• 0

wlan ip settings detecteren?

Hi Guys,

 

Een medewerker van me in Kaapstad probeert toegang te krijgen tot ons wlan. Ellende is dat het geleverd is door telco als 'blackbox', we weten de keys en kunnen dus connecten, maar geen idee wat de ip settings zijn: dhcp, geen dhcp, welke ip range, etc (en er zijn nog geen andere clients geconfigureerd). Het tweede probleem is dat tussen 15-12 en 15-01 heel ZA plat ligt ivm vakantie: je snapt wat dat betekent voor support.

 

Any ideas hoe we kunnen achterhalen welke IP settings we moeten gebruiken? Ik heb netstumbler geprobeerd maar kom er niet veel verder mee. Het gaat om een wireless router.

 

Baai dankie.

Tim Paymans

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Guys,

Any ideas hoe we kunnen achterhalen welke IP settings we moeten gebruiken? Ik heb netstumbler geprobeerd maar kom er niet veel verder mee. Het gaat om een wireless router.

 

Vreemd als je kan connecten naar dit device krijg je als het goed is een DHCP adres toegewezen.(moet natuurlijk wel je laptop op DHCP staan). Met netstumbler kom je er niet, dit is om verkeer af te tappen.

 

En waarom heb je een blackbox gekozen?

Link naar reactie
  • 0

voor zover ik weet kun je best connecten met een accesspoint zonder de juiste ipsettings te hebben. In ZA is er nog niet zoiets als 'kiezen' op dit gebied haha. Zo noemen ze een zwaar overgeboekte adsl lijn van 512down en 256up 'breedband' (en dit is de beste lijn die er is), en je betaalt er €150 voor.

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

voor zover ik weet kun je best connecten met een accesspoint zonder de juiste ipsettings te hebben. In ZA is er nog niet zoiets als 'kiezen' op dit gebied haha. Zo noemen ze een zwaar overgeboekte adsl lijn van 512down en 256up 'breedband' (en dit is de beste lijn die er is), en je betaalt er €150 voor.

tim

 

Mischien begrijp ik het verkeerd. Zet zelf een ap op de adsl lijn heb je er zelf controlle over. Maar goed zijn er wel personen die contact kunnen maken me het AP?

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je vraag niet helemaal. Wat versta jij precies onder een WLAN?

 

Heb je een topologie als dit?

 

ADSL - Nederland

|

Internet

|

ADSL-ZA

|

AccessPoint voor je WLAN

|

Notebook van je werknemer daar.

 

 

 

Of bedoel jij met een WLAN een extranet o.i.d. waar je VPN connecties over wilt opbouwen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

"Een medewerker van me in Kaapstad probeert toegang te krijgen tot ons wlan"

 

Ik snap wat je bedoelt, alleen jou medewerker zal nooit toegang tot jullie WLan kunnen krijgen vanuit Kaapstad, een WLan heeft een niet groter bereik dan +/- maximaal 500 meter.

 

Als ik het zo begrijp probeerd hij toegang te krijgen op een bepaalde locatie binnen jullie netwerk of jullie gehele netwerk.

 

Om hem toegang te verlenen tot bv een belaalde server zul je "port forwarding" moeten ingaanvoeren op de router.

Is het de bedoeling dat hij volledig op jullie netwerk terecht moet komen dan zul je een VPN verbinding op moeten gaan zetten.

Dit is een heel werkje (als je niet weet hoe het werkt) door een router heen.

 

mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

 

Gr Coert

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.