Bij Google Adsense krijg je een payment receipt maar die voldoet niet aan de factuur eisen, nu maak ik zelf een factuur op voor mijn eigen boekhouding.

Weet iemand of het ook verplicht is een factuur te sturen als de andere partij daar niet op zit te wachten? 

Dit staat er bij de payments faq van Google Adsense

My payment address is not in Ireland

In this case, your payments are being made by Google Ireland, a company incorporated under the laws of Ireland. In accordance with the terms of your agreement with Google, the services provided are subject to the reverse charge mechanism and so VAT is to be accounted for by the recipient, Google Ireland, per Article 196 of Council Directive 2006/112/EC.

Please speak to your local tax advisors if you have further questions.

You only need to send us an invoice if you're a publisher registered for VAT purposes in Ireland.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76682-google-adsense-factuur-versturen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

> Bij Google Adsense krijg je een payment receipt maar die voldoet niet aan de factuur eisen, nu maak ik zelf een factuur op voor mijn eigen boekhouding.

Voor je eigen administratie kan een specificatie oid al voldoende zijn, dat hoeft niet per se iets te zijn waar 'factuur' op staat. Echter, je kan dan ook niets van de BTW terugvragen. Dat mag ook niet ineens als je zelf dan maar een factuur daar voor aanmaakt. Sterker nog, ik denk dat je dat zelfs als fraude zou kunnen betitelen.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat je gewoon even verder moet zoeken in de krochten van Google. Als ze hier geen factuur voor zouden uitreiken zouden er veel meer klagende ondernemers zijn. Bij andere producten van Google (bijv. google cloud) is een payment receipt soms net wat prominenter in beeld dan de factuur, maar bestaat de factuur zeker wel (wordt wel soms pas wat later aangemaakt). Gewoon even goed zoeken dus. 

• 0

@Freeaqingme AdSense is een systeem van Google waarmee je inkomsten (en dus omzet) kunt genereren met je website: je ontvangt een vergoeding van Google door AdSense-advertenties te tonen op webpagina's.

• 0
21 minuten geleden, dArgent zei:

wel verwarrend

Valt wel mee:

Ierland is een land (een republiek) binnen de EU.

Noord-Ierland is een onderdeel van de UK (Verenigd Koninkrijk, "Great Britain") en maakt geen deel uit van de EU.

"What, me worry?"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar