• 0

Handel met China

Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Ik heb interesse om te importeren vanuit China.

Ik ben echter volslagen onervaren op dat gebied.

Het liefst verkrijg ik een lijst met namen en e-mail adressen van Chinese bedrijven die willen exporteren naar Nederland alsmede een omschrijving van die bedrijven. Weet jij hoe ik aan zo'n lijst kan komen?

Daarbij zou ik dan graag willen optreden als handelsagent/distributeur.

Voorts heb ik begrepen dat er nogal wat kaft onder het koren zit dus mijn voorkeur gaat uit naar betrouwbare Chinese bedrijven die al ervaring hebben in de handel met Westerse landen bijvoorbeeld de VS.

Europa volgt vaak de VS dus als Chinese producten/diensten daar goed lopen dan is er een gerede kans dat ze hier ook slagen.

 

Voor elk type branche sta ik open. Het gaat mij erom dat er een interessante marge verdiend kan worden op het product of de dienst.

Heeft u enig idee welke Chinese producten of diensten financieel interessant kunnen zijn voor de Nederlandse markt?

 

Heeft u nog aanvullende tips en adviezen?

Bijvoorbeeld: hoe selecteer je een geschikt Chinees bedrijf?

Op welke wijze verricht je de betaling? Is het gebruikelijk vooraf te betalen en op welke wijze?

Op welke wijze verloopt het transport en wie moet daarvoor betalen?

Hoe kom je te weten welke producten of diensten interessant kunnen zijn voor de Nederlandse markt?

Welke instanties kunnen mij bij het uitvoeren van mijn plan helpen?

 

Ik hoop dat u mij met deze vragen kan helpen.

 

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als u reageert.

 

Overigens heb ik uw e-mail adres via het forum over Handel met China op www.higherlevel.nl

 

Met vriendelijke groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Overigens heb ik uw e-mail adres via het forum over Handel met China op www.higherlevel.nl

 

Volgens mij was dit niet bedoeld als niet onderwerp, maar als PM of email... ;)

 

Zo iets ja.

 

Matthijs, Rick probeert niet lullig over te komen hoor (denk ik in ieder geval :) ), maar je kunt vrijwel alle informatie die je zoekt al vinden.

 

Er zijn talloze informatieve websites(zakelijke verhoudingen, cultuur, opleidingsniveau, ervaringen, regelgeving, bemiddelingsbureaus), en een schat aan organisaties die zich hiermee bezighouden. Daarnaast is minister (....raak altijd die namen kwijt, het is een vrouw in ieder geval) op een rondreis geweest om juist die zakelijke connecties e.d. aan te scherpen. Er wordt dus al zeer veel gedaan op dit gebied en het is niet moeilijk om deze informatie te verkrijgen, mits je er tijd insteekt.

 

gr.

Peter

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Dit bericht heeft hij naar mijn email gestuurd en zo te zien ook hier geplaatst. Derhalve voel ik mezelf niet geroepen op elke ? te antwoorden.

Kijk eens op mijn site, www.improval.nl of bij de evd.

 

DennisK

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.