• 0

Schuldsanering en aandelen verwerven

Beste forumleden,

 

Helaas heeft COVID mij en mijn vorige bedrijf genekt en kijk ik uit naar een schuldsarneringstraject. Ik heb momenteel een fulltime baan en daarnaast een eenmanszaak. Ik zal een x bedrag per maand vanuit mijn eenmanszaak afstaan en ook een deel van mijn loon. Daarnaast ben ik in onderhandeling met een ondernemer om samen zijn bedrijf uit te bouwen. In ruil hiervoor krijg ik uiteindelijk een stuk aandelen, op voorwaarde dat enkele KPI's worden behaald, na afloop van mijn schuldsaneringstraject.

 

Mijn vraag aan jullie is om even creatief met mij mee te denken... mag dit? Ik kan me voorstellen dat dit een ''verkapte vorm van inkomsten'' is?

 

Daarnaast denk ik hieraan:

  1. Stel ik doe declaraties, bijvoorbeeld voor hotelovernachtingen en/of brandstofbonnetjes. Hoe zit dit dan? Mag dit? Zodra er betalingsverkeer is, kunnen er vragen komen lijkt me?
  2. Als ik wel inkomsten heb, zoals een vaste vergoeding per maand, naast mijn zicht op aandelen, mag ik dan bedrijfskosten maken? Zoals kosten voor een boekhouder, en/of hotelovernachtingen, kosten voor een website etc.
  3. Mag ik ''gratis'' werken en vervolgens wel bonnetjes declareren?

 

Verneem het graag!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als jij de schuldsanering in wil, zul je een stabiele basis moeten hebben. Dus eigen onderneming, aandelen in een andere onderneming, dat zijn risico's die je bewindvoerder niet zal accepteren, als je de horde van toelating al weet te nemen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
12 minuten geleden, Kees-91 zei:

Dat begrijp ik, dus heb ik deze specifieke vragen. 

En het antwoord op de 'mag ik' vragen is toch duidelijk? Nee. Mag niet. En als iemand het wel doet, is het schuldeisersbenadeling en dus iets waar we hier op HL geen adviezen over gaan geven.

 

Schuldsanering is tegenwoordig maar 18 maanden. Als je die 18 maanden niet eens af kunt wachten, dan kun je beter er vol voor gaan en je schulden volledig betalen in plaats van te saneren.

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Kees-91 zei:

Ik heb momenteel een fulltime baan en daarnaast een eenmanszaak. Ik zal een x bedrag per maand vanuit mijn eenmanszaak afstaan en ook een deel van mijn loon.

Als u het heeft over een Wsnp schuldsanering traject, dan staat dat geen eigen onderneming toe … het zal bij loondienst moeten blijven.

Wat betreft “een deel van mijn loon” … dat zal gaan over alles boven een bijstandsuitkering.

 

Een Wsnp schuldsanering traject houdt in dat de Wsnp-bewindvoerder bepaalt wat u mag en niet mag.

 

Dus wat heeft u … een Wsnp of Msnp ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.