Ik ben sinds 2006 in "business" en heb al veel nuttige informatie gevonden op Higherlevel.nl. Ik heb zelf helemaal geen kaas gegeten van financien, belastingen en ondernemen, maar door de goede adviezen hier komt daar verandering in.
Op dit moment ben ik nog in afwachting van mijn BTW nummer en kan zodoende de werkzaamheden die ik tot nu toe heb verricht niet factureren (zakelijke dienstverlening). Het geld dat ik op de bankrekening van mijn kersverse bedrijfje heb gestort begint nu op te raken omdat ik het een en ander nodig had om mijn werk te kunnen doen (o.a. fax, pc etc.). Ook moet ik binnenkort een flink bedrag overmaken naar een bedrijf omdat ik zelf ook zakelijk diensten nodig heb. Ik moet dus nog even wachten voordat er geld van mijn klanten binnen komt en moet tijdelijk wat extra geld in mijn bedrijfje stoppen. Mijn vraag is nu:
Moet ik belasting betalen over het geldbedrag dat ik nu tijdelijk in mijn bedrijfje stop, of kan ik het best even "voorschieten" en straks weer overboeken naar mijn prive rekening?
En hoe doen andere eenmanszaken het met een eigen "salaris" (weet dat je bij een eenmanszaak officieel niet spreekt van salaris, maar ik wil maandelijks een bedrag op mijn rekening hebben om zakelijk en prive goed te kunnen scheiden)? Hoe nemen jullie dat op in jullie administratie, waar laat je de belasting die je daar straks over moet betalen, etc.?
PS. Ik ga binnenkort nog rond de tafel zitten met een adviseur, maar ik wil eerst een beetje weten waar ik over praat voordat ik daar dit zit te betalen voor een stoomcursus terwijl hier volop goede ideen zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Geee
Geee
Hallo allemaal,
Ik ben sinds 2006 in "business" en heb al veel nuttige informatie gevonden op Higherlevel.nl. Ik heb zelf helemaal geen kaas gegeten van financien, belastingen en ondernemen, maar door de goede adviezen hier komt daar verandering in.
Op dit moment ben ik nog in afwachting van mijn BTW nummer en kan zodoende de werkzaamheden die ik tot nu toe heb verricht niet factureren (zakelijke dienstverlening). Het geld dat ik op de bankrekening van mijn kersverse bedrijfje heb gestort begint nu op te raken omdat ik het een en ander nodig had om mijn werk te kunnen doen (o.a. fax, pc etc.). Ook moet ik binnenkort een flink bedrag overmaken naar een bedrijf omdat ik zelf ook zakelijk diensten nodig heb. Ik moet dus nog even wachten voordat er geld van mijn klanten binnen komt en moet tijdelijk wat extra geld in mijn bedrijfje stoppen. Mijn vraag is nu:
Moet ik belasting betalen over het geldbedrag dat ik nu tijdelijk in mijn bedrijfje stop, of kan ik het best even "voorschieten" en straks weer overboeken naar mijn prive rekening?
En hoe doen andere eenmanszaken het met een eigen "salaris" (weet dat je bij een eenmanszaak officieel niet spreekt van salaris, maar ik wil maandelijks een bedrag op mijn rekening hebben om zakelijk en prive goed te kunnen scheiden)? Hoe nemen jullie dat op in jullie administratie, waar laat je de belasting die je daar straks over moet betalen, etc.?
PS. Ik ga binnenkort nog rond de tafel zitten met een adviseur, maar ik wil eerst een beetje weten waar ik over praat voordat ik daar dit zit te betalen voor een stoomcursus terwijl hier volop goede ideen zijn.
Bedankt en groet,
Gavin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7901-nog-geen-btw-nummer-zet-nu-tijdelijk-wat-prive-geld-op-bankrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag