• 0

Export naar het Midden-Oosten: financiering en verzekeringen

Beste,

 

Ik heb een klant in Saudi Arabia voor een aantal grote machines / projecten.

Deze klant vraagt om specifieke bankgaranties (advance payment guarantee) en verschillende verzekeringen (o.a. liability ). Is er iemand bekend met deze materie?

 

Groet,

Raymond van Ophoven / RAYS ConceptDevelopment BV

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel Raymond! 

 

18 uur geleden, RAYSCONCEPTDEVELOPMENT zei:

Is er iemand bekend met deze materie?

 

advance payment guarantee

Redelijk standaard vraag van een klant. Die wil dat jij een bankgarantie afgeeft voor het bedrag dat hij vooruit moet betalen. Lever jij niet of ga je tussentijds failliet, dan kan hij zijn geld terughalen

Zo'n vooruitbetalingsgarantie kan jouw eigen (zakelijke) bank regelen. 

 

Maar afgezien van dat dat geld kost, levert dat soms ook het probleem op dat het door de klant vooruitbetaalde bedrag door de bank geblokkeerd wordt terwijl jij dat geld nodig hebt om voorraad in te kopen: dat is iets dat je dan met je bank moet zien te regelen, wellicht zijn er andere zekerheden (onderpanden) mogelijk waardoor je wel geheel of gedeeltelijk over het geld zelf kunt beschikken. 

 

Liability 

De klant vraagt om een aansprakelijkheidsverzekering. Hij wil een bewijs zien dat jij hiertegen verzekerd bent. Jouw aansprakelijkheidsverzekeraar kan hiervoor een verzekeringscertificaat afgeven, ook Engelstalig. Vraag hiernaar bij je adviseur 

 

Vraag is hier: welke aansprakelijkheidsverzekering wil de klant zien?  Een (product)aansprakelijkheidsverzekering  voor schade veroorzaakt door het product vanwege een productie- of ontwerpfout waardoor iemand schade lijdt of ook een contractuele (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering die het financieel nadeel van de klant afdekt bij een verkeerd advies of een verkeerd uitgevoerde (project)opdracht. 

En 2e vraag: vereist de klant ook een bepaald verzekerd bedrag? 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Op 8-5-2024 om 13:42, Norbert Bakker zei:

advance payment guarantee

Redelijk standaard vraag van een klant. Die wil dat jij een bankgarantie afgeeft voor het bedrag dat hij vooruit moet betalen. Lever jij niet of ga je tussentijds failliet, dan kan hij zijn geld terughalen

Zo'n vooruitbetalingsgarantie kan jouw eigen (zakelijke) bank regelen. 

 

Je kan ook via je assurantieadviseur een 'advance payment bond' oftewel in goed Nederlands een aanbetalingsgarantie afsluiten. Dit is de verzekeringsoplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, RAYSCONCEPTDEVELOPMENT zei:

Hi Jeroen, dank je wel. Ik ben inmiddels in gesprek met atradius over deze verzekering inderdaad.

 

Laat je assurantieadviseur ook eens bij Liberty (zie link in mijn vorige post) een voorstel opvragen dan heb je wellicht meerdere opties.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
40 minuten geleden, RAYSCONCEPTDEVELOPMENT zei:

RACTOR

18.2.1 The Contractor shall at its expense take out and maintain in effect, or cause to be taken out and maintained in effect, during the performance of the Agreement, those insurances specified in Part B of Schedule 9 in the sums and with the deductibles and other conditions also specified therein. The identity of the insurers and the form of the policies shall be subject to the approval of xxx, such approval not to be unreasonably withheld or delayed


Hamvraag voor jouw verzekeringsadviseur: welke eisen en limieten staan er vermeld in part B of Schedule 9?

 

idealiter overleg je zoiets al met je verzekeringsadviseur in de offerte/precontractuele fase: daarmee voorkom je onmogelijke, onredelijke of zeer kostbare voorwaarden (die - als opdrachtgever daar niet van wil afwijken - direct of indirect voor rekening van opdrachtgever komen: die verdisconteer je dan in je prijs)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

idealiter overleg je zoiets al met je verzekeringsadviseur in de offerte/precontractuele fase: daarmee voorkom je onmogelijke, onredelijke of zeer kostbare voorwaarden (die - als opdrachtgever daar niet van wil afwijken - direct of indirect voor rekening van opdrachtgever komen: die verdisconteer je dan in je prijs)

Ik ben ook nog in overleg, en probeer her en der advies vandaan te toveren. Voor mij is het nieuwe materie, en voor een verzekeraar blijkt het erg afhankelijk te zijn van de goederen die ik precies lever, dus die zijn ook weer leek vanuit dat oogpunt, omdat het geen standaard producten zijn.

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, RAYSCONCEPTDEVELOPMENT zei:

Voor mij is het nieuwe materie, en voor een verzekeraar blijkt het erg afhankelijk te zijn van de goederen die ik precies lever, dus die zijn ook weer leek vanuit dat oogpunt, omdat het geen standaard producten zijn.


Een goede verzekeringsadviseur heeft juist kennis van hoe om te gaan met niet standaard producten en welke risicodragers daar het beste bij passen…. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, RAYSCONCEPTDEVELOPMENT zei:

 

Dit is schedule 9 partB. Ik zie er niet zoveel spannends in eigenlijk, behalve dat het lastig is om een verzekering te vinden die wereldwijd dekking geeft.

 


ik zie dat echt totaal anders. Sowieso iets voor een beursmakelaar. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, RAYSCONCEPTDEVELOPMENT zei:

ik zie de link niet. Kun je die nog eens delen?

 

6 uur geleden, Jeroen Kisters RPLU ARe zei:

in goed Nederlands een aanbetalingsgarantie afsluiten

 

Op het woordje aanbetalingsgarantie klikken.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.