• 0

LTD. contract en dividendbetaling ipv loon

Ik ben een tijdje bezig met het ondersteunen van een beginnende onderneming. Nu hebben zij voor een ltd. gekozen, een investeerder gevonden en zij willen de aandelen als volgt verdelen:

- partner 1: 40%

- partner 2: 40%

- investeerd: 20%

Deze verdeling van het aantal aandelen willen zij contractueel vastgelegd hebben. Heeft iemand van jullie hier een voorbeeld van?

Daarnaast willen zij slechts dividend uitkeren en geen loon. Is dit mogelijk?

[titel verbeterd - mod]

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Deze verdeling van het aantal aandelen willen zij contractueel vastgelegd hebben. Heeft iemand van jullie hier een voorbeeld van?

Voor de inhoud van een contract verwijs ik je naar een notaris, jurist of de partij die de Ltd "geleverd" heeft.

Wanneer men deelneemt middels een rechtspersoon kan men volstaan met bv een fee en dividenduitkeringen. Is men als natuurlijk persoon aandeelhouder dan is -gezien de aandelenverhoudingen- men gehouden aan de gebruikelijk loonregeling en zal men dus met salarissen over de brug moeten komen. E.e.a. kun je kortsluiten met de inspecteur indien de gebruikelijk loonregeling het voortbestaan van de rechtspersoon in het geding brengt.

www.camelot-legal.nl

• 0

In dit geval zijn er drie natuurlijke personen. Dus de regeling dat zij selchts dividend uitkeren is niet mogelijk, er zal dus wel loon uitgekeerd moeten worden. Maar het zou toch wel mogelijk zijn om een klein loon uit te betalen en de rest in dividend?

En dan nog iets, zij hadden het erover om eens in het half jaar dividend uit te keren? Kan dat? Of kan er alleen maar aan het eind van het boekjaar dividend uitgekeerd worden?

• 0

Ik ben een tijdje bezig met het ondersteunen van een beginnende onderneming. Nu hebben zij voor een ltd. gekozen, een investeerder gevonden en zij willen de aandelen als volgt verdelen:

- partner 1: 40%

- partner 2: 40%

- investeerd: 20%

Handleiding participatieovereenomst staat op dit forum en op de site van technopartner.

DGA's, (aandeelhouders met een aanmerkelijk belang die werkzaam zijn in de onderneming) dienen zichzelf een salaris van bijna 40 mille toe te kennen of daar in ieder geval de sociale lasten over te betalen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Ik zal de handleiding goed doornemen. Ik vond het wel lastig lezen in html,. dus heb ik de vrijheid genomen om er een pdf bestand van te maken. Wellicht is dit voor andere geinteresseerden ook wel makkelijker om te lezen.

Het bestand is als bijlage toegevoegd bij dit bericht.

Handleiding_participatie_overeenkomst.pdf

• 0

En dan nog iets, zij hadden het erover om eens in het half jaar dividend uit te keren? Kan dat? Of kan er alleen maar aan het eind van het boekjaar dividend uitgekeerd worden?

Ik zag dat deze vraag niet beantwoord is. Door het versoepelde belasting regime in 2007, wil ik zo veel mogelijk dividend uitkeren, echter in 2006 is er een bescheiden winst gemaakt en het EV is niet veel hoger dan het gestorte kapitaal. 2007 gaat zeer vooerpsoedig en ik wil dus tussentijds divendend uitkeren obv de verwachte winst.

Kan/mag dit?

Alvast hartelijk dank,

Ronald.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar