV’s en twee werk-BV’s

Wie van jullie gaat de auto gebruiken, of is het zo dat wie hem op enig moment nodig heeft, die pakt ‘m ?

 

Mijn vraag is of het verplicht is om een verklaring van geen privé gebruik auto bij de belastingdienst aan te vragen, of dat een gedetailleerde rittenadministratie volstaat?

 

Een ‘Verklaring geen privégebruik auto’ is geen verplichting, maar wel het makkelijkste.

Een sluitende rittenadministratie volstaat ook, maar kost meer invulwerk.

 

zie ook: 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/verklaring-geen-privegebruik-auto-aanvragen-wijzigen-intrekken

 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Cosara zei:

Welke zaak ?

Er is één auto en er zijn twee holding-BV’s en twee werk-BV’s

Wie van jullie gaat de auto gebruiken, of is het zo dat wie hem op enig moment nodig heeft, die pakt ‘m ?

 

Dank je wel voor je reactie. 

 

De auto is op één van de twee werkmaatschappijen gezet, de werkmaatschappij waar ook daadwerkelijk de kilometers voor gereden gaan worden. 

 

Mijn collega zal voornamelijk deze auto gebruiken, omdat ikzelf mijn privé auto ook zakelijk gebruik op basis van km vergoeding. 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Michael1980 zei:

1. De auto is op één van de twee werkmaatschappijen gezet, de werkmaatschappij waar ook daadwerkelijk de kilometers voor gereden gaan worden. 

2. Mijn collega zal voornamelijk deze auto gebruiken,

Is de collega in loondienst van deze werk-BV ?

Voornamelijk betekent dan anderen de auto ook gaan gebruiken.

Het komt op mij over dat er één auto is op naam van een werk-BV en dat iedereen  - niet persé werkzaam in de werk-BV - daarvan gebruik gaat maken, als het zo uitkomt.

 

misschien geeft dit wat meer informatie:

https://www.dezaak.nl/vaste-lasten/auto/een-auto-voor-uw-werknemer-dit-komt-er-bij-kijken/

 

De verzekering van de auto zal ook graag willen weten wie de regelmatige bestuurders zijn, denk ik zo.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.