Er is mij iets niet helemaal duidelijk betreft het zakelijk gebruik van een fiets. Ik wil een fiets aanschaffen waarbij ik het voornemen heb deze niet privé te gaan gebruiken. Er wordt ook geen woon-werk verkeer op gereden.
Kan ik de BTW in dit geval wel voor 100% aftrekken?
En wat zou ik moeten doen in de situatie dat ik wel een keer een privé rit maak. Bij een auto van de zaak houd je een km administratie bij, maar bij de fiets is dit niet nodig dus voor die ene keer dat ik privé een rit zou maken. Een BTW correctie daarvoor toepassen lijkt mij niet zo eenvoudig.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jaapie85
Jaapie85
Goedenavond iedereen,
Er is mij iets niet helemaal duidelijk betreft het zakelijk gebruik van een fiets. Ik wil een fiets aanschaffen waarbij ik het voornemen heb deze niet privé te gaan gebruiken. Er wordt ook geen woon-werk verkeer op gereden.
Kan ik de BTW in dit geval wel voor 100% aftrekken?
En wat zou ik moeten doen in de situatie dat ik wel een keer een privé rit maak. Bij een auto van de zaak houd je een km administratie bij, maar bij de fiets is dit niet nodig dus voor die ene keer dat ik privé een rit zou maken. Een BTW correctie daarvoor toepassen lijkt mij niet zo eenvoudig.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen