Ik zit met het volgende fiscale vraagstuk. Ikzelf en mijn ouders exploiteren samen een vof (verdeling 70/20/10). Naast het vermogen in de vof bezitten mijn ouders een pand (buitenvennootschappelijke ondernemingsvermogen) die door de vof voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt.
Wij staan op het punt om het vof-vermogen geruisloos in te brengen in een nieuw op te richten bv (H en vervolgens doorzakking naar WM). Naast inbreng van het vermogen in de vof, hebben mijn ouders de wens om hun buitenvennootschappelijke ondernemingsvermogen (pand) in te brengen. Volgens onze boekhouder is het niet mogelijk om het pand fiscaal-neutraal (OVB en IB) mede in de bv in te brengen.
Zouden jullie met mij mee willen denken? Ik hoor het graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
blits316
blits316
Beste leden,
Ik zit met het volgende fiscale vraagstuk. Ikzelf en mijn ouders exploiteren samen een vof (verdeling 70/20/10). Naast het vermogen in de vof bezitten mijn ouders een pand (buitenvennootschappelijke ondernemingsvermogen) die door de vof voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt.
Wij staan op het punt om het vof-vermogen geruisloos in te brengen in een nieuw op te richten bv (H en vervolgens doorzakking naar WM). Naast inbreng van het vermogen in de vof, hebben mijn ouders de wens om hun buitenvennootschappelijke ondernemingsvermogen (pand) in te brengen. Volgens onze boekhouder is het niet mogelijk om het pand fiscaal-neutraal (OVB en IB) mede in de bv in te brengen.
Zouden jullie met mij mee willen denken? Ik hoor het graag!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77459-inbreng-vof-vermogen-in-bv-met-buitenschappelijke-vermogen-ouders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen