Met mijn privé auto maak ik soms zakelijke ritten. Ik bewaar alle bonnen en de kosten van benzine en onderhoud betaal ik met mijn privé rekening.
Nu wil ik graag de BTW terugvragen en dit in het laatste kwartaal naar verhouding zakelijk/privé corrigeren in de boekhouding. Ik houd van alle zakelijke ritten de kilometers bij en daarnaast ook de begin en eindstand.
Vraag 1: Hoe moet ik de BTW boeken van mijn privé betaalde autokosten? Volgens mij heb ik daarvoor een balansrekening nodig met zoiets als "Autokosten privé"
Vraag 2: Hoe moet ik de BTW correctie toepassen?
Ik gebruik het boekhoudpakket e-boekhouden. Een voorbeeld van hoe dit te boeken zou enorm fijn zijn!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Arash.
Arash.
Met mijn privé auto maak ik soms zakelijke ritten. Ik bewaar alle bonnen en de kosten van benzine en onderhoud betaal ik met mijn privé rekening.
Nu wil ik graag de BTW terugvragen en dit in het laatste kwartaal naar verhouding zakelijk/privé corrigeren in de boekhouding. Ik houd van alle zakelijke ritten de kilometers bij en daarnaast ook de begin en eindstand.
Vraag 1: Hoe moet ik de BTW boeken van mijn privé betaalde autokosten? Volgens mij heb ik daarvoor een balansrekening nodig met zoiets als "Autokosten privé"
Vraag 2: Hoe moet ik de BTW correctie toepassen?
Ik gebruik het boekhoudpakket e-boekhouden. Een voorbeeld van hoe dit te boeken zou enorm fijn zijn!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76241-btw-boeken-e-boekhouden-zakelijk-gebruik-priv%C3%A9-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag