• 0

Kosten boekhouder / accountant

Beste forumleden,

 

Ik ben al een tijdje op dit forum aanwezig en zo nu en dan ben ik ook actief qua antwoorden geven op fiscale vragen.

 

Ik ben een jonge ambitieuze accountant in opleiding en heb 5 jaar ervaring op een accountantskantoor.

 

Nu krijg ik steeds meer de neiging in elk geval parttime voor mezelf te beginnen. Ik denk ondernemers een hoop werk te kunnen besparen door voor een aantrekkelijk tarief ondersteuning te bieden op administratief en fiscaal gebied. Bijvoorbeeld door de gehele administratie te boeken en per maand / kwartaal een financieel overzicht te bezorgen zodat men inzicht krijgt in de gang van zaken.

 

Ik heb nu het gevoel dat veel mensen bij een dure accountant zitten omdat dat gebruikelijk is. Mijn visie is dat men veel beter een goed administratiekantoor kan zoeken die in elk geval het "voorwerk"doet voor een dure accountant.

 

Hoe denken jullie als ondernemers hierover? Ik wil niet zomaar een administratiekantoor worden zoals er in elke straat al 1 zit. Ik wil bekend staan om kwaliteit en innovaties.

 

Is mijn idee heel raar? Ik hoor graag van jullie als ondernemers!!

 

Groeten

 

Erwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Het is wat lastig om de situatie van anderen in te schatten, maar even voor mezelf sprekend: ik heb een online boekhoudpakket waarbij het accountantskantoor over mijn schouder mee kan kijken, indien gewenst. Op het moment dat er dan echt werk voor een accountant aan de winkel is, kan er snel worden geschakeld en dat beperkt de kosten. Het aantal uren dat nodig is om eea op een rijtje te krijgen c.q. zetten blijft zo beperkt.

 

Als je een dergelijke contructie aanbiedt spreekt mij dat wel aan, maar mijn boekhouding is erg bescheiden ; ). Voor ingewikkelder boekhoudingen zou dit model ook kunnen werken, omdat je de mogelijkheid inbouwt dat jij de cijfers bijhoudt en de ondernemer over jouw schouder mee kan kijken en a la minute de nodige informatie beschikbaar heeft etc.

 

Bedenk ook dat je prijs maar een beperkte factor is aangezien je duidelijk moet kunnen maken dat jouw dienst(en) een toegevoegde waarde heeft/hebben en je eigenlijk geld oplevert!

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Om heel eerlijk te zijn, ik zit bij mijn accountant omdat het zo goed klikt tussen hem en mij. Kan met vragen altijd bij hem terecht en heb een paar weken geleden nog een gesprek met hem gehad van twee uur (zonder hiervoor gelijk een factuur te krijgen).

 

Heb hem ooit ontmoet bij de ABN-AMRO startersdagen, dus zo zie je hoe een koe een haas vangt.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Mij lijkt het een goed plan, tevens denk ik dat er ook zeker behoefte aan is. Het komt namelijk voor dat een accountant te kort schiet in de behoefte van de client, wanneer jij als zelfstandige het voorwerk doet aangaande de financiën leer je ook het bedrijf van de client goed kennen, op ondernemers niveau heb je dan contact met de clienten, dit is een toegevoegde waarde, meen ik. Bij vooral grote accountantskantoren denk ik dat een client deze ondersteuning minder zal krijgen. Per accountantskantoor zal dit natuurlijk anders zijn.

 

Een andere kwestie is het feit dat je parttime voor je zelf wil beginnen, hoe wil je dit verkopen aan je huidige werkgever, zij zullen dit zien als een directe bedreiging, persoonlijk verwacht ik niet dat zij hieraan mee zullen werken.

Link naar reactie
  • 0

Beetje dement aan het worden Erwinnetje ?

 

Deze vraag heb je vorige maand ook al eens gesteld.

 

Verder is het niet de bedoeling dat je de PM functie van dit forum misbruikt om klantjes te werven.

 

Slotje ?

 

Ik moet je gelijk geven!! Sorry!! Ik was dat andere berichtje echt vergeten.

Klanten werven zal ik niet meer doen!!

 

Excuses!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.