• 0

online betalingen accepteren via NL account voor hotel in buitenland

Wij gaan een hotel opzetten in IJsland.  De meeste betalingen zullen online plaatsvinden via een geheten PMS (property management systeem) met online booking engine.  

Het idee was dit vanuit de IJslandse werkmaatschappij te laten gebeuren maar dat maakt de PMS keuzes en betaalopties voor klanten nogal beperkt (eigenlijk alleen MC/VISA/Paypal, Google/Apple Pay).  Ook hebben we vooralsnog maar 1 PMS systeem gevonden dat goed werkt op IJsland.  Een lokale provider. Maar we  zijn niet onder de indruk van hun customer service.

Dus gedachte is: als 90+ % van onze betalingen dan toch online plaatsvindt, is het dan niet handiger het hele PMS en betalingsverkeer in NL te laten plaatsvinden via NLse werkmaatschappij en dan (na aftrek kosten) het restant 2x per maand door te sturen naar IJslandse werkmaatschappij?

Zitten daar wellicht belangrijke juridische/praktische haken en ogen aan?     In feite doet een club als Booking.com of AirBnB toch hetzelfde (op iets andere schaal geef ik toe ;-))

Dan moet je natuurlijk nog wel lokaal een POS systeem optuigen voor alle zaken die niet met kamerverhuur te maken hebben (restaurant, tours, etc.) maar dat is fractie van omzet.  

Elke commentaar is van harte welkom.

Thorwald

P.s.: ik heb natuurlijk wel beetjes gezocht: Ayden stuurde me naar https://www.about-payments.com/
         maar die gaven aan in hun netwerk geen providers te hebben die de hotelbranch ondersteunen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 uur geleden, btjobs zei:

via NLse werkmaatschappij en dan (na aftrek kosten) het restant 2x per maand door te sturen naar IJslandse werkmaatschappij?

Dag Thorwald

 

Eerste gedachten:

Zolang die NL BV geen activiteiten verricht waar deze betalingen op zien, lijkt het mij geen probleem om deze bedragen 1 op 1 door te betalen aan de IJslandse vennootschap.

 

Hooguit kunnen de transactiekosten en de kosten van de payment provider hierop in mindering worden gebracht. Die kosten zijn immers noodzakelijk.

 

Ga je andere dingen verrekenen dan komt er mogelijk btw in het spel. 

 

Of dit juridisch zonder risico is, kan ik niks over zeggen

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.