Geplaatst: 28 februari 200619 j Spunke 18 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Ik, en denk anderen onder ons, zijn erg geinteresseerd wat de ervaringen zijn op het gebied van payrolling onder de leden van het Higherlevel forum. - Graag jullie eigen ervaringen - Voorbereidingen eerste payrolling gesprek/ onderhandeling - Adviezen/ tips voor een goede deal - Etc. Alvast bedankt! Spunke!
Geplaatst: 28 februari 200619 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Spunke, als je de zoekfunctie gebruikt met als zoekwoord payrolling vind je al wat topics hierover. Verder geldt: niet te moeilijk over doen. Gewoon naar een (of meerdere) uitzendorganisaties toegaan, vertellen wat je voor ogen hebt, en vragen wat hun kosten zijn en hoe ze het willen aanpakken. Het enige waar je op moet letten is dat het een officieel erkend uitzendbureau is, en wat de kosten zijn die het uitzendbureau rekent voor haar diensten (en wellicht wat je bruto totaal per uur kwijt zult zijn). Meer is het niet, dus niet tegenaan hikken maar gewoon een afspraak maken of eens binnenlopen, en je zult zien dat er niets aan is. Succes!
Geplaatst: 28 februari 200619 j Spunke 18 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Op 28-2-2006 om 22:19, Jeroen Bakker zei: Spunke, als je de zoekfunctie gebruikt met als zoekwoord payrolling vind je al wat topics hierover. Verder geldt: niet te moeilijk over doen. Gewoon naar een (of meerdere) uitzendorganisaties toegaan, vertellen wat je voor ogen hebt, en vragen wat hun kosten zijn en hoe ze het willen aanpakken. Het enige waar je op moet letten is dat het een officieel erkend uitzendbureau is, en wat de kosten zijn die het uitzendbureau rekent voor haar diensten (en wellicht wat je bruto totaal per uur kwijt zult zijn). Meer is het niet, dus niet tegenaan hikken maar gewoon een afspraak maken of eens binnenlopen, en je zult zien dat er niets aan is. Succes! Heb al een afspraak staan voor morgen :)
Geplaatst: 29 mei 200718 j floor 2 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Zou graag willen weten waar je dan op moet letten als je naar een Payrolling bedrijf gaat zoeken. Ik heb nu diverse offerte's opgevraagd en zie vrij grote verschillen. Dit variert van 0,25 cent tot 5% comissie per gewerkt uur, en dat vind ik veel! Naar mijn inzien doen ze allemaal hetzelfde. Of zullen er addertjes onder het gras zitten? Hoe kan dit verschil zo groot zijn? Zijn er dan toch dingen die ik over het hoofd zie?
Geplaatst: 29 mei 200718 j Tonino 1.7k berichten 1 Solutions 9 Trofeeën 87 Reputatie Heb je het ook gevraagd? Meestal gaat de beerput dan snel open... ;D Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français
Geplaatst: 29 mei 200718 j floor 2 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie nee ik heb het nog niet gevraagd, maar ik heb afspraken staan met diverse payroll bedrijven. maar ik hoop voor die tijd juist wat munitie te hebben en daarom stel ik nu mijn vraag aan ondernemers wat hun ervaringen zijn met payrolling, en NIET aan payroll bedrijven, want die zullen mij vooral de beste kant van hun produkt laten zien. ik wil graag slechte ervaringen horen, en waarom bedrijven voor een specifiek payroll bedrijf kiezen, waar zit het kwaliteits verschil in?
Geplaatst: 29 mei 200718 j Tonino 1.7k berichten 1 Solutions 9 Trofeeën 87 Reputatie Juist, laat ze hun product maar vergelijken met het product van de concurrent. Iets in de trand van: "Jullie product x klinkt interessant, maar product y van bedrijf z lijkt me goedkoper". Laat ze maar knokken voor de poen! Succes! Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français
Geplaatst: 22 juli 200718 j zwitserland 1 berichten 0 Trofeeën 1 Reputatie ik heb zelf laatst een hele offerteronde gehouden, en het overlaten aan de payrollaanbieder is niet handig. Je moet echt een paar dingen van te voren weten wil je goed kunnen vergelijken, en belangrijker, gom goed vragen te kunnen stellen. Elke goede salespersoon draait namelijk een negatief iets om naar iets positiefs en wij als leek horen de gevaren niet. Gan gewoon ten eerste niet zomaar een uitzendburo binnen. Zij zijn altijd duurder qua payroll en doen van alles en nog wat. Dus het is altijd de vraag of ze jouw cao en wetgeving in jouw branche wel kennen en bijhouden. Ga gewoon naar gespecialiseerde payrollbedrijven, er zijn er genoeg! Uitzendbureaus zijn veel beter in wervinge n selectie, daar moet je hun voor gebruiken. Voor wat betreft de payrollbureau's; mijn b oekhouder heeft mij de gouden tip gegeven om te letten op ketenaansprakelijkheid. Kies dus alleen de payrollers uit op gesprek die worden gecontroleerd op het doen van de afdrachten premies en belasting die je hun netjes betaald, en waar je vanuit gaat dat zij het weer betalen aan belastingdienst. Doen ze dit toch niet en gaan ze failliet dan mag je het zelf lekker nog een keer gaan betalen aan de instanties!! Dit kun je zien aan; aansluiting NBBU/ABU, vrijwaringen per maand (liefst op website?), NEN normering en SNA aansluiting. Hebben ze dit niet dan loop je risico! > vervolgens; wat bieden ze je medewerkers? Sommige zijn goedkoper maar dat komt omdat ze jouw medewerkers bijv 24 ipv 25 vakantiedagen geven (...) of omdat je medewerkers een uitzendovereenkomst krijgen ipv een arbeidscontract (ze kunnen jouw medewerker dus elk moment op de stoep knikkeren, hebben geen risico's. Pikken je mwerkers dat of willen ze gewoon een contract zoals ze dat van jou ook zouden krijgen?) Ook pensioen, % loondoorbetaling bij ziekte etc is handig om te checken. Want sommige cowboys stelen daar wat van jouw personeel zodat ze jou de lage tarieven kunen geven..En jij weet dat vaak niet! >wat zijn voor jou de vorowaarden; zit je alsnog aan de contracten vast (bij echte payroll loopt de payroller alle risico's. Als jij dus met een medewerker stopt zou de payroller dit verder moeten afhandelen incl alle kosten van een contract dat moet worden doorbetaald bijv. Sommigen zeggen echter dat je een jaarcontract niet mag opzeggen. Dan kun je het net zo goed zelf doen dus) En ook nog; moet je opeens meer betalen als je veel zieken hebt, wat gebeurd er als je iemand wilt laten gaan (opzegtermijn etc), krijg je altijd een factuur voor bep uren of betaal je alleene de uren die wirden gewerkt, wat gebeurd er als je je zaak gaat verkopen, etc) Ga dus goed beslagen ten ijs en laat je niet verleiden door de kleine jongens die net beginnen en die doen alsof ze goedkoop zijn! Kies de grotere aanbieders, zij bestaan al jaren en zijn solide.Zij hebben ook landelijke dekking, geavanceerde manieren om te communiceren vwb urenregistratie etc. Ga die vergelijken op prijs, maar vooral op voorwaarden. Vraag ook vooral om de inleenovereenkomst en de algemene voorwaarden bij de offerte en lees die heel goed door! Ik heb ze allemaal laten vergeleijken door mijn boekhouder en daar zitten ook grote verschillen wat natuurlijk de prijsverschillen verklaard. Ook specialisme is erg belangrijk, dus kies een aanbieder die vooral in jouw branche werkzaam is of daarin is gespecialiseerd. Succes!
Geplaatst: 12 mei 201015 j Jan de Boer 4 berichten 0 Trofeeën -6 Reputatie Ik heb zelf een schoonmaakbedrijf en heb een grote opdracht gekregen moest dus snel alles regelen.Heb zelf weinig ervaring met personeels administratie vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een payroller.Eerst dacht ik het een makkie zou zijn gewoon even een offerte opvragen en vergelijken maar.Maar niet dus,De 1ne rekent zo en de ander weer anders.Toen werd ik benaadert door een payroll organiesatie (MOD EDIT naam verwijderd).Hun hebben alles duidelijk voor mij in kaart gebracht geen extra kosten of opslag per uur.Erg makkelijk! Zit nu al een dikke 3 maanden bij hun en geen enkel probleem gehad. Jan Deze vorm van Spam is not done. In 4 uur tijd in 4 topics reageren met hetzelfde verhaal.
Geplaatst: 31 mei 201015 j MP86 3 berichten 0 Trofeeën -1 Reputatie Op Internet kun je ook vaak al veel informatie vinden. Zo vind je bij Mod-edit: url verwijderd een aantal voordelen van payrolling. Het is verstandig om daarna in gesprek te gaan met diverse experts/organisaties. Over het algemeen berekenen de payrollbureaus redelijk gelijke bedragen. Het is raadzaam om met een bedrijf in de regio in zee te gaan, vooral vanwege de administratieve voordelen. Spammen van eigen diensten wordt niet op prijs gesteld. http://www.zember.nl
Geplaatst: 21 april 201114 j Olivier19841 2 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Hoi Spunke, Ik heb zelf 2 jaar via payroll gewerkt met een bureau. (weet niet of ik het mag vermelden, maar ik werkte toen samen met (mod edit URL verwijderd wegens SPAM) Ik werkte toen heel veel met freelancers voornamelijk uit de grafische sector op veel verschillende projecten. Ik zelf vond het wel erg gemakkelijk echter moet je wel opletten welke tarieven de meeste bureaus rekenen, daar zit nogal een erg groot verschil in! De meeste payroll bureaus doen daarnaast ook nog veel belastingzaken. Daarnaast zou ik ook goed kijken of ze zijn aangesloten bij het ABU, dit is een branche vereniging voor uitzendorganisaties, want dat is een payroll bedrijf eigenlijk.
Geplaatst: 21 april 201114 j Olivier19841 2 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Wat zijn jullie ervaringen met payroll bureaus? Ik ben namelijk weer opzoek naar een goed payroll bureau voor binnenkort.
Spunke
Ik, en denk anderen onder ons, zijn erg geinteresseerd wat de ervaringen zijn op het gebied van payrolling onder de leden van het Higherlevel forum.
- Graag jullie eigen ervaringen
- Voorbereidingen eerste payrolling gesprek/ onderhandeling
- Adviezen/ tips voor een goede deal
- Etc.
Alvast bedankt!
Spunke!