• 0

open source: kinderbrowser

hallo,

 

Ik zag overlaatst dat Tiscali een kinderbrowser heeft gelanceerd en dat hiervoor betaald moet worden!!!! Ik heb 5 jaar geleden ook een kinderbrowser geprogrammeerd in VB. Regelmatig bellen leraren me op of ze deze mogen gebruiken. Ik zou er graag een open-source project van willen maken. Wie kan me tips geven of mij hierbij helpen. Ik weet niet hoe zo projecten werken. Moet ik mij gaan registreren bij http://www.sourceforge.net/? Kan ik hier mijn code op zetten of gaat dat niet voor VB projecten? Moet er tevens ook gezorgd worden voor een licentie? Ik vind het een goed idee om zo een browser te kunnen lanceren, waarvoor je NIET moet betalen!

 

grtz

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Let op dat sommige licenties ook eisen stellen die teruguit gelden. Je mag met sommige licenties dus nooit meer iets verkopen van je pakket. Maar bij sommige mag je het dus ook nooit als pakket verkocht hebben. Dat is dus iets waar je goed op moet letten anders overtreed je zelf meteen de licentie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Let goed op met de licentie. Ik vind het een jungle. Enerzijds wil je je eigen aansprakelijkheid inperken, anderzijds je eigen rechten behouden. Maar met het beschikbaar stellen van software zoals jij doet is er wel uit te komen. Wil je open source software in je product gaan verwerken dan wordt het pas echt onoverzichtelijk.Dus als je OS componenten hebt gebruikt, lees dan de licenties daarvan heeeeel goed.

 

Goed initiatief, een kinderbrowser. Hoe garandeer je dat niet de verkeerde sites geblokkeerd worden?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

het is heel simpel Christine, in deze browser is er geen adresbalk. Ouders kunnen via een parent-control de gewenste sites ingeven. vb. www.disney.com. Kinderen kunnen dan op deze site gaan surfe, wanneer ze dan vb op een externe link klikken, vb. www.hotels.com dan wordt deze geblokkeerd. Het systeem moet nagaan of hij nog op www.disney.com/... zit of dat er het woordje disney nog in voorkomt in het adres. vb.hotel.disney.com of dergelijke.

 

Het programmeren is geen probleem, maar grafische mensen vinden die hieraan willen helpen, dat is iets anders natuurlijk. Ik heb het project geschreven in VB, het bolt perfect enkel de graphics zijn nog niet zo schitterend.

 

Goed initiatief, een kinderbrowser.

ja dat weet ik, dat wist ik 5 jaar geleden al! heb zo tientallen ideeën ontwikkeld, maar ik krijg ze nooit verkocht. Nu ben ik het gewoon moe, ik zet het gewoon op opensource. Tis precies als het niet gewaardeerd wordt.

 

grtz

Link naar reactie
  • 0

Goed initiatief, een kinderbrowser.

ja dat weet ik, dat wist ik 5 jaar geleden al! heb zo tientallen ideeën ontwikkeld, maar ik krijg ze nooit verkocht. Nu ben ik het gewoon moe, ik zet het gewoon op opensource. Tis precies als het niet gewaardeerd wordt.

 

Neem 's contact op met De Waag, met Marleen Stikker. Die doen veel van dat soort projecten.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@DirtyDiana:

 

Mooi initiatief en geweldig dat je voor GPL hebt gekozen!

 

Eigenlijk zouden meer programmeurs zo moeten denken:

Als je iets nuttigs hebt gemaakt dat je niet kunt verkopen, stel het dan als Open Source Software beschikbaar, zodat anderen tenminste nog iets aan je inspanning hebben.

 

Compliment!

Link naar reactie
  • 0

ik zie in je screenshot dat je zowel http://www.kidcity.be als www.kidcity.be hebt staan.

 

Ouders hoeven toch niet elke unieke url invoeren neem ik aan? Dat zou erg onpraktisch zijn, en ook niet echt een goede beveiliging, waar veel sites doorlinken naar een ander subdomein.

 

Een controle op kidcity.be zou dan makkelijker zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb de laatste weken hard gewerkt aan de nieuwe kinderbrowser:

 

 

http://www.buy-in-group.com/kidzbrowser/screenshots.htm

 

Binnekort ga ik deze online zetten. Ik heb er enkele nieuwigheden in verwerkt: nieuw internetcomponent (van mozilla), nieuwe graphics en een siteblocker. Toch vind ik het moeilijk om mensen te vinden die hieraan willen meewerken. Via sourceforge heb ik iemand gevonden die het logo en de knoppen voor mij uittekende (bedankt Andrew!), maar verder heeft er niemand meegeholpen. De meeste mensen haken af (geen tijd of laten niets meer van zich horen)... Toch vind het een goed idee om deze browser verder te ontwikkelen. Daarom zoek ik mensen die dit project willen sponsoren. Waar zou ik deze mensen kunnen vinden? Ik zou dan met het geld een perfecte browser willen maken met meer features. Tevens heb ik ook het idee om deze browser verder te ontwikkelen voor de oudere generatie, ze hebben meestal moeite met de kleine knopjes en teksten...

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zoeken naar organisaties die zich inzetten voor het welzijn van kinderen of organisatie van mensen die zich beroepshalve met kinderen bezig houden.

 

- scholen

- Pabo

- Ministerie van VWS

- Bond van leraren

- Ouders van Nu

- Kindertelefoon

- Kinderartsen

 

etc.

 

Is er niet net een overheidscampagne die ouders aansport tot nadenken over het surfgedrag van hun kinderen? Misschien onderzoeken wiens geld (Europe, Den Haag, bedrijfsleven:) daar in is gaan zitten.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Toch vind ik het moeilijk om mensen te vinden die hieraan willen meewerken. Via sourceforge heb ik iemand gevonden die het logo en de knoppen voor mij uittekende (bedankt Andrew!), maar verder heeft er niemand meegeholpen. De meeste mensen haken af (geen tijd of laten niets meer van zich horen)...

Het is vaak heel moeilijk hulp te krijgen voor een "comunity" project, dat heb ik ook zelf ondervonden bij het opzetten van 2 comunity websites. Uiteindelijk heb ik alle mensen die nu meehelpen (ene website 2 en andere website 3 mensen) gevonden op diverse fora over het betreffende onderwerp.

Daarbij is het met visual basic in de opensource wereld denk ik nog moeilijker. Want als ik me goed heriner lever je bij een visual basic project altijd een gesloten DLL mee. Daarbij zijn volgens mij veel Opensource ontwikkelaars niet heel erg gecharmeerd van Microsoft. Ik zou eens kijken op Visual basic forums of daar mensen geintereseerd zijn mee te helpen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.