Sociaal contact met andere ondernemers

Aanbevolen berichten

(aangepast)

Dag allemaal,

 

Mijn naam is Jeroen 33 jaar oud en eigenaar van vastgoedfotovideo.nl gevestigd in Veenendaal. Gestart in 2017, sinds 2021 één fulltime medewerker in dienst. Altijd veel genetwerkt in de omgeving en daarbuiten. Lokale ondernemersclub maar ook lid geweest van de BNI. Nergens voelde ik mij echt 'thuis'. BNI vond ik te 'geforceerd' waar je je bijna verplicht voelt om bijvoorbeeld een getuigschrift te schrijven voor je medelid. Ben je geen lid dan krijg je ook geen business meer van de leden. De lokale ondernemersclubs waren/zijn het ook niet... allemaal ondernemers met grotere bedrijven waar je niet tussen komt met je eenmanszaak en die je niet zagen staan. De click was/is er gewoon niet. Tenminste, dat was mijn ervaring ;)

 

Zelf ben ik al jaren lid van het https://ondernemersklankbord.nl/.

 

Eens in de zoveel tijd komt er een vast iemand van het ondernemers klankbord langs voor gesprek. Veel van geleerd, maar ik vind de contactmoment te weinig. Daarnaast heb je ook wel eens behoefte om met andere ondernemers te sparren.

 

Wat ik zoek:

- Ondernemers die ambitie hebben of al persoon in dienst hebben om hun bedrijf te bouwen.

- Ondernemers die hun bedrijf al gebouwd hebben en wellicht al verkocht hebben.

- Dus niet om elkaar zozeer opdrachten toe te schuiven, dat mag wel natuurlijk. Maar meer het persoonlijke/sociale/zakelijke aspect waar ik naar op zoek ben.

 

Eigenlijk zoek ik ondernemers die behoefte hebben om hun kennis/expertise te delen maar ook zelf met bepaalde vraagstukken zitten waar we elkaar kunnen aanvullen en accountable houden. En ondernemers die wat verder zijn in het bouwen van hun bedrijf.

 

Ik weet niet of het zo duidelijk is wat ik schrijf.

 

Ik hoor het wel.

 

Gr,

 

Jeroen

aangepast door Jeroentiee
Link naar reactie
1 uur terug, Jeroentiee zei:

Ik weet niet of het zo duidelijk is wat ik schrijf.

 

Beste Jeroen,

 

Wat je schrijft is heel duidelijk, en je behoefte ook. Die herken ik ook sterk. Same story here: Flevum netwerk, BNI, Socius, lokale bedrijfsverenigingen etc: allemaal net niet. 

 

Dus wat heb ik gedaan? Vooral die zogenaamde netwerkgedachte "en wellicht dat we in de toekomst wat meer voor mekander kunnen betekenen"  geschrapt. (maar niet helemaal: daar heb ik namelijk al jaren iets veel beters voor *!) .

 

Ik wilde vooral leren van en spiegelen met ondernemers die min of meer het zelfde deden als ik. Daarom heb ik zelf een beroepsvereniging opgericht. Allemaal concullega's die tegen exact dezelfde zaken aanlopen als ik: niet alleen algemeen, maar ook heel vakinhoudelijk en specifiek, en dat loopt als een trein (al meer dan 100 enthousiaste deelnemers). Wellicht iets voor jou om ook te overwegen? Aansluiten of - als het er niet is - zelf oprichten. 

 

* = tip en publiek geheim: ik ben heel actief lid en sinds enige jaren ook beheerder op Nederlands grootste ondernemersforum: ;levert zowel online als offline  mooie sociale contacten en netwerkpartners op. 

 

Tot slot: de legendarische "netwerkborrel from hell".  Dubbel grapig omdat dit ABN Amro initiatief voor een bedrijfsnetwerk a lá young masters of Rabobank gigantisch geflopt is vanwege  - net als Rabobank - een overkill aan hijgerige accountmanagers.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Heel herkenbaar. Heb zelf uiteindelijk een vaste groep om mij heen verzameld van ondernemers waar we elke maand een hapje mee gaan eten. Op deze manier is dit natuurlijk en laagdrempelig gegroeid. Er sluiten af en toe nieuwe connecties aan, maar de vaste groep is redelijk stabiel door de jaren heen.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie

Jeroentiee: nog een ander idee: neem eens contact op met een lokale schenkkring of broodfonds: ook dát zijn mooie lokale netwerken van  vooral zelfstandigen en kleine bedrijven.

 

En toevallig weet ik dat mijn concullega Majan van Riessen van Varias Verzekeringen heel actief is binnen een schenkkring voor Veenendaal en omstreken. Wellicht kun je eens contact met haar opnemen?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
28 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Jeroentiee: nog een ander idee: neem eens contact op met een lokale schenkkring of broodfonds: ook dát zijn mooie lokale netwerken van  vooral zelfstandigen en kleine bedrijven.

 

En toevallig weet ik dat mijn concullega Majan van Riessen van Varias Verzekeringen heel actief is binnen een schenkkring voor Veenendaal en omstreken. Wellicht kun je eens contact met haar opnemen?

Dank Norbert, dat is een waardevolle tip!

Link naar reactie
Op 15-11-2023 om 13:45, Ondernemeneer zei:

Heel herkenbaar. Heb zelf uiteindelijk een vaste groep om mij heen verzameld van ondernemers waar we elke maand een hapje mee gaan eten. Op deze manier is dit natuurlijk en laagdrempelig gegroeid. Er sluiten af en toe nieuwe connecties aan, maar de vaste groep is redelijk stabiel door de jaren heen.

en waar heb je deze ondernemers ontmoet?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.