• 0

Vergunning vereist of niet bij iets gratis weggeven willekeurige klant?

(aangepast)

Ik heb hier gekeken voor informatie maar ben er nog niet helemaal uit of ik een vergunning nodig heb of niet of dat het een grijs gebied is.

Hoorde op de radio een spotje van de kruidvat iets in de trend van en wanneer je een (artikel) koopt maak je kans op een elektrische tandenborstel. (ik noem maar wat)

 

Ik weet niet precies onder welke regel dit valt. In principe doen ze automatisch gratis mee om dit te winnen en dan zou dit gelden:

 

Quote

Winactie om product of bedrijf te promoten

 

Organiseert u een winactie om bekendheid voor uw bedrijf te creëren of een product onder de aandacht te brengen? Als deelnemers prijzen kunnen winnen en gratis kunnen meedoen, organiseert u volgens de Kansspelautoriteit een promotioneel kansspel. U heeft hiervoor geen vergunning nodig. U moet zich hiervoor wel aan voorwaarden houden, zoals:
 

  • Mensen moeten gratis kunnen meedoen.
  • Minderjarigen moeten toestemming hebben van ouders om mee te doen.
  • Het prijzengeld is niet meer dan € 10.000.

 
Maar ik weet het niet zeker, het is geen weddenschap, ik verkoop geen lootjes en het is geen online gokspel. Ik wil gewoon van een gedeelte van de winst van iets dat ik verkoop een ander blij maken met iets leuks.

Als het bovenstaande niet geldt, als ik een aparte site maak waar mensen geen klant hoeven te zijn en ze gratis mee kunnen doen om iets te winnen (betaald van mijn winsten van de andere site) geldt bovenstaande dan wel?

Iemand hier die er meer verstand van heeft.

aangepast door Nomad80
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

10 uur geleden, Nomad80 zei:

Ik wil gewoon van een gedeelte van de winst van iets dat ik verkoop een ander blij maken met iets leuks.

Je gaat zo te lezen niet elke klant blij maken met iets leuks, dus dan lijkt het een promotioneel kansspel; geen vergunning nodig, wel voldoen aan de voorwaarden. Tenminste, als iedereen een eerlijke kans maakt. Als jij zelf gaat bepalen wie je blij maakt en wie niet begint het op een schenking te lijken.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Ron van der Kolk zei:

Welkom op Higherlevel.

 

Je gaat zo te lezen niet elke klant blij maken met iets leuks, dus dan lijkt het een promotioneel kansspel; geen vergunning nodig, wel voldoen aan de voorwaarden. Tenminste, als iedereen een eerlijke kans maakt. Als jij zelf gaat bepalen wie je blij maakt en wie niet begint het op een schenking te lijken.

Klopt maar ik heb software die random een klant eruit pikt.

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Je kunt je winst ook weggeven door je prijzen te verlagen: daar worden alle klanten blij van. 😏

 

Welkom op Higherlevel.nl.

Bedankt. Ik heb na het maken van het product en het verzenden maar €1 winst dus de prijs is al vrij laag.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.