• 0

Klik fraude

Wij merken in de log files van onze webservers dat we kliks krijgen via Google Syndication, van sites die heel duidelijk bogus zijn, b.v www.80euromail.com en van www.sedoparking.com. Die bedrijven plaatsen banners van Google en activeren dan clickbots om veel hits te genereren. Ik heb in het verleden ook sites gezien waar je software kon downloaden die dan automatisch vanaf jouw PC op allerlei banners op bogus sites ging klikken en jij werd betaald per bogus klik.

 

Ik zie zo gauw niet hoe ik de google banners kan beperken tot google zelf en de "targeted sites", dus overweeg ik maar om me helemaal te beperken tot het deel "site targeting". Al die bogus kliks kosten me wel geld.

 

Iemand advies hierin?

 

Zie MSNBC en Wired

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met Google, ik heb het even voor je uitgezocht, waarschijnlijk kan je hier wel iets mee:

 

- https://adwords.google.nl/support/bin/answer.py?answer=6432

- https://adwords.google.nl/support/bin/search.py?query=fraude&type=f&ctx=nl%3Asearchbox

 

De clicks van 80euromail.com lijken mij inderdaad ook frauduleus. Sedoparking.com kan ik me echter niet voorstellen, Sedo (sedo.co.uk) is een gerenomeerd bedrijf waar mensen domeinnamen kunnen parkeren, wellicht dat ze op hun pagina's (landingpage) Google-advertenties hebben gezet. De vele clicks zouden kunnen komen doordat er een domeinnaam, met veel bezoekers (traffic), is geparkeerd die gelateerd is aan jouw Adwords-campagne.

 

Succes ermee,

Thijs

Link naar reactie
  • 0

ik snap dat je denkt dat je dit veel geld kost

echter worden veel van die bogus clicks afgekeurd door google zelf

hoe vaak ze dit doen weet ik echter niet, zolang werk ik nog niet met google adwords

maar de klikker krijgt er in dat geval geen geld voor, en jij krijgt dus een bedrag teruggestort in je account..

 

Link naar reactie
  • 0

ik snap dat je denkt dat je dit veel geld kost

echter worden veel van die bogus clicks afgekeurd door google zelf

hoe vaak ze dit doen weet ik echter niet, zolang werk ik nog niet met google adwords

maar de klikker krijgt er in dat geval geen geld voor, en jij krijgt dus een bedrag teruggestort in je account..

 

Oh, dat hoop ik dan maar. ik heb het wel gemeld bij Google en we bewaren de log files als bewijs. Het gaat maar om een paar tientjes per dag, maar ik vind wel dat Google iets moet doen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Heb je dit bericht op het Spruitjesblog al gelezen ?

Voetbalclub AZ dat naar de afgrond gaat door geklik.(als het waar is)

 

Lijkt me een sterk verhaal. €10 per klik is vast niet gek, als je leningen adverteert. Voor "email encryption" betaal je twee tot drie euro, voor hetzelfde in het nederlands 30ct. Maar iedere klik levert je ook 100 tot 1000 "views" op, dus vergeleken met DoubleClick is Google niet duur.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

de views zijn enkel views op je advertentie

niet op je site....

dus 1000 views en maar 1 klik is een erg lage ctr....

 

Weet ik. Bij de "site targeting" is het soms nog veel lager. Met sommige keywords halen we een ctr van boven 1%. Mij gaat het om naamsbekendheid, als mensen het woord "Izemail" een keer zien is me dat wat waard. Lage ctr en veel views op amerikaanse sites, hogere ctr op nederlandse sites. Is over nagedacht :-)

 

Kost meer dan $100 per dag, en meer kan ik me niet veroorloven op dit moment.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Wij merken in de log files van onze webservers dat we kliks krijgen via Google Syndication, van sites die heel duidelijk bogus zijn, b.v www.80euromail.com en van www.sedoparking.com. Die bedrijven plaatsen banners van Google en activeren dan clickbots om veel hits te genereren. Ik heb in het verleden ook sites gezien waar je software kon downloaden die dan automatisch vanaf jouw PC op allerlei banners op bogus sites ging klikken en jij werd betaald per bogus klik.

 

Ik zie zo gauw niet hoe ik de google banners kan beperken tot google zelf en de "targeted sites", dus overweeg ik maar om me helemaal te beperken tot het deel "site targeting". Al die bogus kliks kosten me wel geld.

 

Hoe weet je dat de links op sedoparking.com niet correct zijn? Dit is op zich een gerespecteerde onderneming met bij mijn weten een beleid tegen extra kliks genereren.

 

80euromail.com: je hebt niks aan deze kliks (tenzij je van je geld af wil).

 

Bij google kun je bij mijn weten niet aangeven dat je niet op bepaalde sites wenst te komen.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Christine,

 

Het is redelijk eenvoudig om de site uit te sluiten in Adwords.

 

Als je naar de overzichtspagina van een bepaalde campagne gaat (ik weet niet of je meerdere campagnes hebt lopen) dan zie je direct al bovenin staan 'geen uitgesloten sites' toevoegen.

 

Door te klikken op 'toevoegen' voeg je de domeinen toe waarvan je niet wilt dat je advertenties getoond worden.

 

Inderdaad is het zo dat als er vanaf eenzelfde IP adres meerdere malen geklikt wordt, je deze als correctie op je factuur terug vindt (gecrediteerd). Sedoparking is voor zover ik weet ook wel een bonafide partij. 80euromail ken ik niet.

 

Overigens is de 'waarde' van je vertoningen m.i. nihil. Als er echt mensen uit je doelgroep zijn die je naam zien en er staat een goede tekst bij, dan klikken ze er ook op.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.