• 0

Ik ben freelancer op het platform Fiverr - Naar wie draag ik BTW af?

Hallo,

 

Zoals de titel zegt ben ik freelancer op Fiverr. Fiverr zelf is gevestigd in Israël en van de klanten waarmee ik werk doormiddel van Fiverr kan ik hoogstens zien van welk land zij vandaan komen. Fiverr houdt de klanten grotendeels anoniem en ook worden er geen facturen uitgedraaid naar de klanten waarmee ik werk, dit maakt dingen dus erg lastig. Fiverr zelf geeft mij enkel de mogelijkheid om een erg simpel overzicht van mijn inkomsten per maand te laten uitdraaien, of een zogeheten 'statement of earnings' over je inkomsten van een bepaald jaar. Deze statement of earnings bevat mijn gegevens, mijn inkomsten en Fiverr's adres.

 

Nu vraag ik mij af hoe ik de BTW hier moet afdragen. Is dit 0% omdat Fiverr gevestigd is in Israël en beschouw ik hen als de klant? Of is dit anders? De klanten waarmee ik werk komen van over de hele wereld maar facturen sturen binnen Fiverr is geen optie. Fiverr zelf zegt dat je hen een factuur kan sturen in plaats van de klanten, om zo alsnog te voldoen aan de belastingverplichtingen in jouw land, maar toch twijfel ik.

 

Ik hoor graag jullie meningen/antwoorden! Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.