Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
somedga
Ik ben DGA van een holding en ga binnenkort verhuizen naar Spanje. Er is een nieuwe bestuurder in Nederland aangesteld dus de BV's zullen ongewijzigd verder werken in Nederland.
Nu zal ik dan een conserverende aanslag ontvangen. Die betaal ik in gedeelten bij of een dividenduitkering of bij verkoop van aandelen. Er zal wellicht een moment in de toekomst zijn waarop ik de BV wil opdoeken. Nu kom ik er niet helemaal uit of ik dan nog steeds extra belasting betaal door die conserverende aanslag of dat dit te verrekenen valt. Met een normale dividenduitkering betaal je volgens mij wel dubbel maar ik vraag me af of dit bij een staking ook zo is. Stel mijn BV is op het moment van emigreren 500K waard en later bij het staken 750M. Dan zou ik me kunnen voorstellen dat Spanje over de 250K overwaarde na de emigratie belasting wil zien, in nederland betaal ik dan de conserverende aanslag over de 500K dan is er dus geen dubbele belasting.
Iemand een idee?