• 0

Uitgaande facturen nagelsalon?

(aangepast)

Beste,

 

Ik heb sinds januari 2023 mijn eigen nagelsalon. Nu heb ik direct een boekhouder gevonden en deze helpt mij bij mijn administratie. Helaas gaat het verloop hiervan niet soepel en ben ik opzoek naar een andere boekhouder.

 

Nu heb ik na meerdere gesprekken met boekhouders te horen gekregen dat in mijn geval ik wél uitgaande facturen (naar particuliere klanten, want ik lever geen diensten aan bedrijven) in mijn administratie moet verwerken. Helaas heb ik dit nog niet eerder gehoord van mijn huidige boekhouder en op Google word ik ook niet echt wijzer.

 

Is het in mijn geval dus echt verplicht vanuit de belastingdienst om uitgaande facturen bij te houden? Ik heb een zakelijke rekening en werk alleen met bankoverschrijvingen. Zelf houd ik een bestand bij met de inkomsten/uitgaven per dag met naam + dienst.

 

Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken.

 

Met vriendelijke groet,
Cecilia

aangepast door Ccroes
Verkeerd getypt
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
34 minuten geleden, Ccroes zei:

Is het in mijn geval dus echt verplicht vanuit de belastingdienst om uitgaande facturen bij te houden?

Nee.

 

34 minuten geleden, Ccroes zei:

Helaas heb ik dit nog niet eerder gehoord van mijn huidige boekhouder en op Google word ik ook niet echt wijzer.

Wie zijn verplicht te factureren?

U maakt een factuur op voor alle goederen en diensten die u levert aan andere ondernemers. Ook rechtspersonen die geen ondernemer zijn (ook buitenlandse), stuurt u een factuur. Dit kunnen bijvoorbeeld zijn: verenigingen en stichtingen.

 

Goederen en diensten aan particulieren

Verkoopt u goederen of diensten aan particulieren? Dan bent u niet verplicht een factuur uit te reiken, met uitzondering van de volgende situaties:

  • U bent een groothandel in levensmiddelen,
  • tabaksproducten,
  • tandheelkundige grondstoffen of (onderdelen van) tandtechnische werken en ten minste 80% van uw afnemers is ondernemer.
  • U levert een nieuw of bijna nieuw vervoermiddel aan een afnemer in een ander EU-land.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/wie_zijn_verplicht_te_factureren

 

36 minuten geleden, Ccroes zei:

Ik heb een zakelijke rekening en werk alleen met bankoverschrijvingen. Zelf houd ik een bestand bij met de inkomsten/uitgaven per dag met naam + dienst.

Helemaal top.

Dat is ruim voldoende voor je administratie.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.