Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ben Avôt
We kunnen natuurlijk AI niet meer wegdenken uit het dagelijkse leven. ik denk dat de meeste van ons al dan niet dagelijks gebruik maken van tools zoals ChatGTP en Perplexity Gemini en Grok. Ik merk echter dat ik me steeds meer ga ergeren aan de jaknikkers-mentaliteit van de AI tools. De tijd dat CEO's en dictators hier vooral last van hadden rondom hun werkzaamheden lijkt voorbij.
bijvoorbeeld op de simpele maar overduidelijke foutieve prompt:
Ik ben er van overtuigd dat de bomen blauw zijn, krijg je als eerste reactie
ChatGTP 'dat mag natuurlijk iedereen mag eigen overtuigingen hebben. '
Gemini 'dat is een heel interessant Idee!'
Grok 'Haha, blauwe bomen, dat is een interessante overtuiging!😄',
Perplexity 'je zin klinkt grammaticaal correct maar inhoudelijk roept ze vragen op'
Op Perplexity na (zag ik zelf niet aankomen daar gaat me betoog) word je eerst versterkt in je overtuigingen hoe fout die ook is. Hoe meer ik gebruik maak van de AI tools hoe meer ik merk dat ik steeds vaker de kritische noot mis. Is dit iets wat jij ook herkent?