Ik heb een eenmanszaak sinds 2017, die redelijk loopt. In februari 2020 heb ik een holding opgericht, maar daar is sindsdien niets mee gedaan. De werk-bv die ik destijds samen had opgericht is inmiddels al twee jaar geleden opgeheven, en er is in totaal zo’n €4.000 verlies opgebouwd in de holding.
Ik twijfel nu over het volgende:
1. Liquidatie van de holding – Dit jaar (maar de cijfers zijn waarschijnlijk niet op tijd klaar);
2. Eenmanszaak geruisloos inbrengen in de holding – Per 1 januari 2025, waarbij ik dan ook een werk-bv moet oprichten.
Mijn situatie:
• De eenmanszaak heeft geen FOR, desinvesteringen of andere grote fiscale aandachtspunten.
• Er is nagenoeg alleen persoonlijke goodwill in de eenmanszaak.
• jaarrekening 2023 is gereed. 2024 nog niet uiteraard, maar staat van balans en baten etc ook niet.
Mijn vraag: Wat is in mijn geval de beste keuze, en wat zijn de belangrijkste zaken waar ik rekening mee moet houden? Heeft iemand ervaring met het inbrengen van een eenmanszaak in een bestaande holdingstructuur of met liquidatie?
Alle tips en adviezen zijn welkom! Bedankt alvast.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sonic24
Sonic24
Hoi allen,
Ik heb een eenmanszaak sinds 2017, die redelijk loopt. In februari 2020 heb ik een holding opgericht, maar daar is sindsdien niets mee gedaan. De werk-bv die ik destijds samen had opgericht is inmiddels al twee jaar geleden opgeheven, en er is in totaal zo’n €4.000 verlies opgebouwd in de holding.
Ik twijfel nu over het volgende:
1. Liquidatie van de holding – Dit jaar (maar de cijfers zijn waarschijnlijk niet op tijd klaar);
2. Eenmanszaak geruisloos inbrengen in de holding – Per 1 januari 2025, waarbij ik dan ook een werk-bv moet oprichten.
Mijn situatie:
• De eenmanszaak heeft geen FOR, desinvesteringen of andere grote fiscale aandachtspunten.
• Er is nagenoeg alleen persoonlijke goodwill in de eenmanszaak.
• jaarrekening 2023 is gereed. 2024 nog niet uiteraard, maar staat van balans en baten etc ook niet.
Mijn vraag: Wat is in mijn geval de beste keuze, en wat zijn de belangrijkste zaken waar ik rekening mee moet houden? Heeft iemand ervaring met het inbrengen van een eenmanszaak in een bestaande holdingstructuur of met liquidatie?
Alle tips en adviezen zijn welkom! Bedankt alvast.
aangepast door Sonic24Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77263-bestaande-holding-liquideren-of-eenmanszaak-inbrengen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen