• 0

Domeinnaam rechten

November 2005 heb ik een domeinnaam opgekocht ( .nl ). Hiervoor heb ik netjes alle papieren ondertekend en toegezonden naar het registratie bedrijf.

De domeinnaam heb ik vastgelegd omdat ik van vrienden en familie had gehoort dat een bedrijf dat ging fuseren een nieuwe naam kreeg. Het stond nog niet vast welke naam dit werd maar er gingen geruchten. Genoeg reden voor mij om de naam vast te leggen online.

Nu is het probleem dat familie van mij werkt bij het bedrijf dat gaat fuseren en ik in de zomer van 2005 bij dit bedrijf een bijbaan heb gehad.

De naam van de fusie is nu bekend en het betreft de naam die ik heb geregistreerd. De baas van een van deze bedrijven is nu erg boos en heeft mijn familie lid verteld dat ik deze naam nooit had mogen registreren omdat ik bij dit bedrijf heb gewerkt en omdat het vertrouwelijke informatie was. Hij wilt dat ik het domein aan hem verkoop en hij betaald me alleen mijn onkosten terug.

Mag hij dit doen aangezien er op het moment van registreren nog geen naam vast stond en ik het van buitenaf heb te horen gekregen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7987-domeinnaam-rechten/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Het tweede deel (Wel...) was mijn eigen vraag en ik registreer alleen domeinen als ze ook door mij of een klant geëxploiteerd worden. Dus geen domeinkaping (het leek er eerder op dat in deze zaak mijn domein gekaapt werd). ;)

De opmerking van domjur.nl geldt als ik het goed begrijp dus voor bedrijven die al handelden onder een naam die ze niet geregistreerd hadden bij K.v.K. of merkenbureau.

Inschrijven bij de KvK is niet voor elk soort activiteit verplicht, terwijl deze activiteit toch als het voeren van een bedrijf is te bestempelen.

Het is een afweging die mensen zelf moeten maken hoever ze gaan in het vastleggen van hun bedrijfsnaam. Als je een unieke naam hebt kan dit tot aan het Benelux merkenbureau vast gelegd worden.

De kans dat er dan iemand de confrontatie nog aan gaat heb je dan erg klein gemaakt.

EDIT typo

• 0

Wel een zwaktebod, om er vandoor te gaan als je niet de gewenste reactie krijgt.

Geen zwakte gewoon een nieuwe naam, leek me wel verstandig na zo'n naam te hebben opgebouwd als ik had.

Heb nog maar eens goed nagedacht over wat ik hier heb gelezen en ben in gesprek gegaan met het bedrag over de overdracht. Ik heb besloten deze voor kostprijs te verkopen, ondanks dat ik het ze uit principe gewoon niet gun. Dit vooral omdat ik tijdens het gesprek verschillende keren te horen heb gekregen dat als ik het domein niet zou over geven, mijn familie het wel zou merken.

Maar kortom: voor kostprijs verkocht.

• 0

Wel een zwaktebod, om er vandoor te gaan als je niet de gewenste reactie krijgt.

Geen zwakte gewoon een nieuwe naam, leek me wel verstandig na zo'n naam te hebben opgebouwd als ik had.

Heb nog maar eens goed nagedacht over wat ik hier heb gelezen en ben in gesprek gegaan met het bedrag over de overdracht. Ik heb besloten deze voor kostprijs te verkopen, ondanks dat ik het ze uit principe gewoon niet gun. Dit vooral omdat ik tijdens het gesprek verschillende keren te horen heb gekregen dat als ik het domein niet zou over geven, mijn familie het wel zou merken.

Maar kortom: voor kostprijs verkocht.

Mooi, dan kan deze weer dicht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar