Vorige week gelanceert, de BoRoBus van Leo van Boxtel.
Vorige week werd ik erop attend gemaakt door Wouter Pijzel, directeur van de NOVU, de BoRoBus, ik mocht even achter de "schermen" kijken op voorwaarde dat ik er nog niks over zou posten.
Sinds afgelopen vrijdag is de site life.
Wat is nou precies die BoRoBus van Leo van Boxtel ?
Even van de website geplukt:
Het principe
De BoRoBuS® is met name bedoeld om forenzenverkeer te verminderen. Dit plan richt zich op de autogebruiker die het te ver vindt naar zijn werk te fietsen en het, om welke reden dan ook (meestal tijd en /of vrijheid), als onmogelijk ervaart om de woon-werk afstand met het openbaar vervoer af te leggen.
Je fiets naar het BoRoBus station, laad zelf je fiets in, reist met de BoRoBus naar het voor jou meest gunstige station en laad je eigen fiets uit. Je fiets dus van en naar je bestemming op je eigen fiets met gebruikmaking van de BoRoBus om de fietsafstand binnen de perken te houden.
Het lijkt mij een mooie oplossing, en haalt een belangrijk bezwaar van het openbaar vervoer weg, namelijk de aansluiting tussen de eindbestemming van de bus/trein/tram en de werkelijke eindbestemming van de reiziger.
Veel mensen zien dan problemen met het stallen van de fiets, in de BoRoBus stapt ieder op zijn eigen fiets, inclusief eventuele boodschappentassen, kinderzitjes, hondenmanden, enzovoorts.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nico Schouten
Nico Schouten
Vorige week gelanceert, de BoRoBus van Leo van Boxtel.
Vorige week werd ik erop attend gemaakt door Wouter Pijzel, directeur van de NOVU, de BoRoBus, ik mocht even achter de "schermen" kijken op voorwaarde dat ik er nog niks over zou posten.
Sinds afgelopen vrijdag is de site life.
Wat is nou precies die BoRoBus van Leo van Boxtel ?
Even van de website geplukt:
Zie voor meer details de BoRoBus website
Even praktisch,
Je fiets naar het BoRoBus station, laad zelf je fiets in, reist met de BoRoBus naar het voor jou meest gunstige station en laad je eigen fiets uit. Je fiets dus van en naar je bestemming op je eigen fiets met gebruikmaking van de BoRoBus om de fietsafstand binnen de perken te houden.
Het lijkt mij een mooie oplossing, en haalt een belangrijk bezwaar van het openbaar vervoer weg, namelijk de aansluiting tussen de eindbestemming van de bus/trein/tram en de werkelijke eindbestemming van de reiziger.
Veel mensen zien dan problemen met het stallen van de fiets, in de BoRoBus stapt ieder op zijn eigen fiets, inclusief eventuele boodschappentassen, kinderzitjes, hondenmanden, enzovoorts.
De reiziger fiets dus van en naar BoRoBus halte.
Lijkt mij best de moeite waard voor een proef.
Wat vinden jullie van dit idee ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8161-borobus/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag