Ga naar inhoud

Deelneming bij VPB invullen terwijl er geen is

Geplaatst:

zzp

Hallo,

Bezig om de VPB 2022 in te vullen en ik kom niet voorbij de paragraaf 'Deelnemingen'. De B heeft geen deelnemingen en dat ook bij alle voorgaande mogelijkheden zo aangegeven, maar toch moet ik dit invullen. 

Hoe kom ik hier omheen?

Alvast dank.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

In de aangifte wordt eerst de vraag gesteld of je deelnemingen hebt. Als je die niet aanvinkt, komen de andere vragen ook niet aan bod 

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

zzp

• Auteur
6 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

In de aangifte wordt eerst de vraag gesteld of je deelnemingen hebt. Als je die niet aanvinkt, komen de andere vragen ook niet aan bod 

Overal waar het in "Deelnemingen, deelnemingsvrijstelling en deelnemingsverrekening" gaat, daar heb ik 'nee' aangevinkt. Daarom vind ik dit ook zo vreemd. 

Of is er nog een andere plek waar deze paragraaf door wordt geactiveerd?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Er zijn aan het begin van de aangifte diverse ja nee vragen. Daar zou het tussen moeten staan

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

zzp

• Auteur
7 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Er zijn aan het begin van de aangifte diverse ja nee vragen. Daar zou het tussen moeten staan

Alles wat daar op 'nee' moet staan, is zo aangevinkt. Net uitgelogd en weer ingelogd, en word meteen naar 'Deelnemingen' gestuurd.

Geplaatst:

zzp

• Auteur

Gevonden! Als je bij 'Financiële activa' 0 invult, dan krijg je de paragraaf 'Deelnemingen'. Maak je die velden leeg, dan verdwijnt ook de paragraaf. Je bedenkt het niet.....

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Jawel😀👍

Maar inderdaad, je kunt een deelneming bezitten met waarde nul, dus vandaar dat dat veld daarop reageert

Geplaatst:

zzp

• Auteur

:grinning-face-with-sweat:

Dank je voor het meedenken.

Mag een slotje op.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.