• 0

Verplichte fabrikantgegevens voor plaatsen advertentie op Marktplaats

Op een zakelijk account van Marktplaats word in de rubriek waarin ik een advertentie wil plaatsen gevraagd om onderstaande gegevens:

Handelsnaam fabrikant

Postadres fabrikant

Email adres fabrikant

In onze webshop hebben wij duizenden producten die wij ook willen aanbieden op Marktplaats

Helaas is dit nu niet mogelijk omdat we van bijvoorbeeld 1 fabrikant het email adres niet hebben.

Dit email adres staat ook niet op de site van de fabrikant.

Hoe kom ik aan die gegevens als ze niet te vinden zijn op de site zelf?
Wij hebben erg veel fabrikanten/merken en verschillende leveranciers.

Hoe doen jullie zakelijke verkopers dit op Marktplaats?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 2

Komen je producten uit de EU of importeer je ze van buiten de EU? Als ze bv uit China komen, word jij gezien als de "producent". Dan kun je volstaan met jouw gegevens aan te geven. 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

• 1

Ik ben er overigens van uitgegaan, dat je de goederen zelf importeert en dan vanuit je eigen magazijn naar je klanten stuurt. Het verhaal wordt natuurlijk wel anders als je aan drop-shipping doet. Dan voert AliExpress, TEMU of SHEIN de goederen in en ben jij geen “producent” in de zin van de wet meer maar AliExpress, TEMU of SHEIN. Op grond van de momenteel gevoerde discussies over BTW en invoerrechten voor goederen van deze 3 ben ik van mening, dat drop-shipping op sterven na dood is. Het zou een zegen zijn omdat dan de vloed van onzinnige en ondeugdelijke goederen tot staan gebracht wordt en de verkoop van veilige producten via de bonafide kanalen weer op gang kan komen.

China Trade Consult

• 0

De producten bestel ik bij onze leveranciers binnen Europa.

Er word gevraagd naar de gegevens van de leveranciers, echter bij de meeste leveranciers staat geen email adres vermeld.

Ik kan deze producten van de desbetreffende fabrikant/merk nu niet plaatsen.

• 0
6 uur geleden, 0108daniel zei:

De producten bestel ik bij onze leveranciers binnen Europa.

Er word gevraagd naar de gegevens van de leveranciers, echter bij de meeste leveranciers staat geen email adres vermeld.

Hoe bestel je bij je Europese leveranciers? Per fax? 🙄

Staan er ook geen e-mailadressen op hun prijslijsten, facturen, briefpapier, websites, enzovoort?

En als dat allemaal niets oplevert, waarom vraag je de leveranciers dan niet gewoon even om hun e-mailadres?

• 0

Ik heb sterk het vermoeden, dat die producten uit China komen. Als dat zo is, is je probleem toch opgelost. Dan geef je het emailadres van je Europese leverancier op want dat is dan de "fabrikant" volgens de wet.

China Trade Consult

• 1

1 van de fabrikanten komt uit Spanje.
Ik heb contact opgenomen met Marktplaats.

Het blijkt dat als er geen email adres van de fabrikant bekend is dat er ook een link geplaatst mag worden naar het contactformulier van de desbetreffende fabrikant.

Het is op deze manier ook opgelost :)
Dankjewel voor de hulp!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar