• 0

Taxi-Post

Hallo allemaal,

 

In een recent topic is het idee Taxi-Post aan de orde gekomen. Aangezien de persoon die hiermee op weg is geholpen zich "niet al te netjes" heeft gedragen en schijnbaar niet veel hulp meer zal krijgen.

 

Ben ik van plan om iets met dit idee te gaan doen.

 

Ik heb altijd al iets voor me eigen willen doen, en overal waar ik loop kijk ik om me heen of er nergens een idee van te maken is om iets voor mezelf te beginnen.

 

In dit idee zie ik wel een slagingskans en wil me er dus graag in verdiepen.

 

Ik hoop dat ik op de medewerking van andere leden kan vertrouwen.

 

Jullie horen snel iets van mij.

 

Groeten,

 

Maikel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

In een recent topic is het idee Taxi-Post aan de orde gekomen. Aangezien de persoon die hiermee op weg is geholpen zich "niet al te netjes" heeft gedragen en schijnbaar niet veel hulp meer zal krijgen.

 

Geen hulp meer zal krijgen is denk ik niet aan de orde. Wel mogelijk wat meer opvoeding.

 

Ben ik van plan om iets met dit idee te gaan doen.

Ik heb altijd al iets voor me eigen willen doen, en overal waar ik loop kijk ik om me heen of er nergens een idee van te maken is om iets voor mezelf te beginnen. In dit idee zie ik wel een slagingskans en wil me er dus graag in verdiepen. Ik hoop dat ik op de medewerking van andere leden kan vertrouwen. Jullie horen snel iets van mij.

 

Steek de koppen eens bij elkaar zou ik zeggen. Twee weten meer dan één, misschien kunnen jullie elkaar aanvullen en de opstart vereenvoudigen.

 

Succes,

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu ongeveer 1 dag bezig met een uitwerking van het idee en wat er allemaal bij komt kijken. Een kleine greep uit de uitwerking.

 

Taxi-Post

 

Het Idee:

 

Wanneer een taxichauffeur een klant wegbrengt bijvoorbeeld vanaf een station naar het huis van de klant rijdt hij vaak met een lege kofferbak. De rit word door de klant betaald van het station tot aan plaats van bestemming. De chauffeur rijdt vaak terug naar het station omdat daar een hoop mensen vervoerd moeten worden. De kilometers die hij terug rijdt kosten geld en deze worden niet vergoed.

 

Als ik ervoor kan zorgen dat de chauffeur (die misschien wel langs een bedrijf komt waar een pakketje van vervoerd moet worden ) een pakketje meeneemt en dat afgeeft op een steunpunt en hiervoor dus wel km vergoeding krijgt is dit niet alleen aantrekkelijk voor het taxi bedrijf maar ook voor de klant die zijn pakketje goedkoop kan vervoeren.

 

Is dit een beetje het idee wat jullie ervan verwachten.

 

Graag op en aanmerkingen.

Link naar reactie
  • 0

Dit is een uitgebreidere verwoording van het idee maar verder niet echt een toevoeging? Verder gaat het er niet om wat wij er van verwachten maar of jij het rendabel kunt krijgen. Heb je dat al geprobeerd te berekenen? Hoeveel ritten moet je bijvoorbeeld rijden om je pakjes te bezorgen?

 

Is het trouwens geen idee om het iets anders te doen: Laat die taxi's alleen tussen distributiepunten rijden en laat de echte koeriers vanuit die distributiepunten alles verspreiden. Dan hoef je niet zoveel kilometers te maken (daar zit je voordeel) maar hoeven die taxi's ook niet veel extra werk te doen. Zeker omdat je die distributiecentra een beetje handig aan de grote weg kunt plaatsen. Je laat die taxi's dus alleen tussen de distributiepunten rijden en dus niet de pakjes ophalen. Ik geloof niet dat ze daar echt zin in hebben, het lijkt me heel lastig om dat rendabel te krijgen. Daar zijn koeriers beter in.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De reply hieronder is gebaseerd op eigen idee en dus niet uitgezocht.

 

Ik denk dat dit idee helemaal niet mogelijk is, het is wel mogelijk maar het verzenden van een pakketje zou te veel geld kosten.

 

Stel: Iemand in limburg wil een pakketje van 4kg verzenden naar groningen. Dit kost via de post 5,50 euro.

 

Als ik dit pakketje naar amsterdam moet laten komen, via distributie punten en dan daaruit met een koerier laten brengen naar groningen dan is de prijs dusdanig hoog dat hij voor hetzelfde bedrag wel 5 pakketjes had kunnen versturen.

 

Misschien heb ik een verkeerd beeld bij dit idee. En redeneer ik helemaal fout

 

Dus laat het me maar weten.

Link naar reactie
  • 0

 

Stel: Iemand in limburg wil een pakketje van 4kg verzenden naar groningen. Dit kost via de post 5,50 euro.

 

Als ik dit pakketje naar amsterdam moet laten komen, via distributie punten en dan daaruit met een koerier laten brengen naar groningen dan is de prijs dusdanig hoog dat hij voor hetzelfde bedrag wel 5 pakketjes had kunnen versturen.

 

 

 

Tegen pakketjes die ook via TPG verstuurd kunnen worden kun je niet op, daar moet je ook niet mee concurreren.

 

Er zijn echter heel veel bedrijven die pakketjes versturen die te groot en net iets te zwaar zijn voor TPG, of zoals djluc aangeeft, bestaat uit meerdere colli.

In deze markt is het denk ik wel mogelijk om een concurrerende dienst op te zetten. Probeer eens uit te vinden hoe de logistiek van een taxibedrijf in elkaar zit. Taxi's rijden ook regelmatig regionale of zelfs interregionale ritten (denk aan zieken vervoer en schiphol).

Werk het idee goed uit met goede logistiek.

 

Even een uitstapje

TomTom heeft vandaag een Schots bedrijf ingelijfd, dit bedrijf maakt het mogelijk om real time file info te verwerken, ik vermoed door gegevens vanuit auto's te combineren.

Tom Tom zoekt dus naar neuwe toepassingen voor zijn zijn producten

 

Stel nu dat jij (als particulier) in de auto stapt en richting Rotterdam gaat rijden, op dat moment zou je een melding kunnen krijgen dat op 5 minuten rijden een pakje klaar ligt dat ook naar Rotterdam wil.

Dan ontstaat er geintegreerd vervoer, of het nu om taxi's busjes of particulieren gaat maakt niet uit.

Hiervoor heb je een webbased applicatie nodig waarin pakketjes aangemeld worden, een gps systemen zoals TomTom zichzelf melden met startpunt en eindpunt.

TomTom mailman

Link naar reactie
  • 0

 

Denk ook aan het mogelijk maken om de vervoersmogelijkheden van bedrijven beter te benutten. Package Sharing Delivery Service.

 

Ga dus geen kilometers maken, maar zet een slim communicatie systeem op.

 

Hebben jullie de koppen al bij elkaar gestoken?

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Kleine aanvulling.

 

Betaling van een dergelijk systeem kan met roadmiles.

De verzender betaald aan Tom Tom mailman, bij ontvangst overhandigt de ontvanger een (shot)code die per email gestuurd is door de verzender.

Even inlezen en de roadmiles worden bijgeschreven.

 

Nu nog een nerd die het algoritme achter zo'n systeem in elkaar vogelt en op naar de bahama's.

 

Hoelang duurt het voordat er Tom TOm dating komt ?

Link naar reactie
  • 0

Even kijken of dit werkt.

 

Ik wil morgenochtend 13 jan om 9:00 in Naarden zijn. Kom van Nieuw Vennep. Mijn auto staat bij de garage. Openbaar vervoer is heel omslachtig om te komen waar ik wil zijn. Wie komt er toevallig morgenochtend langs Nieuw Vennep en rijdt vervolgens langs Naarden (A1, afslag 6) ;D

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maikel,

 

Het is een leuk idee, maar ik wil je idee niet in de grond boren.

Volgens de wet mag je geen pakketjes met een taxi chauffeur meegeven.

Want een koerier of een pakketdienst mag ook geen mensen meenemen.

Dat is in de wet bepaald.

Jouw zendingen kan je dan beter op het postkantoor kwijt, of bel met een bodedienst( transporteur van goederen).

Wij vervoeren zelf al landelijk paketten, vanaf 10,00 tot 30 kg. per zending.

Ophalen overal in Nederland, de volgende dag afleveren in Nederland .

vgr.

Sietse

Link naar reactie
  • 0

Vandaar dat het waarschijnlijk nog niet bestond.

 

Enkele dagen na het starten van deze topic kreeg ik een e-mail met informatie over een dienst die ervoor zorgt dat mensen met elkaar mee kunnen rijden.

 

Het is nog in testfase en ik had hier misschien iets mee kunnen beginnen.

 

Deel uit het mailtje:

 

Carpoolen is niet het succes waarop gehoopt werd. Nog steeds rijdt 90% solo en groeit het aantal files. PriveTaxi maakt het koppelen van reizigers eenvoudiger en vooral flexibeler, en neemt het afhandelen van betalingen uit handen.

 

Iets bekend in de wet dat gewone personen ook geen pakketten mogen vervoeren?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.