Hallo,

Ik ben recent begonnen met het opzetten van mijn eigen chauffeursdiensten onderneming. Mijn dienstverlening bestaat vooral uit klanten vervoeren in hun eigen auto. Ik zoek hierbij een passende verzekering maar meerdere verzekeringsmaatschappijen konden mij niet helpen; ze vertellen allemaal dat de auto als het goed is al verzekerd is. Graag zou ik toch extra verzekerd willen zijn voor aansprakelijkheid bij schade door mijn schuld. Dit zou niet alleen fijn voor mij zijn maar ook voor mijn klanten.

Heeft iemand tips of advies voor mij?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77704-verzekering-prive-chauffeur/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Welkom op HL!

Al uitgezocht of je als ondernemer wordt gezien? Een privé chauffeur staat mijns inziens al héél snel onder gezag van de principaal namelijk. Je kan immers niet zeggen ik rijd naar locatie x daar waar je cliënt op y een afspraak heeft hè. Zeker ook als je bijvoorbeeld als privé chauffeur je cliënt begeleid tijdens vakanties.

19 uur geleden, tonnilupi zei:

Graag zou ik toch extra verzekerd willen zijn voor aansprakelijkheid bij schade door mijn schuld.

Of je laat je contractueel vrijwaren voor aanspraken van de principaal en derden dat je alleen voor die schade aansprakelijk kan worden gesteld waarbij je aantoonbaar de verkeersregels hebt overtreden en als je aansprakelijk bent dan gaat je aansprakelijkheid niet verder dan je honorarium voor de desbetreffende (deel)opdracht.

Ik denk namelijk niet dat er een verzekering(oplossing) verkrijgbaar is die secundair oftewel als achtervang oftewel regrespolis ten behoeve van de autoverzekering van de principaal kan dienen. Ik heb daar nog nooit van gehoord in ieder geval.

19 uur geleden, tonnilupi zei:

Dit zou niet alleen fijn voor mij zijn maar ook voor mijn klanten.

Een verzekering is geen abonnement én als een klant een privéchauffeur in dienst zou hebben als werknemer kan deze ook maar in uitzonderlijke situaties (,e.g., grove schuld en opzet) aangesproken worden.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

• 0

Verzekeringen die de aansprakelijkheid van de privé-chauffeur afdekken (cascoschade voorzover niet gedekt op de polis van de eigenaar, eigen risico en no claimverlies) bestaan , diverse chauffeursdiensten geven dit ook aan op hun websites. 

Sommige van die aanbieders, oa die zich ook richten op particulieren die een auto van een ander lenen doen dat ook op abonnement- of kilometerbasis.

Wie die huidige aanbieders zijn weet ik niet, maar een telefoontje of mailtje naar je concullega chauffeursdiensten zou dat mysterie eenvoudig moeten oplossen. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar