• 0

Tax info Ireland

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag over het invullen van de belasting gegevens m.b.t. Ierland van mijn Google Admob/Adsense account.

Ik heb een BV die gevestigd is in Nederland.

 

Bij het onderdeel vrijstellingen staan er 2 vragen die je met ja of nee kunt invullen, deze vragen zijn <Eligible for a tax treaty>  en <Eligible for other exemptions>

Ik had het besproken met mijn fiscalist en die zei dat ik gewoon nee kon invullen bij beide vragen omdat mijn bedrijf ook in een EU land is gevestigd en dat je dan geen gebruik hoeft te maken van een belasting verdrag. Maar ik twijfel daar nu over want ik zag gisteren een Nederlands game developer op youtube die het over dit onderwerp had en hij heeft bij het belasting verdrag wel ja ingevuld.

 

Als je wel ja invult dan moet je een document indienen dat je fiscale vestigingsplaats aantoont.

 

Klopt het wat mijn fiscalist zegt of moet ik wel gebruik maken van een belasting verdrag?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
10 uur geleden, Spel2017 zei:

Ik denk dat het over de BTW belasting gaat.

 

Waarom denk je dat?

 

Quote

Als je wel ja invult dan moet je een document indienen dat je fiscale vestigingsplaats aantoont.

 

Dat is eenvoudg te regelen door een mailtje naar woonplaatsverklaring@belastingdienst.nl te sturen, en daarin je RSIN, Ierland en 2024 te vermelden.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
43 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Waarschijnlijk zullen Google adsense en admob niks met de vennootschapsbelasting van spel2017 te maken hebben

 

Adsense is de advertentieruimte die de TS beschikbaar stelt en aan Google verkoopt.

 

Amerikaanse partijen willen graag zeker weten dat ze geen loon/bronbelasting  hoeven in te houden, als ze betalingen aan anderen doen.

Anders kunnen ze daar alsnog voor opdraaien.

aangepast door Maxn
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.