Rémy

Senior
  • Aantal berichten

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Lelystad

Rémy's trofeeën

  1. Vanuit gaande dat je geen werknemers/werkgevers-contract hebt, je zwart wordt betaald (hopelijk is dit contant) en jij de code gescheven hebt, zou ik de code kopieren en daarna verwijderen (bij voorkeur automatisch als je er niet meer bent) en je pas inleveren en niet meer verschijnen. Of je hoort niet meer van ze of ze komen wel direct met alles op papier. Dit soort beunhazen maken alleen maar misbruik van je en verdienen zelf het meeste geld. De kans is groot dat ze nu al iemand anders aan het zoeken zijn om jou te vervangen, omdat je begint te 'zeuren'. En als die vervanger er is heb je geen drukmiddel meer en gooien ze jou eruit, want je hebt 'geen' enkele rechten. Ik heb ook zoiets soortsgelijk meegemaakt en dit soort mensen zullen dingen blijven uitstellen, smoesjes bedenken, dingen 'vergeten'., terwijl jij lekker je werk blijft doen als een mak schaap. Soms is zaken doen, het hard spelen.
  2. Waarom moet je een programma maken om een ander formaat naar jouw nieuwe formaat om te zetten, om de kwaliteit te testen? Converters zijn pas belangrijk in het laatste stadia (of helemaal niet als je dit door derden in de markt laat doen). Je test kwaliteit door van een bron (digitaal of analoog geluid) om te zetten naar jouw formaat en die van een ander, en deze te vergelijken. Waarom wil in dit stadium al converters gaan schrijven? En om Chrisitine even te herhalen: "hoe maak je een goed compressie-algoritme als je niet weet hoe andere algoritmen in elkaar zitten?". Als je dit niet weet, dan betekent dat jouw algoritme alleen nog een theorie is. Waarom zorg je er dan niet eerst voor dat jouw algoritme ook in de prijktijk werkt, voordat je aan converters begint: je moet toch immers ergens naar toe converteren? En bestaat de algoritme zoals jij hem benoemd niet al? midi is ook op basis van eigenschappen van geluid.
  3. Dat kan, maar dan verlies je dus een voordeel van online boekhouden, aangezien je nu alleen van de locatie waar je locale database hebt kan werken. Dit is dus dan ook niet een online boekhoud pakket, maar gewoon een standaard pakket met een upload mogelijkheid naar de boekhouder. Of stel jij je dit anders voor? Ik gebruik nu reelezee, vanwege het feit dat ik overal bij mijn boekhouding kan, maar in de praktijk werk ik maar vanaf twee pc's met de boekhouding en heb ik zelden vanaf een andere pc de boekhouding nodig gehad. Als ik maar via internet real-time kan syncroniseren (of via een uitgestelde sycronisatie als er tijdelijk geen verbinding is.) Ik ben nu dus ook aan het kijken naar een windows applicatie die dit idee ondersteunt (evt. met een centrale server (van bijv. de boekhouder)). Dit omdat online boekhouden toch fors duurder is dan een pakket voor op de desktop (bedragen van €50-75/maand vindt ik toch echt te duur voor wat er voor geboden wordt).
  4. Ik ben zeer tevreden over http://www.phonecare.nl/. Je kan het zelfs twee weken gratis proberen.
  5. Nee, dat gaat niet te ver. Jij gaat er van uit dat een werknemer altijd graag bij een bedrijf werkt, maar misschien heeft hij de baan gewoon nodig voor het geld en vindt hij het een slecht bedrijf (en alsjeblieft geen commentaar dat je dan maar ontslag moet nemen en bij een bedrijf moet gaan werken wat je wel leuk vindt: vaak is dit geen makkelijke optie.). Zou dan toch raar zijn als je met een foto en naam op de website staat waar je noodgewongen werkt en een slecht bedrijf vindt. Stel dat je dit bedrijf niet wel meenemen als referentie in de toekomst, dan kan deze gewoon gevonden worden met googlen (want de site up-to-date houden schijnt in de meeste bedrijven nog steeds een probleem te zijn, zie maar aan Venture Capital Coach.) Komt ook nog eens bij dat sommige vertegenwoordigers en klanten, voordat deze bij je op bezoek komen google ook kennen en hier gretig gebruik van maken. Ik probeer volledige anoniem op internet te zijn en alleen in de gevallen waar de voordelen opwegen tegen de nadelen, geef ik mijzelf meer bloot. Je hebt dus echt toestemming nodig, alvorens je dit doet (al was het alleen maar een foto van de werkvloer). Dat wil niet zeggen dat het mij geen goed gevoel geeft als ik een 'about us'-pagina zie staan en bekijk deze altijd. En als de directeur en managers niet in het smoelenboek willen dan zou ik dit wel raar vinden, van andere werknemers kan ik mij hier nog wel iets bij voorstellen.
  6. die site biedt geen betaalautomaten aan, maar is een site van Interpay (die alle pintransacties afhandelt) die algemene informatie geeft over pinautomaten. Voor zover ik weet is dat nou iets dat (nog steeds) NIET kan met een pinautomaat. Het zal ongetwijfeld van doen hebben met de soms wat eigenwijze eisen en protocollen van Interpay. Technisch zal het vast geen probleem zijn om het via een willekeurige (secure) internetverbinding te leveren, maarja, dat uitvoeren is een ander punt. Pinautomaten via ADSL(consumentenversie) zijn sinds kort beschikbaar (1/2 jaartje ofzo) en werken zeer snel. Je kan via http://www.betaalterminal.nl gewoon de leveranciers opzoeken (Overzichten->Terminals in de verkoop->Vaste betaalterminals). Ook een goede andere optie is een GSM-betaalautomaat. De kosten hiervoor zijn relatief laag (goedkoper dan via POTS), maar de aanschaf van de betaalautomaat is wat duurder. p.s. Ik heb zelf gewerkt bij een betaalautomaatleverancier, dus mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel ;).
  7. Dat bedrag is veel te laag! De eerste dag ben je al EUR 58,- kwijt (transport + huur) aan vaste kosten en dan ook nog eens EUR 0,34/trx (ga er vanuit dat je wel meer dan één transactie wil doen ;)). Het kan goedkoper (zo'n EUR600), helemaal als je niet een duur service contract neemt. Heb je écht zo'n uitgebreid servicecontract nodig (en heb je goed de kleine lettertjes doorgelezen ;))? Wil je een goed overzicht hebben voor (mobile) betaalautomaten dan kun je naar http://www.betaalterminal.nl/ gaan (wordt up-to-date gehouden door alle leveranciers ism Interpay)
  8. Ik deed de 2de lijns support van deze pinautomaten, dus ik weet er aardig wat vanaf. Wat wil je er precies over weten? Als je het enkel voor op een beurs wil gebruiken en\of in een winkel, dan werkt een standaard pinautomaat (die enkel een stopcontact nodig heeft) met een GSM-modem het lekkerst. Een echt mobiele pinautomaat (dus op accu\batterij) is dan irritant (en diefstal gevoelig) omdat je deze elke keer moet overhandig aan een klant.
  9. Omdat je ondertussen een dossier opbouwt en een fomele somatie hebt. Met dit dossier en de sommatie, kun je elk moment naar de gerechtsdeurwaarder (en rechter), wanneer het jou blieft (dus als blijkt dat het verhaal onzin is of je lang genoeg gewacht hebt). De bal ligt dan bij jou en niet bij hem ;). En wie denk je dat het eerst betaald krijgt? Diegene die het minst zeurt om zijn geld (en die geen dossier heeft voor de gerechtsdeurwaarder)? En spreek in ieder geval een betalingsregeling af, als hij zegt dat hij niet kan betalen. Als hij dit niet wil (of niet nakomt), dan zou ik al mijn bedenkingen hebben. Voorts zegt hij dat hij alles aan het overhevelen is naar de andere vennoot??? Klinkt mij raar in de oren: dus je kan straks niets meer verhalen, want er is niets meer? Met dit soort situaties kun je beter proberen zo snel mogelijk je geld te krijgen (de latere schuldeisers vangen bot) of ECHT openheid van de situatie proberen te krijgen. Hij heeft een probleem, dus laat hem duidelijk en concrete afspraken maken wanneer je geld krijgt en wat er mis is. Zakelijk en privé zijn twee aparte dingen en als de andere dat niet begrijpt dan houdt dat op. Ik ken ondernemers, waar ik zakelijk niets meer mee te maken wel hebben (en dat weten ze), maar die nog wel goede kenissen zijn, waar ik af en toe een biertje mee drink. Het hangt ook een beetje van het bedrag af (en het werk wat je erin hebt gestoken). Ik heb soms ook bedragen kwijt gescholden voor een goede relatie. Die kun je soms bij vervolg opdrachten weer verekenen, door daarop wat extra te pakken.
  10. Je kan toch gewoon het normale traject starten voor debiteuren die niet betalen??? Dus alvast 1ste en 2de aanmaning (evt. zonder extra kosten) gaan sturen en (mondeling) uitleggen aan je relatie dat je dit moet doen voor je eigen rechtpositie, maar dat je begrijpt dat er (nog) niet betaald kan worden. Snap niet dat die andere ondernemer\kennis dit niet zou snappen en zich hierdoor in het harnas gejaagd voelt. Feit blijft dat hij een probleem heeft en niet jij. Jij hoeft je dus niet aan te passen, maar je kan wel begrip tonen voor de situatie door geen keihard incasso traject te volgen, maar je wel rechtswege indekken als blijkt dat hij maar een verhaaltje opgehangen heeft. Heb dit zelf ook gehad in het begin: kon een rekening niet betalen aan een collegaondernemer (= de buurman), omdat de hoofaannemer nog niet betaald had (ging over een flink bedrag, dat ik niet in één keer kon ophoesten). Deze collegaondernemer stuurde wel alvast de aanmaningen voor zijn eigen rechtpositie, maar begreep de situatie en informeerde af en toe of de hoofdaannemer al betaald had. Nadat de hoofdaannemer betaald had is alles keurig betaald. Ik vond deze gang van zaken normaal en ik voelde mij niet in het harnas gejaagd: het was immers mijn eigen cashflow-probleem en niet van de buurman ;).
  11. Ik vind de zoek-functie geen tool, maar de basisfunctie voor een forum. Omdat hij zo belangrijk is, zou ik hem zelfs apart in de menubalk plaatsten, naast mijn account. Maar dan nog vind ik het menu onlogische, omdat het niet goed weergeeft wat higher level allemaal te bieden heeft ;). Ik kan mij vaag herinneren, dat ik het vroeger duidelijker vond. Ik leesde toen in ieder geval de columns.
  12. [offtopic] Logische plek ::). Ik had ook moeite het vinden van de zoekknop. Heb uiteindelijk maar extra->zoek geprobeerd en dat bleek te werken. Menu is onlogisch, zie bijvoorbeeld nu pas dat HigherLevel ook columns heeft. Gemiste kans. Zag later dat het op de homepage wel goed duidelijk staat, maar dit moet overal staan. [/offtopic]
  13. Voor een klant moet ik ook zo'n systeem ontwikkelen en ben nu de mogelijkheden aan het overwegen. Maar wat ik dan niet begrijp is waarom jullie overwegen je mail en agenda in zo'n webbased totaal oplossing te doen? Waarom zou je bijv. niet de tools van bijv. Microsoft gebruiken en outlook gebruiken. Een tool die voor email, todo's en aganda perfect is (waarom zou je dit zelf schrijven?) en bij veel MKB'ers al geinstalleerd is (en met Smartphones en PocketPC's makkelijk kan syncroniseren). Koop hierbij bij MS Small Business Server (met o.a. Exchange) en je kan dan je webbased oplossing koppelen aan die Exchange server. Of hebben jullie hier andere denkbeelden over?
  14. Bekend issue, gebruik je IE op je mac. Helaas. Dat je zomaar akkoord gaat, dat een (klein :) )deel van je doelgroep een brakke website te zien krijgt snap ik niet. Zeker niet zonder de oorzaak te weten. Als je weet wat de oorzaak is, dan zou je nog kunnen overwegen de oorzaak er in te laten zitten en te accepteren, maar die weet je nu niet (of wel?). Kijkend naar de site, snap ik niet dat deze slecht wordt weergegeven in Safari. Dit moet op te lossen zijn (of het moet echt een een irritante bug in Safari zijn) Zo te zien mist in Safari bepaalde layout. Als ik snel in de code kijk lijkt het mij dat Safari misschien over zijn nek gaat op media="screen, print"... mogelijkerwijs ondersteunt Safari geen opsomming van twee mediatypes. Als Safari dit inderdaad niet ondersteunt, dan krijgt het geen stylesheet... En andere mogelijkheid is dat Safari niet als mediatype screen heeft, maar 'projection' (Opera Full Screen lijkt namelijk veel op de screenshot van Safari), 'tv' of een van de andere mediatypes... maar aangezien ze niet allemaal een stylesheet krijgen krijgen ze een onopgemaakte pagina. (op te lossen door bv. een stylesheet voor 'all' te maken en daarna specief voor elke mediatype te overrull-en). Het kan ook nog iets anders zijn, maar dit zijn de eerste oplossingen die mij te binnen schieten, na één minuut te kijken naar de site\code. Voor de rest, deel ik dezelfde kritiekpunten als Victor, Jasper en PHPerik. Zijn de kleine puntjes op de i, maar kan voor het aanblik een groot verschil betekenen. Voorts mis ik nog één kritiekpunt en dat is de 'enorme' lap tekst op de homepage. Zelfs met 1280x1024 moet ik scrollen. Dat is meestal een teken, dat het te uitgebreid. Gebruikers houden niet zo van online lezen, gaan dan afhaken en dat wil je niet hebben op je homepage, lijkt mij. (Dit zou in ieder geval mijn advies zijn geweest als jij met die teksten kwam aanzetten voor je homepage, maar het hangt ook een beetje vanaf welke gebruikers jij op de site verwacht\wil aantrekken). - Ik zou het zelf tot 2-3 alina's terugbrengen. - 'U wilt ook groeien?' als link maken en naar de tekst er onder linken (i.p.v. op de homepage zetten). - Het 'Kick-off seminar'-gedeelte zou ik ergens als 'events' in een aparte blok aan de zijkant plaatsen als je dit perse op de homepage wil hebben.
  15. Ik heb liever een boekhoudpakket dat continu updates uitbrengt, luistert naar zijn gebruikers en directe hulp levert per email en telefoon. En elk computerprogramma heeft wel bugs en dan heb ik toch liever een update om dat op te lossen, dan mij er continu aan ergeren. Het voordeel dat ik op elke PC, waar dan ook offertes & facturen kan uitdraaien, de boekhouding kan nakijken\aanpassen, klanten direct kan helpen is voor mij onmisbaar (wij werken vanuit Lelystad, Utrecht en Amsterdam). Ook kun je direct vanuit het programma facturen\offertes\aanmaningen emailen en onbeperkt faxen (scheelt weer op je KPN-rekening). Ook scheelt het mij de tijd en kosten van het backuppen (maar dat kan natuurlijk ook goedkoop). 600 euro (EUR 420,- als je aleen administratie neemt) veel per jaar voor een beginnend ondernemer? Misschien voor iemand die het erbij doet, maar een fulltime ondernemer moet dit toch wel makkelijk kunnen opbrengen? En je kan voor 600 euro je gehele boekhouding en jaarrekening laten doen? Dat wist ik niet, maar ik vind dit heel onwaarschijnlijk als ik bijv. uitga van een uurtarief van 50 euro. Dan zou een boekhouder 1uur per maand voor mij werken en ik denk dat dit te weinig is (maar misschien is een boekhouder wel heel snel, het is immers zijn werk ;)) p.s. het is 600 incl. BTW, mocht daar en misverstand over zijn. Dus EUR 504,- excl. BTW voor een het administratiepakket + factuur\offerte\aanmainingen-pakket. In vergelijking met wat? Als ik kijk op http://www.boekhoudpakket.in-research.info/Boekhoudpakketten.php?Type=F dan is Reeleezee niet belachelijk duur.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.