Ga naar inhoud
Geplaatst:

Hoekjan

Ik ben bezig met het maken van een companybook voor mijn bedrijf. Nou heb ik al verschillende taps zoals: Algemeen, Marketing, Verkoop, Inkoop etc. etc. In deze bijvoorbeeld de tap marketing komen de marketingstrategien en doelstellingen en regels. Nou kan ik nergens op internet informatie vinden over (het maken van een) companybook.

 

Of heb ik de term companybook verkeerd? Wie oh wie kan mij helpen?

 

BVD

Featured Replies

Geplaatst:

idbroker

Het zijn geen taps maar tabs, maar dat terzijde.

 

Wat is het doel van dit "companybook"? Is het bestemd voor intern gebruik (een soort beleidshandboek) of is het de bedoeling dat het bedrijf zich hiermee profileert in de markt?

 

 

Geplaatst:

Hoekjan

  • Auteur

Dit is puur voor intern gebruik

Geplaatst:

Annedien Hoen

Wat wil je ermee bewerkstelligen?

Het klinkt als een combinatie van een strategie, marketingplan, visiedocument, enz. en kan b.v. ook nog dingen bevatten als iets over je merk, je identity, huisstijl, targets. Kan kortom alle kanten op.

 

Geplaatst:

old account

Ik denk dat dit tegenwoordig ook een bedrijfs wiki wordt genoemd. Koppel er nog interne blogs aanvast en je hebt al een aardag kennismanagement programma. Want ik denk dat dat het doel is, kennis die aanwezig is opslaan en als er een stagiair komt dat die meteen door het het lezen van de wiki weet hoe het bedrijf werkt en ook met vragen antwoorden in deze wiki kan vinden. Zie ik dit goed?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.