Ik ben sinds kort een online reiswinkel begonnen. Ik doe dit alleen en enkel online via een website. Ik ben daar nu enkele weken mee bezig en heb inmiddels al contacten opgebouwd en ben nu bezig met een Demo om te kijken hoe dit gaat en het loopt goed genoeg om een volgende stap te zetten.
Mijn eerste vraag is dan ook moet ik mij straks als Zzper of Eenmanszaak inschrijven bij de KVK?
De reizen die ik aan ga aanbieden zijn reizen buiten de EU in 1 specifiek land (Maleisie) Dit kunnen rondreizen zijn maar ook losse reisonderdelen zoals bijvoorbeeld een airport transfer of dagtrips.
Ik krijg dan te maken met vreemde valute waar ik mijn diensten in het buitenland inkoop (buiten de EU) met een vreemde valuta betaal en hier in Nederland verkoop in Euro’s .
Bij de inkoop van een reis of reisonderdeel bereken ik de inkoop prijs in de vreemde valuta. Het totaal bedrag deel ik dan door de wisselkoers naar Euro’s en dan heb ik het inkoop bedrag in Euro’s.
Ik heb hierover enkele vragen die ik niet zo snel kan vinden.
Als ik een reis inkoop dan bestaat dit vaak uit verschillende reisonderdelen die ik in moet kopen bij verschillende lokale partners. Veel van deze partners zijn vaak kleine bedrijfje of Freelancers en de prijzen zijn in MYR (ringgit) en zonder taxes ed. In veel gevallen zien factuurtjes er heel eenvoudig uit zonder taxes, btw nummer etc maar alleen een totaal bedrag. Enkele lokale partners gebruiken een ouderwetse handgeschreven kwitantie of soms zelfs geen eens een kwintantie maar alleen een totaalbedrag met bankgegevens.
In Maleisie gebruik ik een een lokale Maleisische bank waar ik geld naartoe kan overmaken en zodoende met die Bank daar de betalingen kan doen naar mijn lokale partners.
Als ik straks eenmaal hier in Nederland ingeschreven staat en belastingen moet betalen hoe gaat dit dan in zijn werking met aangifte doen ? Hoe werkt deze rekensom van Inkoop Vreemde Valuta naar Verkoop Euros?
Welke Bank is aan te raden om een Zakelijke rekening te openen voor een Zzper of Eenmanszaak als je te maken krijgt met uitgaande betalingen buiten de EU?. Het gaat er dus om dat de kosten voor het overmaken naar het buitenland niet te hoog worden. ?
Dit zijn voorlopig de eerste vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen. Tips / advies is altijd welkom.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Belanda1951
Belanda1951
Ik ben sinds kort een online reiswinkel begonnen. Ik doe dit alleen en enkel online via een website. Ik ben daar nu enkele weken mee bezig en heb inmiddels al contacten opgebouwd en ben nu bezig met een Demo om te kijken hoe dit gaat en het loopt goed genoeg om een volgende stap te zetten.
Mijn eerste vraag is dan ook moet ik mij straks als Zzper of Eenmanszaak inschrijven bij de KVK?
De reizen die ik aan ga aanbieden zijn reizen buiten de EU in 1 specifiek land (Maleisie) Dit kunnen rondreizen zijn maar ook losse reisonderdelen zoals bijvoorbeeld een airport transfer of dagtrips.
Ik krijg dan te maken met vreemde valute waar ik mijn diensten in het buitenland inkoop (buiten de EU) met een vreemde valuta betaal en hier in Nederland verkoop in Euro’s .
Bij de inkoop van een reis of reisonderdeel bereken ik de inkoop prijs in de vreemde valuta. Het totaal bedrag deel ik dan door de wisselkoers naar Euro’s en dan heb ik het inkoop bedrag in Euro’s.
Ik heb hierover enkele vragen die ik niet zo snel kan vinden.
Als ik een reis inkoop dan bestaat dit vaak uit verschillende reisonderdelen die ik in moet kopen bij verschillende lokale partners. Veel van deze partners zijn vaak kleine bedrijfje of Freelancers en de prijzen zijn in MYR (ringgit) en zonder taxes ed. In veel gevallen zien factuurtjes er heel eenvoudig uit zonder taxes, btw nummer etc maar alleen een totaal bedrag. Enkele lokale partners gebruiken een ouderwetse handgeschreven kwitantie of soms zelfs geen eens een kwintantie maar alleen een totaalbedrag met bankgegevens.
In Maleisie gebruik ik een een lokale Maleisische bank waar ik geld naartoe kan overmaken en zodoende met die Bank daar de betalingen kan doen naar mijn lokale partners.
Als ik straks eenmaal hier in Nederland ingeschreven staat en belastingen moet betalen hoe gaat dit dan in zijn werking met aangifte doen ? Hoe werkt deze rekensom van Inkoop Vreemde Valuta naar Verkoop Euros?
Welke Bank is aan te raden om een Zakelijke rekening te openen voor een Zzper of Eenmanszaak als je te maken krijgt met uitgaande betalingen buiten de EU?. Het gaat er dus om dat de kosten voor het overmaken naar het buitenland niet te hoog worden. ?
Dit zijn voorlopig de eerste vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen. Tips / advies is altijd welkom.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77271-online-reiswinkel-beginnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen