• 0

WindowsXP in eerste versnelling!

Ik heb me tussen kerst en oud en nieuw bezig gehouden met het verzamelen van tips om je Windows XP machine te versnellen. Dat heeft een aardige snelle PC opgeleverd en een dokument dat ik hierbij ter beschikking wil stellen.

 

Voor de goede orde, gebruiken op eigen risico.

 

Hier verkrijgbaar:

http://www.infowinner.nl/download/Windows XP eerste versnelling.pdf

 

Wens ik jullie allen een hele snelle PC en een succesvol 2006 toe.

 

Mocht je nog meer tips hebben, laat het me weten, voeg ik het aan dit dokument toe.

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt ook System Mechanic Professional 6 aanschaffen dan gaat alles automatisch en dat kun je nog plannen ook. Werkelijk fantastisch programma. Dan hou je automatisch je pc lekker vers. Proefversie gratis down te loaden

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook System Mechanic Professional 6 aanschaffen dan gaat alles automatisch en dat kun je nog plannen ook. Werkelijk fantastisch programma. Dan hou je automatisch je pc lekker vers. Proefversie gratis down te loaden

 

 

Ach, waarom betalen voor iets wat (bijna) gratis kan 8)

 

Maar als je van automatiseren houdt, google dan eens naar AutoHotkey... Kun je automatiseren tot je een ons weegt ;)

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook System Mechanic Professional 6 aanschaffen dan gaat alles automatisch en dat kun je nog plannen ook. Werkelijk fantastisch programma. Dan hou je automatisch je pc lekker vers. Proefversie gratis down te loaden

 

 

Ach, waarom betalen voor iets wat (bijna) gratis kan 8)

 

Maar als je van automatiseren houdt, google dan eens naar AutoHotkey... Kun je automatiseren tot je een ons weegt ;)

 

Programma doet alleen iets meer dan in het document van Perry, maar goed, je kunt natuurlijk ook zelf het wiel uitvinden

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie
  • 0

Taalkundige opmerking: bedoel je niet 'windows XP in de hoogste versnelling'?

;D

 

 

 

De eerste versnelling gaat bij mij maar tot aan de 45 (en ik heb een vierbak in mijn klassieke mini)....

 

Ehm. ja eigenlijk wel denk ik, doch je zult XP ook nooit naar de 150 door kunnen trekken denk ik, blijft windhoos:-)

 

En taalfouten zullen er wel meer in staan, allemaal vrij snel bij elkaar geraapt:-)

 

Link naar reactie
  • 0
System Mechanic Professional 6

 

Even snel naar bovenstaand gekeken, natuurlijk top zoiets, maar eigenlijk van de zotte als je nagaat dat je uiteindelijk het volgende allemaal nodig hebt om XP draaiend te houden:

 

- Een firewall

- Liefst drie verschillenden virus scanners

- Popup killer

- Spyware

- Spamfilter

- een tool om regedit schoon te houden.

- En dan nu nog eens een tool voor onderhoud om de zaak draaiend te houden!

 

Schrikbarend eigenlijk!

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Linux?

 

Ja, blijft kriebelen ik heb het als tweede besturings systeem op mijn PC staan. Punt is, als je zelf software gaat distribueren...ga je dat ook niet onder Linux doen :-)

 

Nou wil ik Linux ook niet heilig verklaren en je zult ook dan zo nu en dan onderhoud moeten plegen.

 

Tja, bij de buren is het gras altijd groener :-)

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik het een heel leuk iniatief vind... Een tijdje terug stond er in 'n C'T een artikel over al dit soort tips, met benchmarks. Waar gekeken werd of het ook écht uitmaakt... Dat viel toen toch wel erg tegen achteraf. Zal het artikel 'ns opzoeken en de hoogtepunten posten.

Onder andere het leegmaken van je prefetch-map is de grootste onzin iirc.

Link naar reactie
  • 0

Linux?

 

Ik hoopdat grote softwarefabrikanten (zoals Autodesk) eens rekening gaan houden met Linux..... dat is totnogtoe nog mijn belemmering.

 

Wat is het probleem?

 

Met VMware kun je Windows volledig in Linux draaien.

 

Met Wine (OSS) slaag je er in om heel veel Windows applicaties zonder problemen te draaien onder Linux. Daarvoor heb je ook nog Wine tools.

 

Wil je alleen de populaire MS office programma’s draaien dan kun je volstaan met: codeweavers CrossOver office. Daarmee draai je alle ms-office programma’s moeiteloos onder linux.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend op het werk dat Perry al heeft gedaan een vraagje:

in mijn dir c/windows staan diverse files met naam als

' $NtUninstallKB904706$';

nu weet ik dat ik niet bij Tweakers zit maar wellicht heeft iemand een idee of ik die files ook niet 'gewoon' kan lozen?

 

GJ

 

Hoi, Dit zijn deinstallatie sources van hotfixes welke via windows update geinstalleerd zijn, je kan ze terug vinden in het control panel,add remove software. Je kan ze wel verwijderen, alleen kan je dan geen hotfix meer terug draaien, zelf zou ik ze laten staan, het kan iig geen kwaad.

 

martijn

 

Link naar reactie
  • 0

 

Daar heb ik ook rond zitten neuzen, ik wilde gewoon één document met tips om snelheid te maken. Een aantal tips komen hiervandaan.

 

Voorlopig werken mijn PC's weer als tierelier en heb ik dit jaar tussen kerst en oud en nieuw misschien echt vrij:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Windows wordt er geen procent sneller van maar het aanzetten/opstarten van je PC gaat een stuk rapper als je 'hibernate' ipv je PC uitzet. Ook gaat je PC gewoon verder waar hij was voor je hem 'uit' hebt gezet. Energieverbruik is wel hetzelfde als de uit stand (ook niet onbelangrijk) Zie hier voor het instructies voor het aanzetten van de 'hibernate' functie. Eén kanttekening: het werkt niet met alle hardware 100%. Het kan dus zijn dat je netwerk het na de 'hibernate' functie het niet meer doet (kleine kans dus gewoon even testen)

 

Link naar reactie
  • 0

Hibernate of domweg (afloggen en) aan laten staan scheelt wel tijd aan opstarten natuurlijk. Een aardig 'feature' aan windows is dat je dan toch 1x per week moet rebooten om alle troep eens op te ruimen, zodat het bij normaal gebruik weer een beetje op tempo werkt.

 

Met VMware kun je Windows volledig in Linux draaien.

 

Maar hoe groot is je performance penalty als je dat daadwerkelijk zou doen, en dan voor gebruik als normaal workstation?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.