• 0

Betaaltermijn, wanneer iemand zelf overmaakt?

Ik ga straks 2 soorten klanten hebben.

Bedrijven die hun vacature opgeven en een factuurtje daarvoor krijgen, maar ook particulieren......

 

De particulieren kunnen net als de bedrijven online een formulier in vullen.(vragenlijst, soort van CV)

Ze zitten dus thuis achter het PCtje en denken, tja ik vul dat eens in, wie weet vind ik via dit bedrijfje wel een leuke baan.

Vervolgens moeten ze zelf het bedrag wat aangegeven staat, zelf overmaken.

 

De bedrijven en het factuurtje zit een betalingstermijn aanvast, anders een herinnering enz.

 

De particulier moet zelf overmaken, maar wat als deze denkt, ach laat maar, ik hoef eigenlijk niet zo nodig ingeschreven te staan, en maakt dus geen bedragje over.

Maak ik me niet druk over, want zolang de betaling niet binnen is, zal ik toch nog niks ondernemen.

 

maar...mag ik zo brutaal zijn om te zeggen, ik heb je inschrijfformulier wel ontvangen, dus je behoort gewoon te betalen?

Dus eigenlijk, mag ik hier ook een betalingstermijn aanvast hangen?

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Betalingstermijn kan misschien praktisch zijn om een inschrijving te koppelen aan een betaling.

Stel dat het formulier wordt ingevuld, maar pas 3 maanden later wordt betaald. Dat is 3 maanden aan formulieren doorlopen.

Ook: hoe lang hou je een inschrijving aan?

 

Neem een betalingstermijn van twee weken, en je kunt na die twee weken controleren of men heeft betaald, zo niet mailtje terug dat niet is betaald (wel zo netjes), en stukken naar de prullenbak (scheelt weer ruimte).

 

maar...mag ik zo brutaal zijn om te zeggen, ik heb je inschrijfformulier wel ontvangen, dus je behoort gewoon te betalen?

Dat mag wel. Als je in je algemene voorwaarden aangeeft dat een overeenkomst alleen al door inschrijving ontstaat, is dat geen probleem.

Ik neem echter aan dat de bedragen die je rekent vrij gering zullen zijn (€ 10? € 25?), zodat het relatief veel werk zal zijn om allerlei incassowerkzaamheden daarvoor te moeten ondernemen.

Zet je in je algemene voorwaarden dat een overeenkomst pas tot stand komt wanneer er betaald is, en dat als er niet binnen 2 weken na inschrijving betaald is de inschrijving ongeldig wordt, dan bespaar je jezelf werk en mogelijk kosten.

Link naar reactie
  • 0

Automagisch een herinnering versturen is opzich ook niet echt kostbaar. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze op heel veel sites inschrijven en de betaling vergeten. Als 1 op de x mensen die een herinnering stuurt alsnog betalen is het al rendabel.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Stefan: Ik neem echter aan dat de bedragen die je rekent vrij gering zullen zijn (€ 10? € 25?),

Zo ongeveer ja, dat klopt.

Daarvoor zijn ze een jaar lang ingeschreven.

 

Djluc: het zijn banen die je niet aan zult treffen (of misschien een verdwaalde) bij een uitzendbureau.

 

Stefan: Zet je in je algemene voorwaarden dat een overeenkomst pas tot stand komt wanneer er betaald is, en dat als er niet binnen 2 weken na inschrijving betaald is de inschrijving ongeldig wordt, dan bespaar je jezelf werk en mogelijk kosten.

 

Idd de algemene voorwaarden. Ik wil deze laten maken(zelf geen kaas van gegeten) en wil dus even stil staan bij wat ik daarin aan wil geven.

Ik zat te denken, misschien is het handiger om voor beide (bedrijf + particulier) dezelfde betalingstermijnen te nemen, want dat is makkelijker te omschrijven.

Maar anderzijds zie ik zelf idd meer in wat jij schreef Stefan. Dan en dan niet betaald dan houd het verhaal gewoon op.

Kan dat? In de algemene voorwaarden voor beide een andere regel, omtrend inschrijven en het betalen daarvan, opnemen?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt in je alv uiteraard verschillende voorwaarden en termijnen opnemen voor de verschillende diensten. Gewoon uitsplitsen naar de regels voor het plaatsen van vacatures en die voor het plaatsen van cv's (of hoe je ze precies noemt).

 

Wat die particulieren betreft: Ik zou iets hanteren waarmee je ze na 2 weken nog eens herinnert, en vervolgens bij niet-betaling gewoon uit je systeem kunt gooien.

 

Als men niet wil betalen zou je anders zo'n beetje per niet-betaler een incassotraject in moeten. Wellicht heb je dan juridisch wel helemaal gelijk en recht op je geld, maar voor een tientje of twee is het onbegonnen werk.

Link naar reactie
  • 0

Betaling bij inschrijving middels iDeal cq internetbankieren.

Het profiel wordt pas actief als de inschrijver de rekening heeft voldaan.

Ik vraag mij ook af of het zinvol is voor een dergelijk klein bedrag er aandacht aan te besteden behalve dan een herinneringsmail.

Een niet betaler had er blijkbaar geen zin in, en levert alleen maar een negatief resultaat op.

Link naar reactie
  • 0

Benm: Je kunt in je alv uiteraard verschillende voorwaarden en termijnen opnemen voor de verschillende diensten. Gewoon uitsplitsen naar de regels voor het plaatsen van vacatures en die voor het plaatsen van cv's (of hoe je ze precies noemt).

Dat is duidelijk, dank je.

 

Ik zie mezelf er idd niet achter aan hobbelen of ze alstublieft ingeschreven willen staan. Wanneer ik 14 dagen ruimte geef, dacht ik idd dat ik ze tijd genoeg gaf.

Een herinnering per mail (of post) had ik zelf nog niet aan gedacht, maar zie dat idd ook wel zitten.

 

Ik zat te denken om zowel het factuurtje(bedrijf) als het zelf overmaken op 14 dagen te zetten.

Uit Benm's tekst begrijp ik dat ik aan de niet betaalde facturen een herinnering van 30 dagen mag hangen, terwijl ik voor het zelf overmaken kan kiezen voor een herinnering van 14 dagen? Dat mag verschillend zijn?

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

De termijn waarin je de herinnering gaat sturen hoeft er sowieso niet in te staan lijkt me.

 

Maar je kunt bijvoorbeeld wel iets hanteren als "de betalingstermijn .... , tenzij anders aangegeven", waarbij je ook nog de vrijheid laat om het per dienst apart 'anders aan te geven'.

 

Let er alleen wel op dat je uberhaupt wel een geldige overeenkomst hebt. Een online ingevuld formuliertje met een checkboxje daarvoor volstaat niet zomaar, je kunt bijv. niet eens met zekerheid weten dat de ingevulde persoonsgegevens wel correct zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.