Hi!

Ik loop tegen iets aan:

Ik heb onlangs 2 dingen verkocht via vinted pro. Hierbij heb ik aangegeven dat ik niet BTW plichtig ben ivm een KOR. Nu is mij opgevallen dat de bedragen die uitbetaald worden hoger liggen dan mijn vraagprijs. Vinted geeft aan dat dit de btw is van de verzendkosten, maar daar heb ik helemaal niks mee te maken...

Hoe verwerken jullie dat in je administratie?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77510-btw-op-verzendkosten-bij-vinted-pro/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Zijn de verzendkosten inkomsten voor jou?

Ik neem hierbij even aan dat Vinted-pro een percentage van jouw verkoopbedrag exclusief verzendkosten krijgt, klopt?

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

• 0
Op 7-3-2025 om 19:31, store_ex zei:

Nu is mij opgevallen dat de bedragen die uitbetaald worden hoger liggen dan mijn vraagprijs.

Dat moet toch betekenen: uitbetaald aan 'store_ex' zelf (lijkt mij).

Dus: gewoon omzet. Als je 100,- vraagt en je krijgt vervolgens 105,- dan is je omzet: 105,-

"What, me worry?"

• 0

Ik krijg nu een factuur van vinted dat de btw van de verzendkosten door mij afgedragen moeten worden. De verzendkosten worden via vinted geregeld en niet via mij. Het lijkt mij dus meer dan logisch dat zij dit zelf af moeten dragen. Ik geef aan dat ik niet btw plichtig ben door een kor... dus dit is voor mij echt de omgekeerde wereld.

• 0

Je hoeft toch echt niet - alleen maar omdat je een cryptisch bericht van Vinted krijgt - BTW ineens aangeven wanneer je "in de KOR zit". 

Natuurlijk wel in de gaten houden (maar dat zal toch wel in jouw situatie als stoppende ondernemer...!) dat je blijft voldoen aan de voorwaarden van de KOR.

"What, me worry?"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar