30 december een aantal ICT dingen gekocht bij online winkel. Afgerekend, afgeschreven etc. alleen vandaag nog even ophalen bij de vestiging. De winkel had dus in 2024 mijn geld op de rekening en het was van mijn rekening af. De factuur staat nu op de afhaaldatum van 04-01-2025. Er werd aangegeven dat dat altijd zo gaat tenzij thuisbezorgd dan was de factuurdatum wel 30-12-2024 geweest.
Voor de omzetbelasting kijkt de belastingdienst naar de factuurdatum en zou ik dus de btw pas over Q1 2025 terug kunnen vragen. Eens?
Hoe zit dat met de inkomstenbelasting? Ik ben nog geen winstaangever dus gaat om aftrekbare kosten resultaat genieter. Mag ik de kosten dan wel meenemen over 2024? Of moet het stroken met de omzet belasting en dus voor 2025 mee nemen als aftrekbare kosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zetzetpee
zetzetpee
30 december een aantal ICT dingen gekocht bij online winkel. Afgerekend, afgeschreven etc. alleen vandaag nog even ophalen bij de vestiging. De winkel had dus in 2024 mijn geld op de rekening en het was van mijn rekening af. De factuur staat nu op de afhaaldatum van 04-01-2025. Er werd aangegeven dat dat altijd zo gaat tenzij thuisbezorgd dan was de factuurdatum wel 30-12-2024 geweest.
Voor de omzetbelasting kijkt de belastingdienst naar de factuurdatum en zou ik dus de btw pas over Q1 2025 terug kunnen vragen. Eens?
Hoe zit dat met de inkomstenbelasting? Ik ben nog geen winstaangever dus gaat om aftrekbare kosten resultaat genieter. Mag ik de kosten dan wel meenemen over 2024? Of moet het stroken met de omzet belasting en dus voor 2025 mee nemen als aftrekbare kosten?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77297-aftrekbare-kosten-jaarwisseling-wat-geef-ik-wanneer-op/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen