Ik ontvang affilite commissie van een partij uit Amerika.

Nu komen ze met een of ander formulier aanzetten: W-8BEN-E

Na wat Google werk zag ik dat er verschillende formulieren hiervoor zijn, welke is nu degene die ik moet gebruiken?
Ik ben een eenmanszaak en gevestigd in Nederland.

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Lekker verwarrend. Uit de toelichting op de W8BEN-E:

Disregarded entity. A business entity that has a single owner (check) and is not a corporation under Regulations section 301.7701-2(b) (check) is disregarded as an entity separate from its owner. (helder)

Generally, a disregarded entity does not submit this Form W-8BEN-E to a withholding agent (oke, dan niet). Instead, the owner of such entity provides the appropriate documentation (for example, a Form W-8BEN-E if the owner is a foreign entity) (dus toch?).

Maar uit de toelichting bij W8BEN:

If you are the single owner of a disregarded entity, you are considered the beneficial owner of income received by the disregarded entity. Submit Form W-8BEN when requested by the withholding agent, payer, or FFI whether or not you are claiming a reduced rate of, or exemption from, withholding

Het lijkt erop dat de toelichting bij W8BEN-E een storende onduidelijkheid bevat. Waarschijnlijk volstaat dus W8BEN.

Je zou ze ook allebei kunnen invullen. Dan weet je zeker dat de US opdrachtgever de juiste heeft.

Op de W8BEN-E vul je dan bij vraag 4 in Disregarded Entity en daar net onder No bij de vraag over Hybrid.

En bij vraag 5 Active NFFE (Non Financial Foreign Entity) en dan hoofdstuk XXV.

De W8BEN:

Eerst een ITIN aanvragen: To apply for an ITIN, file Form W-7 with the IRS. Dan 4 tot 6 weken wachten. Daarna de rest invullen. 

Succes!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar