• 0

Site met 1001 links - hoe trek ik bezoekers?

Gast Arjan Haak

Hallo iedereen,

aangezien dit mijn eerste posting is zal ik mij even voorstellen.

Mijn naam is Arjan en ik mag mijzelf sinds kort zelfstandig ondernemer noemen, ik ben woonachtig in het noordoosten des lands.

Een paar maanden geleden zat ik achter de pc toen een idee zich in mijn hoofd begon te vormen,het viel mij opeens op hoe lastig het eigenlijk is om nieuwe websites te bekijken; ik bedoel hiermee dat als je gericht wilt zoeken je de diverse zoekmachines kunt gebruiken. Om gewoon te surfen kun je de linkpagina van een website gebruiken,hoewel je dan vaak in hetzelfde "sfeertje" blijft hangen.

Nou zijn er natuurlijk vele echte link-sites,maar ook daar ben je alweer gericht aan het zoeken binnen de diverse onderwerpen. Maar als er nou een pagina zou zijn waar je van alles kunt tegenkomen,zou dat een leuk idee zijn?

Om een kort verhaal lang te maken: ik heb dit idee uitgewerkt en ben nu zover dat er een bedrijfje is met een werkende site.

Maar nu zit ik met het volgende: het is de bedoeling dat de site mensen gaat trekken,maar dat is moeilijk zonder inhoud van de site. En andersom: het is de bedoeling dat de site klanten gaat trekken,maar dat word lastig zonder bezoekers.

Vandaar mijn volgende vragen aan jullie:

Wat is een goede,low-budget manier om bezoekers te trekken en wat kun je beter niet doen?

Wat is een goede manier om klanten te trekken naar een website,ik heb al advertenties geplaatst op de diverse "gratis adverteren" websites,en wat kun je maar beter niet doen (spammen bv.).

Ik zou het ook fijn vinden om wat respons te krijgen over de site,is de bedoeling van de site duidelijk,is het een nieuw idee of bewandel ik een uitgesleten paadje. Ook kritiek of suggesties zijn van harte welkom.

Ik heb al gezien dat ik veel informatie uit eerdere postings op dit forum kan krijgen,maar wilde mij toch even voorstellen en een paar vragen in de groep "gooien".

Met vriendelijke groet, Arjan.

P.S. aan de moderatoren: ik wist niet goed onder welk kopje ik dit moest plaatsen,dus heb ik hem hier maar neergezet.

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

P.S. aan de moderatoren: ik wist niet goed onder welk kopje ik dit moest plaatsen,dus heb ik hem hier maar neergezet.

Moderatoren: kunnen we niet een topic "startersvragen" openen?

dagdag

Christine

• 0

Arjan, in het board Commercie en Marketing vind je antwoord op ál je vragen. Zie bijvoorbeeld de FAQ met veelgestelde vragen. Zoek daarnaast even op "milliondollarhomepage" in de zoekfunctie hierboven, je concept oogt namelijk verdacht veel als die site :)

• 0
Gast Arjan Haak

hoei..dat gaat snel op dit forum.

Ik ben de commercie&marketing FAQ aan het lezen. staat erg veel info in,fijnemans ;D

@jeroen: mijn site is idd deels geinspireerd op die van Alexander Tew,maar ik zag dat er ook al veel copy-cats zijn. de opzet is zo'n beetje hetzelfde, alleen de uitwerking is anders.

@Zaph-peter: zou idd een leuke titel zijn, De startende starter :P

groetjes,Arjan.

• 0

Een paar maanden geleden zat ik achter de pc toen een idee zich in mijn hoofd begon te vormen,het viel mij opeens op hoe lastig het eigenlijk is om nieuwe websites te bekijken; ik bedoel hiermee dat als je gericht wilt zoeken je de diverse zoekmachines kunt gebruiken. Om gewoon te surfen kun je de linkpagina van een website gebruiken,hoewel je dan vaak in hetzelfde "sfeertje" blijft hangen. Nou zijn er natuurlijk vele echte link-sites,maar ook daar ben je alweer gericht aan het zoeken binnen de diverse onderwerpen. Maar als er nou een pagina zou zijn waar je van alles kunt tegenkomen, zou dat een leuk idee zijn?

Dit heb ik drie keer gelezen en nog snapte ik niet wat je bedoelde. Toen ging ik naar je site en zag ik dat je gewoon 1001 willekeurige links wil gaan verzamelen. Nieuwe links.

Misschien dat er mensen zijn die helemaal niks beters te doen hebben dan andermans willekeurige links te volgen, maar volgens mij zit het overgrote merendeel op internet met tenminste een gerichte interesse. Wat jij biedt is een malle pietje site oftewel een rommelwinkeltje. Er is geen enkele reden om jouw site te bezoeken en dus ook geen enkele reden om daarop te adverteren, behalve voor adverteerders die eigenlijk niet weten wat ze anders moeten doen. En misschien is daar wel weer een markt voor. Een linksite voor adverteerders die niet weten waar ze hun geld beter aan kunnen besteden voor bezoekers die niet weten waar ze hun tijd beter aan kunnen besteden.

En dat was de korte versie. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

de opzet is zo'n beetje hetzelfde, alleen de uitwerking is anders.

En de uitwerking is in termen van webdesign of grafische vormgeving bagger. Als ik op deze pagina terechtkom,an communiceert dat: 'he,dit is van niemand die niet beroepsmatig met het internet bezig is, en niet de moeite neemt om een goed ontwerp te maken of een goede ontwerper in te huren'. Dit komt uit Microsoft Word ofzo? Je gaat toch ook niet met een waterpomptang je kleppen van je 16v commonraildiesel stellen?

Als ik dat denk, en vele anderen ongetwijfeld met mij, hoe ga jij me dan overtuigen dat ik je geld moet geven om onderdeel te zijn van je slecht ontworpen site?

Er zijn veel copycats, maar er is een verschil tussen slechte en goede, net zoals er veel ijsjes met chocolade erom zijn, maar er zijn slechte en goede kopieen van de Magnum.

dotads

dollarperdot

bigfatad

milliondollargallery

notingforsalesite

pixelhelp.com

onethousandmodels

something

pixeladvertising

startpagina

weddingnetwork

pittburghpixels

• 0

Ik ben het met Justus eens. Er zijn zoveel sites met links, al heel lang, en daarbij zijn er zoveel imitaties van millionpixels en zo, wat is het nut van nog een site?

De enige reden van bestaan kan zijn dat je zoveel hits op je site weet te creeren dat je je daardoor onderscheidt van de anderen. Die million pixels site deed dat door er als scholier een media hype van te maken. Sommige sites doen dat door een mooi contract te sluiten met een site die bezoekers levert. Maar in zo'n geval moet je dat contract hebben voordat je zelfs maar een site hoeft te maken.

Kortom, nieuwe bedrijven zijn leuk maar ze moeten wel levensvatbaar zijn.

dagdag

Christine

• 0
Gast Arjan Haak

Oeioei,ik vroeg kritiek en kreeg het.

Zoals ik uit de reacties begrijp heb ik het dus niet erg handig aangepakt,maar goed,al doende leert men.

En misschien is daar wel weer een markt voor.

Had ik eerst een soort van marktonderzoek moeten doen?

Ik heb tijdens het maken van de site de ontwikkelingen aan een paar mensen laten zien en hen de bedoeling uitgelegd. Ze waren redelijk enthousiast (of misschien alleen maar beleefd aardig?).

En de uitwerking is in termen van webdesign of grafische vormgeving bagger.
Tsja,het is inderdaad een home-made pagina.Ik heb nooit een cursus webdesign gedaan,dit is de eerste website die ik gemaakt heb en dacht dat het er wel goed uitzag. Dus beter het maken van een site aan een professional overlaten?

De enige reden van bestaan kan zijn dat je zoveel hits op je site weet te creeren dat je je daardoor onderscheidt van de anderen.

Dat is waar ik ook aan zat te denken. Ik zag het als een cirkeltje; mensen komen naar de site(hits) en omdat er mensen komen word het voor adverteerders interessant waardoor het voor de bezoekers ook steeds interessanter word.

en of het levensvatbaar is? moeilijk,maar toch zit er iets in denk ik.

Ik vind de feedback wel erg prettig,het kan mij wellicht op een juist spoor zetten om dit toch zo goed mogelijk uit te werken.

groetjes,Arjan.

• 0

En de uitwerking is in termen van webdesign of grafische vormgeving bagger.
Tsja,het is inderdaad een home-made pagina.Ik heb nooit een cursus webdesign gedaan,dit is de eerste website die ik gemaakt heb en dacht dat het er wel goed uitzag. Dus beter het maken van een site aan een professional overlaten?

En gelukkig, ;D je kunt kritiek hebben.

Wat jij uitstraalt is wat je aantrekt: als jij een bijzodnereuitstrlainghebt,hebje daarmee een bepaalde aantrekkingskracht. Als jij professionaliteit uitstraalt, trek je dat aan. Straal je amateurisme uit, dan trek je dat aan.

Als je het leuk vind om dit erbijte doen, dan moet je gewoon verder gaan,en verbeter je gewoon tot dat jij 'm goed vind.

Als je een ondernemings wilt starten en financieel risico wil lopen, zou ik dit 'project' als leerschool gebruiken, en nu al beginnen na te denken wat je hierna gaat doen.

Hier zul je nooit rijk mee worden,waarschijnlijk verdien je je brood hier niet eens mee. Die energie kan ook in iets waar dat wel mee kan.

Succes!

• 0

Dat is waar ik ook aan zat te denken. Ik zag het als een cirkeltje; mensen komen naar de site(hits) en omdat er mensen komen word het voor adverteerders interessant waardoor het voor de bezoekers ook steeds interessanter word.

Je concurreert met sites die een miljoen bezoekers per dag hebben. Je kunt alleen met ze concurreren als jij vanaf dag 1 minimaal 100.000 bezoekers per dag krijgt. Hoe krijg je die eerste 100.000?

Tarieven van dit soort dingen staan ernstig onder druk. De inkomsten zullen dus tegenvallen.

Als startende ondernemer zonder veel geld kun je beter beginnen met iets wat er nog niet is, ipv met iets waarvan er al zoveel zijn.

dagdag

Christine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar