• 0

Bedrijf vraagt tegemoetkoming

Beste,

 

Wij hebben via onze webshop een elektronisch onderdeel verkocht aan een garagebedrijf.

Dit product wordt op chassisnummer geleverd door de fabrikant en past dus altijd als het doorgegeven chassisnummer klopt.

Nu moet na installatie het product gecodeerd worden wat het garagebedrijf zelf claimt te kunnen. Het product is geleverd met inbouwhandleiding en codering.
Een week later na levering ontvangen wij van het bedrijf een bericht dat het niet lukt met het coderen van het product. Wij brengen de klant in contact met de fabrikant.

 

Na 6 weken niets gehoord te hebben stuur het bedrijf een bericht en geeft aan dat het nog steeds niet werkt en dat de fabrikant ook niet meer reageert en vraagt aan ons wat nu te doen. 

Wij vragen hem om wat diagnose gegevens zodat wij bij onze contacten kunnen informeren wat er mis kan zijn. Dit melden wij het garagebedrijf dat wij het gaan navragen. 2 dagen later stuurt het garagebedrijf een bericht dat ze het probleem hebben verholpen door bij een ander bedrijf een onderdeel van het geleverde product te kopen en toen werkte het. 

Nu verwijt het bedrijf ons dat wij een defect onderdeel hebben meegeleverd en wil het bedrijf een tegemoetkoming in de uren die het bedrijf extra heeft moeten maken voor het monteren van het product.

 

Wij zijn van mening dat wij niet in de gelegenheid zijn gesteld om dit probleem op te lossen voor het garagebedrijf.

Onze inbouwspecialist gaf tevens aan dat het vervangen onderdeel niet juist gemonteerd was. Dit kon de inbouwspecialist zien aan de foutcodes die het garagebedrijf had doorgestuurd.

Dit hebben wij ook zo doorgegeven aan het garagebedrijf en ook dat deze garantie heeft op het onderdeel wat volgens hem defect is(dit hebben wij zelf nog niet geconstateerd) Deze mochten zijn opsturen voor controle en bij een defect zouden wij dat vervangen. Ook hebben wij hem voorgesteld om bij onze inbouwspecialist het geleverd onderdeel wat het garagebedrijf claimt defect te zijn door onze inbouwspecialist in te laten bouwen.

 

Hier wil hij niets van weten en eist een passende tegemoetkoming voor dit probleem anders gaat hij het uit handen geven.

 

Kan iemand hier advies in bieden? Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 2
(aangepast)

Zoals het omschreven is, heeft wederpartij geen poot om op te staan.

 

Ik zou aangeven, het te betreuren dat men daartoe overgaat, maar dat dit vol vertrouwen tegemoet wordt gezien.
En altijd erbij vermelden: Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Beste UwJurist,

 

Bedankt voor uw reactie.

Hieronder nog even de exacte tijdlijn van a tot z.

 

Bedrijf besteld op 16-09 op chassisnummer van auto het product.

 

Op 21-09 stuurt het Bedrijf ons een bericht met de vraag om of wij de coderingcode kunnen sturen deze sturen wij dezelfde dag nog.

 

Op 26-09 stuurt het Bedrijf ons een bericht dat het niet lukt met coderen. Dezelfde dag sturen wij een bericht met het nummer van de fabrikant om online te helpen met het coderen. Dit is dan tevens het laatste contact met ons, daarna horen wij ruim 6 weken niets meer van het garagebedrijf.

 

Op 07-11 stuurt het Bedrijf ons een bericht dat het nog steeds niet werkt, dit is ruim 6 weken later! Weer reageren wij op het bericht om het garagebedrijf te helpen. 

 

Op 08-11 vroegen wij om een rapport van de storing die de auto geeft, dit kan aan de hand van de uitleescomputer. Wij bouwen zelf niet in en moeten op zoek binnen ons netwerk om een specialist te vinden die kan zien wat er mis is en wat hij ermee kan.

 

Op 09-11 informeren wij het het Bedrijf dat wij het hebben doorgezet en in afwachting zijn op antwoord.

 

Op 10-11 stuurt het het Bedrijf ons onderstaand bericht dat hij het heeft opgelost door een ander onderdeel te monteren van een door een ander bedrijf geleverd.

 

Goedemorgen,

 

Ik heb de oplossing al gevonden. Ik heb op bij een ander bedrijf een ander onderdeel gekocht voor de camera.

Daarna werkte het direct en de foutcodes kon ik wissen en blijven weg. Ik heb het onderdeel gelijk ingebouwd en de klant is nu weg.

 

Ik neem aan dat hier vanuit jullie kant iets mee gedaan word.

We hebben hier heel veel uren en geld in zitten omdat we onderdelen gekregen hebben die helemaal niet goed zijn..

Wij beschikken over de OE testapparatuur en die moet ik per uur betalen.

 

Ik hoor graag een passende oplossing.

 

Dit kruist het wachten van ons op het bericht van een door ons benaderde inbouwspecialist deze reageerde naar ons op de 10-11 met:

 

De specialist die wij gevonden hebben stuurt ons een bericht en geeft aan te zien aan de hand van de foutcodes die het garagebedrijf heeft toegestuurd dat het geleverde onderdeel niet goed aangesloten zou zijn. (maar het zou ook kunnen dat er een defect in het onderdeel zit maar dit hebben wij niet eerder zelf kunnen controleren) 

 

op 14-11 stuurt hij onderstaand bericht:

 

Goedemorgen,

 

We wachten nog steeds op antwoord.

We vinden het erg droevig als jullie spullen verkopen die, in dit geval, niet correct werken en daarna niet thuis zijn voor een passende oplossing…

 

Graag reactie!!!

 

Wij sturen 15-11

 

Goedendag,

 

Dat is mooi om te horen dat het werkt.

Wij waren aan het kijken voor een oplossing. De codes die doorgestuurd zijn hadden wij weer doorgestuurd naar een inbouwspecialist waar wij onze klanten naar door verwijzen voor de inbouw van camerasets en deze kwam tot de conclusie dat de kabelset niet goed was aangesloten. 

Wij hadden geregeld dat u daar langs kon gaan zodat zij ernaar konden kijken om dit op te lossen. Jullie waren ons echter voor door zonder dit te overleggen een onderdeel bij een ander bedrijf aan te schaffen. Dit onderdeel is speciaal voor de auto en leveren wij regelmatig en zijn geen problemen mee na inbouw het onderdeel geschikt voor de auto. Wat mogelijk zou kunnen is dat er een defect in het onderdeel zit en daar zit dan garantie op. Deze zou opgestuurd kunnen worden voor garantie en mocht blijken dat deze defect is wordt deze omgeruild.

 

En weer op 15-11 als antwoord:

 

Goedemorgen,

 

Helaas is overleg erg lastig met jullie omdat jullie weinig tot niet reageren.

Zoals ik al aangegeven zat de onderdeel goed aangesloten en hebben er al mensen naar gekeken omdat ook jullie leverancier niet meer reageerde.

Wij zijn een bedrijf dat regelmatig elektronica inbouwt en zeker met zorg ons werk doen.

 

Het was voor ons geen optie om te wachten omdat ik ook een klant had die nogal graag de auto weer terug had.

Ik snap dat de onderdelen regelmatig geleverd word en het blijft ook een mooi product waar we nu blij mee zijn.

 

Maar sta ook open voor de consequenties als er toch een keer een mankement aan zit.

 

We horen graag een passende oplossing,

 

En wij sturen weer als reactie op 15-11

 


Op 21-09 stuurt u ons een bericht met de vraag om de of wij de coderingscode kunnen sturen deze ontvangt u dezelfde dag nog.

Op 26-09 stuurt u ons een bericht dat het niet lukt met coderen. dezelfde dag sturen wij een bericht met het nummer van de leverancier om online te helpen met het coderen.

Op 27-09 is het laatste contact, daarna horen wij niets meer van u.

Op 07-11 stuurt u ons een bericht dat u nog steeds geen beeld heeft, dit is ruim 6 weken later! Zoveel haast was er kennelijk niet. Weer reageren wij dezelfde dag op uw bericht om u verder te helpen met het probleem.

 

Omdat zoals u weet wij een internetbedrijf zijn en wij zelf niet inbouwen, moeten wij onze connecties contacteren om uit te zoeken wie u zou kunnen helpen om het probleem op te lossen.

Aan de hand van de door u doorgestuurde foto met daarop de foutcodes hebben wij een specialist gevonden die kon zien dat de onderdeel niet juist gemonteerd is. Wij hadden voor u geregeld dat u bij deze inbouwspecialist terecht kon om de onderdeel juist aan te laten sluiten, zodat wij het voor u het probleem konden oplossen. Hier mag u alsnog gebruik van maken.

 

En op 23-11 de reactie:

 

Goedemiddag,

 

Klopt helemaal. Ik heb ook berichten van jullie gehad in het beginstadium.

Ik heb inderdaad een beschrijving gekregen en contact gehad met uw leverancier het nummer wat jullie doorstuurde.

 

Na de 27e ben ik meerdere keren bezig geweest en uitvoerig contact gehad met de leverancier. Deze stopt ook gewoon met reageren na verloop van tijd. 

Vandaar dat ik jullie 07-11 weer gemaild heb omdat het spul nog steeds niet werkt, en oplossingen niet worden bereikt met de opties die jullie bieden. 

 

Ik heb een planning van 6 weken dus het 'kennelijk geen haast' wat u suggereert klopt uiteraard niet. Ik ben hier 's avonds in mijn overuren mee bezig geweest omdat het allemaal tussendoor kwam. 

 

Tussen 10 en 14 november hoor ik niks van jullie omdat jullie 'aan het kijken waren naar een oplossing'. 

Jullie specialist had geconstateerd dat het onderdeel niet goed gemonteerd zou zitten. Deze heb ik ook met jullie leverancier gecontroleerd en dat klopte allemaal. 

 

Conclusie: jullie specialist had ook moeten concluderen dat het onderdeelniet in orde was en vernieuwd moest worden.

 

Ik begrijp dat een internetbedrijf de werkdruk niet voelt die hier in de werkplaats heerst. 

Er zijn klanten die ook de auto nodig hebben, dat geldt al helemaal voor een auto die dagelijks ingezet word.

 

Ik wil benadrukken dat deze mail serieus bedoeld is. 

We verwachten dan ook een reactie die passend is op dit verhaal.

 

Anders zijn we toch genoodzaakt om dit uit handen te geven.

 

 

Nu wil het garagebedrijf ons een vergoeding voor de extra uren zoekwerk, een leenauto die hij de klant heeft moeten meegeven. Omdat hij volgens zeggen heel veel tijd erin heeft gestoken om uit te zoeken wat het probleem was.

Hij zegt dat hij samen met onze leverancier het onderdeel rond de periode 26-09 heeft nagelopen en deze heeft hem aangegeven dat alles goed was. Nu verwijt hij ons dat de leverancier het ook niet meer wist en daarna niet meer reageerden op zijn vragen (dit heeft hij ons niet eerder laten weten dan 6 weken later)

 

 

Wij hebben als antwoord gegeven dat hij ons niet in de gelegenheid heeft gesteld het probleem op te lossen maar ook dat er garantie zit op de onderdeel als deze defect is. Maar wij hebben ook geen product nog kunnen controleren op een defect.

Ook hebben wij aangeboden om het product alsnog door de door ons gevonden inbouwspecialist in te laten bouwen.

 

 

Even voor uw idee, het product dat geleverd is kost 499,- inclusief btw. De montagetijd die ervoor staat is normaal 2,5 uur inclusief coderen. Als het dan bv niet werkt na het coderen ga je de hardware controleren. Dit kan ook hooguit een uur duren en als je zeker weet dat de codering klopt ga je je afvragen of er geen hardware kapot is. Bedrijf, is een vakgarage aangesloten bedrijf, een professional die claimt over alle benodigde apparatuur te beschikken.

 

Wij hebben nu als laatste dus aangeboden om de geleverde onderdeel op te laten sturen voor controle/garantie of de set bij onze inbouwspecialist in te laten bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn juridisch standpunt is niet veranderd na deze extra informatie.

Verder vraag ik mij af of er algemene voorwaarden van toepassing zijn. Daarin is vaak aansprakelijkheid voor gevolgschade als deze uitgesloten, alsmede geregeld hoe men moet handelen als men niet tevreden is met een product/een product kapot is.

Heeft u die van te voren verstrekt en van toepassing verklaard? En wat staat daarin geregeld over deze onderwerpen?
 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Tegemoetkoming zei:

Op 10-11 stuurt het het Bedrijf ons onderstaand bericht dat hij het heeft opgelost door een ander onderdeel te monteren van een door een ander bedrijf geleverd.

 

Goedemorgen,

 

Ik heb de oplossing al gevonden. Ik heb op bij een ander bedrijf een ander onderdeel gekocht voor de camera.

Daarna werkte het direct en de foutcodes kon ik wissen en blijven weg. Ik heb het onderdeel gelijk ingebouwd en de klant is nu weg.

 

Ben ik nu de enige die hier over valt, of begrijp ik het verkeerd? Als je klant een ander onderdeel besteld heeft (bij een ander bedrijf of bij jou, dat maakt niet uit) en toen de camera wel kon repareren, dat lijkt het mij dat hij in eerste instantie het verkeerde onderdeel besteld heeft bij jou. 

 

Dat is natuurlijk niet leuk voor hem, maar daar kun jij niets aan doen (tenzij jij natuurlijk iets anders hebt geleverd dan hij besteld heeft)

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, kuifje zei:

 

Ben ik nu de enige die hier over valt, of begrijp ik het verkeerd? Als je klant een ander onderdeel besteld heeft (bij een ander bedrijf of bij jou, dat maakt niet uit) en toen de camera wel kon repareren, dat lijkt het mij dat hij in eerste instantie het verkeerde onderdeel besteld heeft bij jou. 

 

Dat is natuurlijk niet leuk voor hem, maar daar kun jij niets aan doen (tenzij jij natuurlijk iets anders hebt geleverd dan hij besteld heeft)

Het onderdeel dat wij geleverd hebben zou defect zijn volgens het bedrijf. Maar het kan ook verkeert aangesloten zijn dit valt niet meer te controleren. 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, UwJurist zei:

Mijn juridisch standpunt is niet veranderd na deze extra informatie.

Verder vraag ik mij af of er algemene voorwaarden van toepassing zijn. Daarin is vaak aansprakelijkheid voor gevolgschade als deze uitgesloten, alsmede geregeld hoe men moet handelen als men niet tevreden is met een product/een product kapot is.

Heeft u die van te voren verstrekt en van toepassing verklaard? En wat staat daarin geregeld over deze onderwerpen?
 

Wederom bedankt! Wij hebben algemene voorwaarden die de klant bij uitchecken dient te accepteren. Wij hebben deze doorgenomen maar kunnen niet concreet iets lezen over een situatie als deze zover wij kunnen lezen:

 

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van xxx.nl. De voorwaarden zijn voor een ieder toegankelijk en opgenomen op de internetsite van xxx.nl. Op verzoek zenden wij u een schriftelijk exemplaar.
1.2 Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. xxx.nl behoud zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen.
1.3 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen worden de algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van derden niet door xxx.nl erkend.
1.4 xxx.nl garandeert dat het geleverde product beantwoord aan de overeenkomst en voldoet aan de in het aanbod vermelde specificaties.

2. Levering

2.1 Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2.2 In het kader van de regels van de koop op afstand zal xxx.nl bestellingen tenminste binnen 30 dagen uitvoeren. Indien dit niet mogelijk is (doordat het bestelde niet op voorraad is of niet meer leverbaar), of er is om andere redenen vertraging, of een bestelling kan niet danwel slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd, dan ontvangt de consument binnen 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij in dat geval het recht de bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren.
2.3 Aan de leveringsplicht van xxx.nl zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door xxx.nl geleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.
2.4 Alle op de internetsite genoemde termijnen zijn indicatief. Aan de genoemde termijnen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.

3. Prijzen

3.1 Prijzen worden binnen de looptijd van de aanbieding niet verhoogd, tenzij wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken of indien de fabrikant tussentijdse prijsverhogingen doorvoert.
3.2 Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
3.3 Alle prijzen op de site zijn in EURO's.
3.4 Doorgaans, tenzij anders aangegeven, wordt op onze producten de marge-regeling toegepast. Dit houdt in dat over onze gebruikte producten, tenzij anders vermeldt, reeds BTW is geheven en derhalve niet wordt doorberekend. 

4. Zichttermijn / herroepingrecht

4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren.(met uitzondering van gebruikte elektronische delen) Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan xxx.nl heeft teruggezonden, is de koop een feit. De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 14 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij xxx.nl. De afnemer heeft na melding nog 14 dagen de tijd om het product te retourneren. De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt xxx.nl er zorg voor dat binnen 14 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag aan de afnemer wordt terugbetaald. Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.
4.2 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken.
4.3 Het herroepingrecht geldt niet voor:
• diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen voor de termijn van zeven werkdagen
• Maxton Design producten deze worden op bestelling gefabriceerd en geleverd in de gekozen afwerking
• goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft
• goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben
• voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen
• audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken
• de levering van kranten en tijdschriften; voor de diensten van weddenschappen en loterijen

5. Gegevensbeheer

5.1 Indien u een bestelling plaatst bij xxx.nl, dan worden uw gegevens opgenomen in het klantenbestand van xxx.nl. xxx.nl houdt zich aan de Wet Persoonsregistraties en zal uw gegevens niet verstrekken aan derden.
5.2 xxx.nl respecteert de privacy van de gebruikers van de internetsite en draagt zorg voor een vertrouwelijke behandeling van uw persoonlijke gegevens.
5.3 xxx.nl maakt in sommige gevallen gebruik van een mailinglijst. Elke mailing bevat instructies om uzelf van deze lijst te verwijderen.

6. Garantie

6.1 xxx.nl garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staat daarmede in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product. Is de fabriekgarantie reeds verlopen vanwege een gebruikt (marge) product, dan krijgt u werkingsgarantie bij aflevering op de werking van het product.
Op gebruikte elektronische producten zit geen garantie.
6.2 De garantietermijn van xxx.nl komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. xxx.nl is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de zaken voor elke individuele toepassing door de afnemer, noch voor eventuele adviezen t.a.v. het gebruik of de toepassing van de zaken.
6.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot terugzending aan xxx.nl) deze gebreken onmiddellijk schriftelijk of via e-mail te melden aan xxx.nl. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 3 dagen na levering aan xxx.nl schriftelijk of via e-mail te worden gemeld. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Ingebruikneming na constatering van gebreke, beschadiging ontstaan na constatering van gebreke, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreke, doet dit recht tot reclameren en terugzending geheel vervallen.
6.4 Indien klachten van de afnemer door xxx.nl gegrond worden bevonden, zal xxx.nl naar haar keuze of de geleverde zaken kosteloos vervangen of met de afnemer een schriftelijke regeling over de schadevergoeding treffen, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van xxx.nl en mitsdien het bedrag der schadevergoeding steeds beperkt is tot ten hoogste het factuurbedrag der betreffende zaken.  Iedere aansprakelijkheid van xxx.nl voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder mede begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde winst.
6.5 xxx.nl is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen bewuste roekeloosheid van niet-leidinggevend personeel.
6.6 xxx.nl biedt standaard 3 maanden garantie op haar producten tenzij anders vermeld. Wanneer het product niet functioneert naar behoren is het mogelijk om binnen een maand na ontvangst het product om te ruilen voor een vergelijkbaar product (ten alle tijden nader te bepalen door xxx.nl) of het aankoopbedrag retour te ontvangen.
6.7 Deze garantie geldt niet indien: A) en zolang de afnemer jegens xxx.nl in gebreke is; B) de afnemer de geleverde zaken zelf heeft gepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren/of bewerken. C) de geleverde zaken aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met de aanwijzingen van xxx.nl en/of gebruiksaanwijzing op de verpakking zijn behandeld; D) de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen;

7. Aanbiedingen, Kortingen en Kortingscodes

7.1 Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij anders in de aanbieding is vermeld.
7.2 Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding door koper, behoudt xxx.nl zich het recht voor de aanbieding binnen de termijn van 3 werkdagen na ontvangst van die aanvaarding te herroepen of daarvan af te wijken.
7.3 Mondelinge toezeggingen verbinden xxx.nl slechts nadat deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd.
7.4 Aanbiedingen van xxx.nl gelden niet automatisch ook voor nabestellingen.
7.5 xxx.nl kan niet aan haar aanbieding worden gehouden indien de afnemer had behoren te begrijpen dat de aanbieding, danwel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
7.6 Aanvullingen, wijzigingen en/of nadere afspraken zijn slechts van kracht, indien schriftelijk overeengekomen.
7.7 Kortingen en/of kortingscodes worden tijdelijk aangeboden. De periode waarin een kortingscode wordt aangeboden is bindend. Dat wil zeggen dat de korting enkel en alleen geldt voor de genoemde periode tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Er kan buiten deze periode nimmer claim gemaakt worden op de dan verlopen kortingscodes en/of kortingsacties. Een korting wordt pas doorgevoerd wanneer de kortingscode is toegepast, wanneer een product besteld wordt in een kortingsperiode zonder het aangeven van de kortingscode bij de bestelling, dan is het totaalbedrag op de factuur van toepassing.

8. Overeenkomst

8.1 Een overeenkomst tussen xxx.nl en een klant komt tot stand nadat een bestelling opdracht door xxx.nl op haalbaarheid is beoordeeld.
8.2 xxx.nl behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren of uitsluitend te accepteren onder de voorwaarde dat de verzending geschied onder rembours of na vooruitbetaling.

9. Afbeeldingen en specificaties

9.1 Alle afbeeldingen; foto’s, tekeningen etc.; o.a. gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten, etc. op de internetsite van xxx.nl gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

10. Overmacht

10.1 xxx.nl is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.
10.2 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers, storingen in het Internet, storingen in de elektriciteit, storingen in e-mail verkeer en storingen of wijzigingen in door derden geleverde technologie, vervoersmoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van xxx.nl alsmede van hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.
10.3 xxx.nl behoudt zich in het geval van overmacht het recht voor haar verplichtingen op te schorten en is tevens gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, danwel te vorderen dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is xxx.nl gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen.
10.4 Indien xxx.nl bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de afnemer gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het reeds geleverde c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.

11. Aansprakelijkheid

11.1 xxx.nl is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd aanwenden van de producten. Lees voor het gebruik de aanwijzingen op de verpakking/handleiding en/of raadpleeg onze website.

12. Eigendomsvoorbehoud

12.1 Eigendom van alle door xxx.nl aan de afnemer verkochte en geleverde zaken blijft bij xxx.nl zolang de afnemer de vorderingen van xxx.nl uit hoofde van de overeenkomst of eerdere of latere gelijksoortige overeenkomsten niet heeft voldaan, zolang de afnemer de verrichte of nog te verrichten werkzaamheden uit deze of gelijksoortige overeenkomsten nog niet heeft voldaan en zolang de afnemer de vorderingen van xxx.nl wegens tekort schieten in de nakoming van zodanige verbintenissen nog niet heeft voldaan, waaronder begrepen vorderingen ter zake van boeten, renten en kosten, een en ander zoals bedoeld in artikel 3:92 BW.
12.2 De door xxx.nl geleverde zaken welke onder het eigendomsvoorbehoud vallen mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en nimmer als betaalmiddel worden gebruikt.
12.3 De afnemer is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
12.4 De afnemer geeft reeds nu onvoorwaardelijk en onherroepelijk toestemming aan xxx.nl of een door xxx.nl aan te stellen derde om, in alle gevallen waarin xxx.nl haar eigendomsrechten wil uitoefenen, al die plaatsen te betreden waar haar eigendommen zich dan zullen bevinden en die zaken aldaar mee te nemen.
12.5 Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken danwel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de afnemer verplicht xxx.nl zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
12.6 De afnemer verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek ter inzage te geven aan xxx.nl.

Link naar reactie
  • 0

Lezen is een kunst :slightly-smiling-face:. Er staat in artikel 6.4 wel degelijk letterlijk iets over de door indirecte schade / de door mij genoemde gevolgschade ....

Zie hieronder.
Mijn advies is om een jurist e.e.a. te laten screenen en aanpassen, want het kan wel wat beter.
 

2 uur geleden, Tegemoetkoming zei:

6.4 Indien klachten van de afnemer door xxx.nl gegrond worden bevonden, zal xxx.nl naar haar keuze of de geleverde zaken kosteloos vervangen of met de afnemer een schriftelijke regeling over de schadevergoeding treffen, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van xxx.nl en mitsdien het bedrag der schadevergoeding steeds beperkt is tot ten hoogste het factuurbedrag der betreffende zaken.  Iedere aansprakelijkheid van xxx.nl voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder mede begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde winst.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
Op 27-11-2023 om 21:21, UwJurist zei:

Lezen is een kunst :slightly-smiling-face:. Er staat in artikel 6.4 wel degelijk letterlijk iets over de door indirecte schade / de door mij genoemde gevolgschade ....

Zie hieronder.
Mijn advies is om een jurist e.e.a. te laten screenen en aanpassen, want het kan wel wat beter.
 

 

Wederom bedankt voor uw toelichting. Dat is inderdaad handig om een jurist nog eens na te lopen.

Maar wat wij begrijpen uit uw bericht is dat de tegenpartij ons dus eigenlijk niet aansprakelijk kan stellen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.