• 0

een paar vragen van een beginnend ondernemer

ik zwerf al een paar dagen rond op dit forum.

mijn vriend en ik zijn een eenmanszaak begonnen (nouja, mijn vriend is de zaak begonnen,ik doe de administratie)

 

omdat dit voor mij ook de 1e keer is dat ik een bedrijf begin is het allemaal maar moeilijk om alles te volgen.

ik heb het allemaal op school gehad, maar dat is uit de boeken ::) en het is al zo lang geleden.

 

nou ben ik in excel aan het proberen de facturen te maken en ik moet een debiteuren nummer invoeren op de factuur.

is dat verplicht?

en mag dat een verzonnen nummer zijn?

 

en hoe hebben jullie heel de administratie op orde?

ik bedoel, hebben jullie overal een andere map voor?

bv. 1 map voor inkoop, 1 voor verkoop, 1 voor inkoop voor de zaak enz.

 

kortom,

hoe hebben jullie dat allemaal op orde?

(ik heb nog een aantal vragen meer, maarja, je moet ergens beginnen he)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Debiteurennummer kan handig zijn om in je eigen administratie bij te houden wie wat aan jou betaald heeft. Je kunt debiteurennummer (of klantnummer) op je factuur zetten en aan je klanten vragen om dit bij hun betaling in de omschrijving te zetten. Zo weet je wat je nog van je debiteuren tegoed hebt. Verplicht is het niet.

 

Succes met je eenmanszaak! :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Carola, ik begrijp dat je een hoop vragen hebt, maar de vragen die je hebt zijn allemaal al veel vaker gesteld. Via de zoekfunctie bovenin kun je ze vinden. Om te voorkomen dat dit forum teveel een boekhoudforum wordt, willen we graag alle vragen en antwoorden in die topics houden zodat de discussies centraal blijven en er niet teveel al vaker gestelde vragen langskomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.