Ik ben zzp'er in de bouwsector en ik stuur mijn facturen met de BTW-verleggingsregeling naar mijn opdrachtgever. Deze week krijg ik nog een extra vergoeding van €50 per dag voor maaltijden, en mijn opdrachtgever gaat mijn parkeerkosten vergoeden, die ik moet doorfactureren. Welke BTW-code hoort hierbij? Mag ik de BTW-verleggingsregeling gebruiken, of moet ik over de €50 voor maaltijden en parkeerkosten 21% BTW rekenen?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76960-btw-code-en-doorfactureren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Alles dat je doorberekent voor je diensten (dus inclusief "maaltijden" en "parkeren" e.d.) aan de opdrachtgever valt onder 'BTW verlegd' als je een (echte) onderaannemer bent.

(wel oppassen in de toekomst dat de overheid niet vindt dat je eigenlijk helemaal geen ondernemer/ZZPer bent omdat de "baas" kennelijk allerlei dingen betaalt net alsof je in dienst bent...)

"What, me worry?"

• 1
3 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

(wel oppassen in de toekomst dat de overheid niet vindt dat je eigenlijk helemaal geen ondernemer/ZZPer bent omdat de "baas" kennelijk allerlei dingen betaalt net alsof je in dienst bent...)

Een zeer terechte opmerking …

Aardig van de ‘baas’, maar dit soort apart vermelde of gefactureerde vergoedingen horen - in het verleden, heden en toekomst - helemaal niet thuis in de revenuen van een zelfstandig geachte ondernemer. 
Verdisconteer dit zonodig in je uurtarief of de aanneemsom, maar stop hiermee direct.

Resultaten behaald in het verleden laten keer op keer zien dat uitspraken gedaan door de Overheid in de trend van  - “we maken er geen heksenjacht van” - geen enkele waarde of recht voor de betrokkene vertegenwoordigd. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar