Ik werk al 35 jaar als firma onderhoud en reparatie machine-elektro/automatisering

Ik ben 71 jaar en heb aow maar geen pensioen.

Nu en in de toekomst wil ik machines maken en verkopen in opdracht, verschillende opdrachten zijn er al.

Ik wil nu een bv met vof maken, de firma maakt de machines en de bv verkoopt deze, beide 50 % winst.

Ik wil de winst uit de bv nu of in de toekomst  opnemen als extra hypotheek van mijn woning (woz waarde is ruim het dubbele)

Kan dit op deze manier of moet dit een maatschap worden ?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77599-bv-met-vof-of-maatschap/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0
11 uur geleden, aanmach zei:

Ik werk al 35 jaar als firma onderhoud en reparatie machine-elektro/automatisering. Ik ben 71 jaar en heb aow maar geen pensioen.

Dat pensioen opbouwen had al heel lang geleden in de VOF geregeld moeten zijn … maar dat kan ook nu nog steeds.

Waarom een kerstboom optuigen, middels een BV naast een VOF als het met alleen een VOF ook kan.

Wat zegt de andere firmant van uw constructie? Een firmacontract is heel flexibel … u kunt binnen de VOF zoveel afspraken over de arbeids- en winstverdeling maken als u beide overeenkomt.

Bovendien … geld in de VOF is uw geld … geld in de BV is geld van de BV, en dat kunt u niet zomaar zonder kleerscheuren uit de BV trekken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar