• 0

welke verbinding voor pinbetaalautomaat

Ik ben bezig een netwerkinfrastructuur voor IT en telecomtoepassingen te specificeren voor een kleine organisatie. Vooralsnog heb ik daarbij voor de externe verbindingen gekozen voor een analoge telefoonlijn, ADSL en outdoor Wi-Fi. Telefonieverbindingen worden gerealiseerd via VoIP. De organisatie gaat over circa een half jaar vanuit een ruimte grenzend aan het kantoor een winkel runnen (kleine winkel, gemiddelde ordergrootte enkele tientallen euri). De idee is dan een pinbetaalautomaat aan te schaffen. Mijn vraag is nu of de aanschaf van een pinbetaalautomaat in de toekomst de keuzes ten aanzien van de netwerkinfratsructuur nu beinvloeden. Mijn ervaring met pinbetaalautomaten is van enkele jaren terug. Toen ging de communicatie van de pinbetaalautomaat via het ISDN D-kanaal. Ik weet dat er nu ook GSM-pinbetaalautomaten bestaan, maar zijn er ook pinbetaalautomaten met een ethernet-aansluiting (UTP of Wi-Fi)?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit doet wonderen.

 

Google ken ik.

Zelfs beter dan Google mij kent:

 

"Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /usr/dbs_share/www/shared/include/googlism.com/private/googlism.inc on line 41

Sorry, Google doesn't know enough about "wout tankink" yet."

 

Het orakel van Google had ik dan ook al benaderd.

Zoals te doen gebruikelijk bij een orakel is het niet gemakkelijk in haar reactie een antwoord te vinden,

1. doordat dikwijls de term 'pinautomaat' gebruikt wordt waar pinbetaalautomaat bedoeld wordt, terwijl de term pinautomaat ook gebruikt wordt voor gelduitgifteautomaten.

2. de zoekresultaten voornamelijk bestaan uit aanbiedingen, terwijl ik informatie wil;

3. ik niet wil weten wat mogelijk, maar wat redelijk gangbaar is (omdat de kosten van gangbaar gewoonlijk veel lager zijn).

 

Ik had gehoopt via dit forum toegang te krijgen tot praktische ervaringen op dit gebied (bij voorkeur nog afgelopen nacht). Nu de zon weer op is, en de nieuwjaarskussen zijn uitgedeeld, zal ik even wat leveranciers bellen om antwoord te vinden op mijn vraag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik tot nu toe ben tegengekomen is,

- GPRS;

- ISDN D-kanaal;

- satelliet (aldus sprak...);

- gecertificeerde ADSL-verbindingen w.o. KPN OfficeDSL met onduidelijke premium ten bedrage van EUR 10 per maand;

- en zelfs POTS (maar dan niet 'e'en waarover ADSL geleverd wordt).

 

Wat ik eigenlijk wil, is good ole TCP/IP (IPv4, lekker langzaam, "no bandwidth asked"), i.c. consumenten-ADSL of outdoor-WiFi.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik eigenlijk wil, is good ole TCP/IP (IPv4, "no latency asked"), i.c. consumenten-ADSL of outdoor-WiFi

 

Voor zover ik weet is dat nou iets dat (nog steeds) NIET kan met een pinautomaat.

 

Het zal ongetwijfeld van doen hebben met de soms wat eigenwijze eisen en protocollen van Interpay. Technisch zal het vast geen probleem zijn om het via een willekeurige (secure) internetverbinding te leveren, maarja, dat uitvoeren is een ander punt.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg als eerst sponsored result deze site, die allerlei versies aanbiedt...

die site biedt geen betaalautomaten aan, maar is een site van Interpay (die alle pintransacties afhandelt) die algemene informatie geeft over pinautomaten.

 

Wat ik eigenlijk wil, is good ole TCP/IP (IPv4, "no latency asked"), i.c. consumenten-ADSL of outdoor-WiFi

 

Voor zover ik weet is dat nou iets dat (nog steeds) NIET kan met een pinautomaat.

 

Het zal ongetwijfeld van doen hebben met de soms wat eigenwijze eisen en protocollen van Interpay. Technisch zal het vast geen probleem zijn om het via een willekeurige (secure) internetverbinding te leveren, maarja, dat uitvoeren is een ander punt.

Pinautomaten via ADSL(consumentenversie) zijn sinds kort beschikbaar (1/2 jaartje ofzo) en werken zeer snel. Je kan via http://www.betaalterminal.nl gewoon de leveranciers opzoeken (Overzichten->Terminals in de verkoop->Vaste betaalterminals).

 

Ook een goede andere optie is een GSM-betaalautomaat. De kosten hiervoor zijn relatief laag (goedkoper dan via POTS), maar de aanschaf van de betaalautomaat is wat duurder.

 

p.s. Ik heb zelf gewerkt bij een betaalautomaatleverancier, dus mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel ;).

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.