Aanbevolen berichten

(aangepast)

Beste iedereen,

Allereerst hoop ik het goede topic gekozen te hebben en wil ik jullie alvast bedanken voor de gedane moeite.

Ik heb in de afgelopen (eigen vrije) tijd een softwareproduct (Crossplatform app + webapplicatie) ontwikkeld voor een bepaalde nichemarkt. 

De software is in een dusdanig stadium dat deze getest kan worden voordat deze definitief op de markt komt.

Echter ben ik dit niet van plan om dit zelf te doen omdat ik eigenlijk erg druk ben in mijn privésituatie en dit ook de enige bron van tijd is. Verder ben ik gewoon 40 uur in een andere positie aan het werk.

Aangezien testen, aanpassen, lanceren, acquireren, onderhouden, etc. mij teveel (eigen) tijd gaat kosten en ik voor de toekomst niet ambieer om als software-uitgever te ondernemen, ben ik van plan om de hele softwareapplicatie te verkopen/over te dragen aan een partij die dit ziet zitten.

Ik heb hier nul ervaring mee en wil ook absoluut niet het onderste uit de kan halen maar toch enigszins de investeringen die ik gedaan heb terugverdienen.

Hebben jullie tips?

Hartelijk bedankt!

aangepast door WiljanRsn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77369-softwareproduct-in-de-verkoop/
Delen op andere sites

Misschien heb je een netwerk of ken je iemand uit de 'bepaalde nichemarkt' of ben je willekeurig iets gaan ontwikkelen?

Verder kan je het concept pitchen aan een marktleiders, zodat ze dat kunnen blijven of juist de nummer 1 positie kunnen overnemen.

Als laatste kan je eventueel proberen de software aan te bieden op SiteDeals.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Op 24-1-2025 om 15:05, WiljanRsn zei:

De software is in een dusdanig stadium dat deze getest kan worden voordat deze definitief op de markt komt. […] Aangezien testen, aanpassen, lanceren, acquireren, onderhouden, etc. mij teveel (eigen) tijd gaat kosten […]

Als er sinds september 2023 nog steeds niets aan validatie is gedaan, neemt de koper een enorme gok. Bij iemand die deze nichemarkt door-en-door kent, maak je daarom de meeste kans: die kan de risico’s én de potentiële waarde voor eindgebruikers het beste inschatten.

Ben zelf een keer betrokken geweest bij de verkoop van software, mag je mij eventueel over berichten.

Kan eigenlijk niet anders dan dat je deze software inderdaad binnen de nichemarkt aan een grote partij verkoopt, mits er vraag/behoefte naar is. Hoop dat je enige contacten en kennis hebt binnen de nichemarkt om jouw idee inderdaad te verkopen binnen de markt. Anders wordt het een zware dobber.

Samen op ons best | Blog | Trein België | Trein Duitsland

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar