• 0

DGA salaris icm loondienst elders

Vanwege Handhaving Schijnzelfstandig heeft mijn huidige opdrachtgever mij een vaste full time baan aangeboden vanaf 2025. Gezien het feit dat het aantal inhuuropdrachten ineens fors gedaald zijn, denk ik dat ik zijn aanbod ga accepteren. Nu heb ik een holding en een werk BV. Ik vraag me af hoe ik moet omgaan met mijn DGA salaris als ik elders in loondienst ben. Kan ik mijn DGA salaris in mijn eigen holding gewoon zomaar stopzetten ? En kan ik gewoon twee lege BV's laten staan of is het toch verstandig om deze te liquideren ? Zo ja, wat is het beste moment om deze te liquideren en wat moet ik allemaal rekening mee houden ? Het zijn eenvoudige BV's met alleen een dure fiets op de balans als investering. Alvast dank voor de reacties !

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77166-dga-salaris-icm-loondienst-elders/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 2

Als je niet meer werkt voor de BV's dan hoef (mag) je geen loon meer betalen uit de BV.

DGA loon is nadrukkelijk gekoppeld aan werken via de BV. En om het schemergebied tussen geen en beetje werken op te vullen hoef je voor arbeid die te waarderen valt op 5000 euro of minder per jaar.

(grofweg 4 uur per week bij huidig DGA loon) dna hoef je ook geen DGA loon toe te kennen.

Elke DGA zal minimale werkzaamheden moeten uitvoeren voor de verplichtingen van een BV.

(administratie, fiscale aangiftes, jaarrekening e.d.)

Je kunt BV's best een aantal jaar laten slapen. Werk bv liquideer je op moment dat zeker is dat je niet meer via de BV zal gaan werken.

De Holding bv blijft vaak lang bestaan als die kapitaal beheert.

Er is geen plicht om (snel) te liquideren.  En ik zou dat zeker niet doen vanwege de huidige onrust.

Ik verwacht dat eind eerste kwartaal de zzp markt wel weer aantrekt, want het werk moet toch gedaan worden en loondienst hebben werkgevers geen zin in dus ze hebben vooral tijd nodig om de huidige (model)overeenkomsten door te lichten zodat ze ook binnen de nieuwe realiteit niet tot problemen leiden.

• 0
(aangepast)

Thank you voor de reactie !

Ik zal ook wel eerst een tijdje blijven aankijken. Mochten er toevallig kleine klusjes voorbij komen die ik kan doen naast mijn baan en het levert in totaal bijvoorbeeld 40k op op jaarbasis, hoe moet ik dan omgaan met mijn DGA salaris? Is er een soort vuistregel om je DGA salaris te kunnen bepalen o.b.v. de omzet om geen problemen met de fiscus te krijgen ? Of zijn het aantal gewerkte uren leidend voor bepaling DGA salaris ?

aangepast door KjGroe

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar