• 0

Legaal offshore in de Seychellen

(aangepast)

Goedemorgen,

 

ik zit met een vraag: Voor een nieuw business plan ben ik aan het oriënteren naar een offshore structuur. Het idee is als volgt: de op te richten onderneming richt zich volledig op de UK markt. Nu is het idee om als werkmaatschappij een UK ltd op te richten met als moederbedrijf een ‘holding’ op de Seychellen.

 

Dit omdat anonimiteit voor ons erg belangrijk is en het plan (lees: online platform) volkomen legaal is in Engeland (en ook heel veel voorkomt) maar grijs gebied is in Nederland.  We willen ons ook uitsluitend richten op de UK markt en Nederland niet bedienen
 

in hoeverre is dit mogelijk? Wij willen dit absoluut niet doen om belasting te ontduiken en zijn gewoon bereid belasting te betalen. Hoe zit dit dan in elkaar? Betalen wij belasting in Engeland met de engelse werkmaatschappij? Of geven we ons bezit in de Offshore aan bij de belastingdienst en betalen we in Nederland belasting?

 

Nogmaals wil ik benadrukken dat we geen belasting willen ontduiken maar puur veilig en anoniem willen ondernemen via het UK recht. En we met liefde belasting betalen in UK/NL.

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt!

 

aangepast door LoremDesum
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Offshore zonder dat de feitelijke leiding geëmigreerd is, betekent dat de belasting over de winst betaald wordt in het land waar de feitelijke leiding zit. Hier dus waarschijnlijk NL, tenzij jullie in de UK nog een vaste inrichting (pand met activiteiten, personeel, etc, niet zijnde een bureau bij Regus), dan wordt er ook in de UK belasting geheven.

 

Hiertoe meld je de opgerichte entiteit op de Seychellen bij de NL (en in dien nodig de UK) fiscus. 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Offshore zonder dat de feitelijke leiding geëmigreerd is, betekent dat de belasting over de winst betaald wordt in het land waar de feitelijke leiding zit. Hier dus waarschijnlijk NL, tenzij jullie in de UK nog een vaste inrichting (pand met activiteiten, personeel, etc, niet zijnde een bureau bij Regus), dan wordt er ook in de UK belasting geheven.

 

Hiertoe meld je de opgerichte entiteit op de Seychellen bij de NL (en in dien nodig de UK) fiscus. 


Beste Joost,

 

dank voor je reactie. Duidelijk.
 

Betaal ik echter geen dubbele belasting als ik mijn belang in de entiteit op de Seychellen opgeef bij de nederlandse fiscus? Gezien de engelse fiscus zijn deel wilt hebben van de engelse LTD. Het bedrag wat daar over blijft dan tegen 0% seychellen belasting ingebracht wordt in de Seychellen. En dan vervolgens weer over die som in Nederland belasting betaal vanwege mijn aandeel in die offshore entiteit? Betaal ik dan niet dubbel over dezelfde som geld?

 

of zie ik dat verkeerd?

 

aangepast door LoremDesum
Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, LoremDesum zei:

Betaal ik echter geen dubbele belasting als ik mijn belang in de entiteit op de Seychellen opgeef bij de nederlandse fiscus? Gezien de engelse fiscus zijn deel wilt hebben van de engelse LTD.

 

You can't have your cake and eat it too.

 

Als je gebruik wilt maken van een belastingverdrag dat dubbele belasting voorkomt, zul je in je belastingaangiften moeten aangeven dat je elders al belasting hebt betaald. Dat wil je echter niet, omdat je compleet anoniem wilt blijven vanwege praktijken die illegaal of strafbaar zijn in Nederland.

 

Jouw keuze.

 

Gaat dit opnieuw over je webshop en wat heb je inmiddels gedaan met alle adviezen?


Of is dit een nieuw shiny object?

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Ward van der Put zei:

 

You can't have your cake and eat it too.

 

Als je gebruik wilt maken van een belastingverdrag dat dubbele belasting voorkomt, zul je in je belastingaangiften moeten aangeven dat je elders al belasting hebt betaald. Dat wil je echter niet, omdat je compleet anoniem wilt blijven vanwege praktijken die illegaal of strafbaar zijn in Nederland.

 

Jouw keuze.

 

Gaat dit opnieuw over je webshop en wat heb je inmiddels gedaan met alle adviezen?


Of is dit een nieuw shiny object?


 

Dit is een losstaand project, we zijn bezig met 2 losse bedrijven beide in de UK, de webshop; die we inderdaad via een nederlandse BV gaan doen zoals geadviseerd. En het platform zoals hierboven geschetst. Het platform is niet illegaal in Nederland maar het is grijs gebied. Vandaar wat we er voor kiezen om de Nederlandse markt niet te bedienen. Om onduidelijkheden te voorkomen..

 

is er een betere manier om dit te doen dan ik geschetst heb? 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, LoremDesum zei:

dan vervolgens weer over die som in Nederland belasting betaal vanwege mijn aandeel in die offshore entiteit? Betaal ik dan niet dubbel over dezelfde som geld?

 

of zie ik dat verkeerd?

als je de Seychellen Ltd vanuit NL bestuurt, dan valt die Ltd onder de Nederlandse vennootschapsbelasting. 

 

Op de Seychellen betaalt de Ltd geen belasting, dus in NL 19% tot 25,8%.

 

Dat is geen dubbele heffing. De winst die vanuit de UK naar de Seychellen Ltd gaat, wordt niet nogmaals in NL belast.

 

Tegelijk wel een waarschuwing: mijn tips hier zijn verre van volledig, mede omdat dit niet mijn expertise is. Er komt meer bij kijken dan even wat rechtspersoontjes oprichten over de grens. Als je op deze manier wilt ondernemen, wees dan ook bereid om veel advieskosten te gaan betalen om de structuur goed te laten werken en in elk land te voldoen aan de regels.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.